Za radove objavljene u crnoj kronici – poput jezivog svjedočanstva o zrakoplovnoj tragediji na Krku 1971. godine – Grabovcu su dodijeljena najveća priznanja
Priroda je fotoreporterskog posla da snima i lijepe, ali i ružne događaje. U vrtlozima tog profesionalnog prokletstva Grabovac je uvijek ostajao priseban pa su mu upravo za radove objavljene u crnoj kronici dodijeljena najveća priznanja.
Za fotoreportažu o padu zrakoplova na Krku Grabovac je kao prvi fotoreporter u Hrvatskoj 1972. dobio nagradu »Zlatno pero« Hrvatskog novinarskog društva. Bila je to jedna od najvećih zrakoplovnih nesreća svih vremena na našim prostorima kada je u avionu Tupoljev TU-134A poginulo 78 ljudi, većinom engleskih turista, među kojima se našao i genijalni hrvatski pjesnik Josip Pupačić s obitelji.
Arhiva puna nesreća
Usprkos vrlo strogom osiguranju mjesta tragedije i striktnoj zabrani fotografiranja, jedine fotografije s mjesta nesreće imao je samo Grabovac koji je kao i mnogo puta dotad, hladne glave, drsko zaobišao osiguranje, ispucao film, sakrio ga, pa u fotoaparat ubacio drugi koji su mu policajci oduzeli.
Lukavstvo vrijedno godišnje novinarske nagrade i objave u brojnim svjetskim listovima.
Grabovčeva arhiva puna je fotografija raznih nesreća – zračnih, cestovnih, željezničkih i pomorskih.
U lipnju 1974. snimio je tako jednu od najtežih prometnih nesreća prošlog stoljeća u okolici Rijeke. Autobus »Bova« s 37 nizozemskih putnika, vozačem i vodičem survao se u provaliju na dionici ceste Bakar – Bakarac pa je sedam putnika poginulo okovano u gomili željeza, plastike, gume i drveta, a još ih je 27 ozlijeđeno.
Fotografije za Paris Match
Osim pada zrakoplova na Krku još je jedna tragedija obilježila karijeru Petra Grabovca. Nakon što su motociklističke utrke za Svjetsko prvenstvo preseljene s Preluka na Grobnik, Grabovac je na novom automotodromu snimio pad Michela Rougeriea, francuskog asa i bivšeg viceprvaka svijeta. Na utrci motocikala do 350 kubika voženoj 31. svibnja 1981. Rougerie je poginuo, a tom prilikom je Grabovac snimio cijeli niz fotografija pa je pad gotovo filmski precizno dokumentiran. Fotografije je, za tada vrlo velik novac, otkupio ugledni francuski tjednik Paris Match.
Francuzi su Grabovcu nudili i angažman u Parizu, ali kao što je ranije znao odbiti ponude za preseljenje u Zagreb ili Beograd, odbio je i poziv u grad svjetla. Rijeka mu je od kraja četrdesetih kada se prvi puta okupao na Pećinama postala dom i najdraži motiv, što je gradu nesvakidašnji kompliment kada ga prima od vrsnog fotoreportera.
Kao mali znak pažnje, za sve što je napravio za grad, Rijeka mu se odužila 1990. godine dodijelivši mu Nagradu grada Rijeke za životno djelo.
SUTRA: Strast za sportom