Moje mjesto pod suncem

Pet po Pet: Građani donacijama djeci ispod ruba siromaštva dali priliku za sretnija djetinjstva

Portal Novi list

Foto HNK Rijeka

Foto HNK Rijeka

Tijekom tromjesečne kampanje prikupljeno je 52.311,69 €. 387 građana trajno je poduprlo program mjesečnim donacijama



U ožujku ove godine program Moje mjesto pod suncem pokrenuo je kampanju “Pet po pet i mijenjamo njihov svijet” u kojoj su pozvali građane da izdvoje 5 EUR svakoga mjeseca kako bi podržali rad s djecom koja žive u riziku od siromaštva i marginalizacije.


Konkretno, da podrže profesionalni i sustavni rad kako bi ta djeca, kojih je u programu 60-ak, dobila priliku izaći iz kruga siromaštva u kojemu žive.


Naime, ta djeca nemaju iste mogućnosti kao i njihovi vršnjaci i to ne zato jer su manje talentirani ili sposobni, već zato što žive u materijalnom siromaštvu koje im onemogućava da razvijaju svoje talente i sposobnosti. I tu u njihov život ulazi Moje mjesto pod suncem.





Tijekom tromjesečne kampanje prikupljeno je 52.311,69 €. 387 građana trajno je poduprlo program mjesečnim donacijama u vrijednosti od 3.454 €, a 48.857,69 € je prikupljeno jednokratnim donacijama.


Sredstvima prikupljenima tijekom kampanje financirat će se stručni kadar za rad s djecom-korisnicima programa. Moramo napomenuti da se u osam godina postojanja programa broj djece utrostručio, što je stavilo veliki financijski teret na Moje mjesto pod suncem.



Zahvaljujući ovim i svim budućim mjesečnim donacijama, program će moći nastaviti s kvalitetnim i sustavnim radom. Kroz radionice, pomoć pri učenju, psihosocijalnu pomoć i druge aktivnosti djeca će pronalaziti svoje talente, osnaživati svoje vještine te na takav način vratiti samopouzdanje i vjeru u sebe. Zbog toga će imati priliku uspjeti u životu, unatoč kontekstu u kojem žive.


Zašto je podrška programu važna možda ponajbolje govori izjava jedne štićenice: “U biti, uvijek bi me ismijavali. Bilo je svega. I onda kad sam se uključila sam shvatila da imam neku podršku i onda sam nekako počela biti bolja u školi. Počela sam, ajmo reć, ne obraćat pažnju na njih”.


Za djetinjstva jednakih mogućnosti


Tijekom kampanje realizirano je mnoštvo programa i aktivnosti, jedna od kojih je i akcija na društvenim mrežama “Hrvatski ilustratori za sretnija djetinjstva”. Preko dvadeset hrvatskih ilustratora nesebično se priključilo kampanji kako bi podignuli svijest naših građana o poražavajućim i često nevidljivim učincima siromaštva na djecu.



U suradnji sa Sveučilištem u Rijeci i Zakladom Solidarna organizirane su i panel-rasprave o društveno odgovornom poslovanju na kojima su sudjelovale uspješne organizacije, tvrtke i institucije osviještene za potrebe zajednice: Sveučilište u Rijeci, Erste & Steiermärkische Bank, Jadran-galenski laboratorij, Infobip, Zaklada Vincero i Lürssen Design Centre Kvarner/Maritime Centre of Excellence. Moje mjesto pod suncem uzeto je kao egzemplaran primjer prijeko potrebne suradnje javnog, privatnog i poslovnog sektora.



Divni ljudi našli su se i iza video spota kampanje – Damir Urban i klinci Mojeg mjesta pod suncem iza mikrofona. Janica Kostelić, Maja Sever, Boris Jokić, Katja Matković i Ivana Paradžiković ispred kamere.


„Sudjelujem u spotu jer nismo svi rođeni pod sretnom zvijezdom. Nekima je potreban mali poguranac da pronađu svoju sretnu zvijezdu, a nadam se da je Moje mjesto pod suncem njihova sretna zvijezda koja će im olakšati svakodnevicu,” izjavila je Janica Kostelić prigodom snimanja spota.



Ne zaboravimo ni utakmicu Rijeka-Dinamo na kojoj su igrači oba tima izrazili podršku kampanji i programu. Na stadion na Rujevici izašli su zajedno s našim štićenicima, noseći majice “Pet po pet i mijenjamo njihov svijet” te zaigrali za sretnija djetinjstva.



Kampanja se provodila u organizaciji Udruge CeKaDe uz partnerstvo Sveučilišta u Rijeci, Infobipa i Erste banke, u glavnom medijskom partnerstvu s Index.hr-om i uz pokroviteljstvo JGL-a.


Medijski partneri kampanje bili su Novi list, Laganini FM, Radio Korzo, Fiuman.hr, Riportal, Torpedo Media i Tunera.


Medijska svjetla kampanje se pomalo gase, ali borba za sretnija djetinjstva se nastavlja


Pa iako je završila, ovo je kampanja koja nikada zapravo ne završava.


U tri je mjeseca učinjeno puno, ali pozivaju se svi oni koji još nisu podržali program da to učine OVDJE kako bi djeci koja žive u siromaštvu omogućili sve ono što im sustav, njihovi roditelji ili skrbnici ne mogu pružiti.


…jer pet po pet i mijenjamo njihov svijet!