CESTOGRADNJA

Opet pomaknut rok gradnje autoceste Križišće – Selce. HAC obrazložio zašto

Marinko Glavan

Obilaznica Novog Vinodolskog na trasi buduće autoceste do Žute Lokve / Foto Arhiva NL

Obilaznica Novog Vinodolskog na trasi buduće autoceste do Žute Lokve / Foto Arhiva NL

Riječ je o primjedbama zbog kojih se morao mijenjati dio uvjeta i dokumentacije natječaja za što će, procijenili su u HAC-u, biti potrebno dodatnih mjesec dana. Novi rok za podnošenje ponuda je 31. srpnja



Rok za predaju ponuda za izgradnju poddionica Križišće – Jadranovo i Jadranovo – Selce, na budućoj autocesti Križišće – Žuta Lokva ponovo je pomaknut za mjesec dana, potvrđeno nam je iz Hrvatskih autocesta (HAC). Novi rok za podnošenje ponuda je 31. srpnja, a formalni razlog za novo produženje roka je opet veliki broj upita i primjedbi potencijalnih ponuđača na natječajnu dokumentaciju.


Prijave su, prema prvobitnim uvjetima postupka javne nabave, trebale biti predane u svibnju ove godine, no u HAC-u su rok bili odlučili produžiti do pred kraj lipnja, jer je od raspisivanja natječaja, na samom početku ove godine, bilo pristiglo više od 150 upita i primjedbi na natječajnu dokumentaciju.


Kako saznajemo, u zadnjih mjesec dana pristiglo je još primjedbi i upita, njih nekoliko desetaka, no riječ je o primjedbama zbog kojih se morao mijenjati dio uvjeta i dokumentacije natječaja za što će, procijenili su u HAC-u, biti potrebno dodatnih mjesec dana.


Završetak 2030.




Žalbe, upiti i primjedbe na natječajnu dokumentaciju, tijekom postupka javne nabave, već su dosad bili uzrokom višemjesečnih kašnjenja u velikom broju projekata izgradnje javne infrastrukture, posebno u cestarskom sektoru.


Tako su deseci žalbi, primjerice, na natječaju pristupnih cesta za Pelješki most, ili za državnu cestu D-403, oba ova strateška državna projekta »pomaknule« za oko pola godine. Kako je krenulo s novom autocestom, slično bi se moglo ponoviti i na dionici od Križišća do Selca koja već sada, u provedbi postupka javne nabave, kasni dva mjeseca.


S tim da još nije sigurno da u idućih mjesec dana neće biti novih opravdanih prigovora i upita, zbog kojih bi se ponovo mogla mijenjati natječajna dokumentacija, a rok za predaju ponuda za gradnju dviju poddionica dodatno produžiti.


Dva mjeseca možda ne izgleda puno, ali rok za izgradnju cijele dionice autoceste od Križišća do Žute Lokve je do 2030. godine, pri čemu je još potrebno izgraditi do kraja obilaznicu Novog Vinodolskog koja se trenutno gradi kao brza cesta, s dva prometna traka, zatim dodatna dva traka na istoj dionici, te preostale dionice, do Senja i dalje do Žute Lokve.


Pristup obilaznici s Jadranske magistrale

Obilaznici Novog Vindolskog i budućem autoputu na toj dionici vozači će moći pristupiti s Jadranske magistrale, kod Selca i poslije Povila, gledano u smjeru od Rijeke prema Senju, kao i s prometnica u zaleđu Crikvenice i Novog Vinodolskog.


Natječaj za izgradnju preostala dva kolnička traka na ovoj dionici trebao bi, prema najavama Olega Butkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture i Borisa Huzjana, predsjednika uprave HAC-a, biti raspisan početkom iduće godine, a počelo je i projektiranje za izgradnju dionica od Novog do Senja te od Senja do Žute Lokve.

Problem nebrojenih žalbi i upita, tijekom trajanja postupka javne nabave, prisutan je već dugi niz godina, a pokušalo ga se riješiti izmjenama Zakona o javnoj nabavi i povećanjem naknada koje strana koja se žali mora uplatiti, no u ovom slučaju se postavlja i pitanje kako je pripremljena natječajna i projektna dokumentacija, s obzirom na to da je, prema neslužbenim informacijama iz HAC-a, morala biti mijenjana nakon primjedbi zainteresiranih strana.


Riječ je o projektu velike vrijednosti, budući da je ukupna vrijednost dviju poddionica u postupku javne nabave procijenjena na 310 milijuna eura, od čega procijenjena vrijednost prve poddionice, od Križišća do Jadranova, duge 5,2 kilometra, iznosi 110 milijuna eura, a druge, od Jadranova do Selca, duge 12,3 kilometra, čak 200 milijuna eura.


Zahtjevna trasa


Čitava trasa buduće dionice autoceste A7, od Križišća do Žute Lokve, iznimno je zahtjevna, zbog konfiguracije terena, a iznimka nisu ni navedene dvije poddionice, na kojima je predviđena izgradnja triju vijadukata, jednog mosta i pet tunela, ukupne duljine 6.820 metara, što čini čak 38,9 posto cijele trase.


Najduži tuneli bit će tunel Križišće i tunel Crikvenica 3, a bit će dugi oko dva kilometra. Na ovom potezu autoceste bit će izgrađen i prateći uslužni objekt PUO Klanfari s restoranom, benzinskom postajom, pratećim parkiralištem za osobna i teretna vozila te odmorištem s WC-om.


Odmorište će se nalaziti na jugoistočnoj strani autoceste, ali će pristup biti moguć iz oba smjera, za što će biti izgrađene odgovarajuće ulazne i izlazne prometne trake. Uz čvor Jadranovo planirana je izgradnja prostora za vatrogasne postrojbe.


U tijeku su 63 milijuna eura vrijedni radovi na obilaznici Novog Vinodolskog, od Selca do Povila, koja se najvećim dijelom trase poklapa s autocestom, a za sad su, kako smo naveli, u izgradnji dva kolnička traka, zajedno s tunelom Zagori, dugim 800 metara, te vijaduktom Ričina, preko vinodolske doline, dugim više od kilometra, sa stupovima koji na najvišim dijelovima dosežu visinu veću od 50 metara.


Ukupna dužina zahvata je 9,8 kilometara, od čega je šest i pol kilometara na trasi buduće autoceste, a gotovo tri i pol kilometra odnosi se na spojeve s državnim cestama. Radovi su započeli 2022. godine, a obilaznica bi trebala biti puštena u promet početkom 2026. godine.