Monobajka "Prezime ruže"

Olivera Balašević nastupila u Kastvu: Predstavu započela pričom o kastavskoj udovici

Marko Dobrecović

Snimio Marko GRACIN

Snimio Marko GRACIN

Svo putovanje djevojčice Olje vodilo je do prikazanog video isječka u kojemu Đorđe Balašević uz pomoć svirača dolazi zapjevati pod prozor odrasle Olivere, na veliko odobravanje publike

“Polazište: Zrenjanin. Odredište: Poezija” – to je vjerojatno najkraći, a ujedno i najcjelovitiji izvještaj koji se može napisati o predstavi što ju je u sinoćnjoj sparnoj večeri navrh Kastva izvela Olivera Balašević.


Pred punim parterom Crekvine izvedena monobajka, kako stoji u najavi programa, pod nazivom “Prezime ruže” u svojih je sat vremena trajanja pobudila niz najnježnijih uspomena umotanih u izvedbu Olivere Balašević.

Foto galerija: Olivera Balašević održala predstavu "Prezime ruže" u Kastvu Foto: Marko Gracin



Olja, Unikatna Savićka, Provincijalka, Mala riđa Vidra, Derište s planete Dvorište i još mnogi drugi poznati termini i sintagme na koje se odaziva najopjevanija iz Balaševićevog opusa slili su se sinoć na pozornicu Crekvine po kojoj je spomenuta vladala u svim svojim izrazima.


Ovaj izvještaj nije bio zamišljen ni približno ovako, ali, nakon odgledane predstave, kako drugačije pokušati sročiti Oliverinu biografiju izvedenu na pozornici nego lirski, tajanstveno i mistično, kakva je i sama predstava „Prezime ruže.“


Opisi dvorišnih aktivnosti, pepeljare od češkog kristala, mađarskih čardaša, njezinih profesora i svega ostalog bili su toliko brojni i raskošni, a ujedno i toplo izgovoreni da bi ih bilo neumjesno tek tako zbiti u ove redove.


Pažnja posjetitelja bila je potpuno postojana da su u Oljinim dramskim pauzama svoje imali za reći samo cvrčci s okolnih stabala.


Olivera je predstavu započela pričom o kastavskoj udovici koja je po legendi sudjelovala u izgradnji stare crkve i zbog čije kletve se crkva stalno urušavala. Publiku je tako uvela u monobajku, kako Olivera sama kaže, o savršenom djetinjstvu pod ne tako savršenim rasporedom zvijezda.


Dojam predstave pojačala je igra svjetla i sjena koju je podupirao sadržaj što se projicirao na videozidu na stražnjem kraju pozornice, ali i jednostavna scenografija koju su činili stolić i dvije još manje dvonožne stolice te šalice i lončić za kavu i vreća ugljena koji su bili u funkciji rekvizita.


Svo putovanje djevojčice Olje vodilo je do prikazanog video isječka u kojemu Đorđe Balašević uz pomoć svirača dolazi zapjevati pod prozor odrasle Olivere, na veliko odobravanje publike.


Na kraju predstave, glumici je iz auditorija pruženo nekoliko raznobojnih ruža.


Izvođačica je ispraćena aplauzom i velikim interesom posjetitelja za fotografiranja i potpisivanje knjiga.