Foto Vedran Karuza
Sadašnja parkirališta na rivi i Rivi Boduli imaju kapacitet nešto veći od 400 parkirnih mjesta, a novo će parkiralište na Delti biti veće i raspolagat će s oko 500 parkirnih mjesta
povezane vijesti
Na Delti će biti izgrađeno novo parkiralište, s približno 500 parkirnih mjesta, a po završetku izgradnje više neće biti parkiranih automobila na rivi i na Rivi Boduli, najavio je ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa, prema čijim bi riječima novo parkiralište moglo biti u funkciji već iduće godine.
Izgradnja parkirališta planirana je na području tik uz zgradu nekadašnjeg Exportdrva prema istoku, a prometnica kojom će se do njega dolaziti spajat će se na Ulicu Hinka Bačića, na postojećem raskrižju s Ulicom Delta, na mjestu gdje je i sada ulaz prema zgradi Exportdrva i postojećem parkiralištu uz Mrtvi kanal.
U Lučkoj upravi izgradnju parkirališta planiraju po koncesijskom modelu, a natječaj za odabir koncesionara koji će u izgradnju parkirališta i pristupne prometnice uložiti procijenjenih 16 milijuna kuna, bit će raspisan do kraja ove godine.
Natječajnom dokumentacijom bit će definirano trajanje koncesije, a prema neslužbenim informacijama interes za koncesijom već je iskazao Grad Rijeka, odnosno gradska tvrtka Rijeka plus, koja sada upravlja parkiralištima na rivi i Rivi Boduli.
Inače, koncesija na rivi i Rivi Boduli zasad je privremeno produljena, ali prema Vukorepinim riječima, nakon izgradnje novog parkirališta, novi natječaji za koncesiju za parkirališta na tom dijelu lučkog područja više se neće raspisivati. Jednostavnim rječnikom – više neće biti parkirališta na rivi i Rivi Boduli.
Novi gradski sadržaji
– Pri kraju je izrada Studije gospodarske opravdanosti za izgradnju novog parkirališta, a nakon toga slijedi raspisivanje postupka javne nabave za odabir koncesionara čija će obaveza biti i izgradnja samog parkirališta.
Sadašnja parkirališta na rivi i Rivi Boduli imaju kapacitet nešto veći od 400 parkirnih mjesta, a novo će parkiralište biti veće i raspolagat će s oko 500 parkirnih mjesta.
Time će prestati potreba za parkiranjem na rivi i Rivi Boduli. Riva će u pravom smislu riječi postati gradski izlaz na more i vjerujem, u suradnji s Gradom Rijekom, dobiti nove sadržaje namijenjene građanima i posjetiteljima Rijeke.
Koji će to sadržaji biti, još treba precizno definirati, ali vjerujemo da je taj prostor primjeren za velik broj različitih sadržaja, od ugostiteljskih do kulturnih, zabavnih i drugih, ovisno o dijelu godine.
Rijeka će, napokon, dobiti pravi izlaz na more u centru grada, bez parkiranih vozila, dok će novo parkiralište zadovoljiti potrebe građana koji dolaze u centar grada i na tržnicu, kaže Vukorepa.
Novi sadržaji na području rive u budućnosti će dijelom biti namijenjeni i nautičkoj marini, s obzirom da u Lučkoj upravi već najavljuju kako će, nakon odabira koncesionara za marinu u Porto Barošu, ponuditi i mogućnost pretvaranja cijelog područja Putničke luke u marinu, na potezu od Rive Boduli do Bunkera, s obzirom da ono u praksi ionako već funkcionira kao privezište za veće jahte.
S kapacitetom od 500 parkirnih mjesta, novo će parkiralište moći primiti više vozila nego riva i Riva Boduli, a koncesionar će, prema projektu, imati i opciju udvostručenja kapaciteta izgradnjom gornje etaže, na metalnoj konstrukciji, s dodatnih oko 500 parkirnih mjesta.
Privezište za kruzere
– Parkiralište će prometno biti dobro povezano s mrežom riječkih prometnica. Sa zapada će pristup biti Rivom i Ulicom Ivana Zajca, a s istoka cestom D-404, odnosno Ulicom Hinka Bačića. Ulaz i izlaz previđeni su trotračnom prometnicom, s jednim ulaznim prometnim trakom i dva izlazna iz kojih će vozači moći nastaviti ravno kroz raskrižje, prema Ulici Delta i dalje prema Sušaku i Pećinama, odnosno lijevo prema centru grada i desno prema D-404, kaže Vukorepa.
Ovaj je projekt, inače, usko povezan s projektom izgradnje Južnog veza na Riječkom lukobranu, vrijednog nešto više od 16 milijuna eura, za koji je, u suradnji s Rijeka projektom, Lučka uprava Rijeka već izradila idejno rješenje.
Ideja ovog projekta je izgradnja dodatnog obalnog pojasa, uz Riječki lukobran, s privezištem za kruzere dužine do 360 metara, odnosno trajekata dužine do stotinu metara. Pristanište je zamišljeno kao hidrotehnička građevina, oslonjena na pilote koji će biti zabijeni u morsko dno, a s lukobranom će biti povezana preko dva pristupna mosta.
Novo pristanište bit će dugačko 300 metara, a široko između 22 i 28 metara. Poveznica s novim parkiralištem je to što će njegovom izgradnjom sadašnje parkiralište na Rivi Boduli biti namijenjeno formiranju kolona vozila za ukrcaj na buduće trajektne linije, a kolone će se dijelom formirati i na samom pristaništu koje će s novim parkiralištem biti povezano putem nekadašnjeg pokretnog mosta na ušću Mrtvog kanala u Porto Baroš, sada zatvorenog za javni promet.
Sufinanciranje projekta Južnog veza iz EU fondova
– Izgradnjom Južnog veza bit će omogućen trajektni promet iz riječke luke. U ovom trenutku nemamo tehničkih uvjeta za održavanje trajektnih linija, a Južni je vez prvenstveno namijenjen njima, ali i privezu većih kruzera.
Oni su se dosad vezivali na Brajdici, no s obzirom na rastući kontejnerski promet i sve veći broj kontejnerskih brodova na terminalu, to će u budućnosti biti sve teže izvedivo. U fokusu su nam ipak trajektne linije.
S novim pristaništem trajekti će moći pristajati u luku, a u kombinaciji s izgradnjom novog parkirališta dobit ćemo prostor na Rivi Boduli za formiranje kolona za ukrcaj, uz prostor na samom pristaništu, kaže Vukorepa.
Projekt izgradnje Južnog veza u Lučkoj upravi kane prijaviti za sufinanciranje iz europskih fondova u financijskom razdoblju 2021.-2027. godine, do kada bi novo pristanište trebalo biti izgrađeno.