Novi predmeti

Od ‘nutricionizma’, do ‘kritičkog razmišljanja’: Riječka Gimnazija uvela zanimljive nove izborne predmete

Ingrid Šestan Kučić

Učenicima će se pružiti nova znanja te ih potaknuti da u većoj mjeri upisuju fakultete prirodnog i tehničkog usmjerenja, odnosno STEM područja (Science, Technology, Engineering and Mathematics)



RIJEKA Gimnazija Andrije Mohorovičića jučer je dobila opremu vrijednu 111 tisuća kuna koja će od iduće školske godine učenicima te škole omogućiti sudjelovanje u čak petnaest novih fakultativnih predmeta za koje su izrađeni suvremeni kurikulumi.


Dobivena oprema kao i sami kurikulumi nastali su u okviru projekta Znanost plus, najvećeg projekt popularizacije prirodnih i tehničkih znanosti među učenicima srednjih škola u Hrvatskoj. Ravnatelju Gimnazije Andrije Mohorovičića Henryju Ponteu opremu je jučer uručio ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga iz Zagreba, Zlatko Stić, a dobivena oprema se sastoji od 15 prijenosnih računala, dva 3D printera te informatičkih programa.


Projekt Znanost plus osmislila je zagrebačka škola u suradnji s riječkom gimnazijom, farmaceutskom tvrtkom Pliva te Pridoslovno-matematičkim fakultetom u Zagrebu, a pojašnjavajući kako se radi o jednogodišnjem projektu koji je s 2,5 milijuna kuna financirala Europska unija putem Europskog socijalnog fonda, Stić je istaknuo kako je projekt upravo završio. Rezultat je 15 novih i inovativnih izbornih predmeta iz područja matematike, prirodoslovlja te informacijsko-komunikacijskih tehnologija koji do sada nisu postojali u hrvatskim školama, a od iduće školske godine naći će se na programima dviju gimnazija.


Suradnja s industrijom




Riječ je o predmetima: Bionika, Web dizajn, Geoinformatika, Kritičko razmišljanje u znanosti, Nutricionizam, Programiranje, Matematička analiza podataka, Matematičko modeliranje funkcijama, Kemija okoliša, Kemija hrane, Odabrana poglavlja kemije, Statistika, Tehnička grafika podržana računalom, Vjerojatnost te Kemija istraživanjem.


– Njihovo uvođenje će učenicima gimnazija pružiti nova znanja te ih potaknuti da u većoj mjeri upisuju fakultete prirodnog i tehničkog usmjerenja, odnosno STEM područja (Science, Technology, Engineering and Mathematics), što je i krajnji cilj projekta Znanost plus. U sklopu projekta je provedeno osmišljavanje te izrada udžbenika i nastavnih materijala za novi kurikulum, nabavljena je nova nastavna oprema za obje škole uključene u projekt, dok je nastavnicima osigurana edukacija – kazao je Stić.


Znanost plus predstavlja jedan od najvažnijih primjera suradnje obrazovnih institucija s industrijom, ali i do sada najozbiljniji primjer dopune kurikuluma s ciljem dugoročne promjene strukture školstva u Hrvatskoj. Novi inovativni fakultativni kurikulumi temelje se na ishodima učenja i svi su istraživačkog tipa. Kurikulumi imaju jasno definirane kompetencije koje su usmjerene dijelom na tržište rada, a dijelom na visoko obrazovanje STEM područja.


Najnovija tehnologija


Oprema koju će učenici koristiti, a nabavlja se projektom, u skladu je s najnovijom tehnologijom, a prema riječima Pontea, obje su škole dobile vrijednost opreme u iznosu od 10 posto ukupne vrijednosti projekta.– Iz naše gimnazije u projekt je uključeno osmero profesora, a dobivena oprema za našu školu pravi je bonus – kazao je Ponte.

Razvojem inovativnih kurikuluma, temeljenih na ishodima učenja i projektno-istraživačkoj nastavi, direktno će se pridonijeti povećanju kvalitete gimnazijskih programa te na taj način promijeniti negativnu statistiku o broju učenika koji se zaposle nakon gimnazijskog programa, a ne završe sljedeći stupanj obrazovanja, i broju studenata koji upisuju STEM studijske programe.