Povratak prirodi

Novo šetalište otkriva prekrasne vizure skrivenih dijelova kanjona Rječine

Marinko Glavan

Šetnicom se zasad može stići iz centra grada do Matešićevih mlinova ispod Orehovice, a plan je da se, uz obnovu porušenih mostova, poveže s postojećom šetnicom što vodi uz Rječinu od Pašca uzvodno



RIJEKA  Riječani će uskoro dobiti novu šetnicu, od Marganova u nekadašnjoj Tvornici papira, do Matešićevih mlinova, u kanjonu Rječine ispod Orehovice. Već dobrim dijelom izgrađena šetnica bit će uređena po završetku radova što ih na tom potezu izvode Hrvatske vode, u sklopu projekta izgradnje automatske vodomjerne stanice i drugih hidrotehničkih objekata s ciljem zaštite središta Rijeke od poplava.


– Za potrebe tih objekata morali smo izgraditi pristupne puteve, a ti putevi ujedno mogu služiti i građanima kao šetnica kanjonom Rječine, do koje se može doći izravno iz centra grada, rekao je prilikom  obilaska gradilišta povodom Dana planete Zemlje generalni direktor Hrvatskih voda Ivica Plišić, inače nekadašnji član riječkog gradskog poglavarstva.


Izgradnja šetnice nije prvi zajednički projekt Hrvatskih voda i Grada Rijeke, nadovezao se riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, istaknuvši kako šetnica građanima otvara dosad nepristupačne i rijetko viđene dijelove donjeg toka Rječine.





Nova šetnica dio je mreže koja se razvija u sklopu projekta »Riječke šetnice«, čiji je konačni cilj povezivanje krajnjih točaka gradskog teritorija. Šetnice su podijeljene u više dionica, a zajedničko im je da počinju i završavaju na stanicama javnog gradskog prijevoza. Dosad su u sklopu projekta otvorene dionice Plumbum – Trsat, Trsat – Orehovica – Maršić te od Orehovice do Drenove.



– Šetnicom, koja je gotovo u cijelosti dovršena, zasad se može do Matešićevih mlinova, a dogodine planiramo obnoviti most koji je na toj lokaciji nekad spajao obale Rječine. Uskoro će biti postavljene i adekvatne oznake te ploče s podacima o povijesti lokaliteta kojima šetnica prolazi, a plan je da se šetnica u konačnici poveže s postojećom šetnicom što vodi uz Rječinu od Pašca uzvodno, najavio je Obersnel.


Sama šetnica, točnije njen prvi dio što se od Marganova penje gotovo do razine ceste na Banskim vratima, vrlo je zahtjevna zbog izrazite strmine što će za šetače u slabijoj fizičkoj kondiciji predstavljati pravi izazov. Na jednoj lokaciji u pitanje bi potencijalno mogla doći i sigurnost, jer se ponad šetnice odronilo nekoliko kamenih dijelova luka potpornog zida ceste, a kako se moglo čuti za vrijeme obilaska, na taj će se problem ukazati Hrvatskim cestama te zatražiti sanacija zida.


Kad se savlada početni uspon, buduće šetače očekuje mnogo ugodnija dionica do nekadašnjeg mosta kod mlinova, koja nudi jedinstvene vizure kanjona Rječine zbog kojih se vrijedi na početku malo pomučiti. Kad se most izgradi, zadovoljstvo će zasigurno biti još veće, jer će se šetnja moći nastaviti dalje uz Rječinu, ili pak uzbrdo stazom prema Katarini, te još dalje preko Velog vrha do Drenove. Most dug trideset metara će, inače, biti izgrađen na istom mjestu gdje je u drugom svjetskom ratu stajao čelični most, a osim pješaka njime će moći prometovati i manja teretna vozila, za potrebe održavanja vodotoka Rječine.


Hrvatske vode izvode radove u donjem dijelu toka Rječine, od lokacije Žakalj do ušća, a osim izgradnje vodomjerne stanice obuhvaćaju i sanaciju niza pregrada i drugih dotrajalih hidrotehničkih sustava s kojima se godinama nije gospodarilo. To je dovelo do njihove devastacije, ali i do zapunjavanja donjeg dijela korita Rječine materijalom nanesenim za bujica prilikom jačih kiša, zbog čega je, ističu u Hrvatskim vodama, bilo nužno krenuti s navedenim zahvatima, kako bi se osigurala učinkovita obrana od poplava.