OPET ODGOĐENO

Novo golemo parkiralište na Delti još nije otvoreno, doznali smo u čemu je problem

Marinko Glavan

Foto Milan Đekić

Foto Milan Đekić

Cijena parkiranja na novom parkiralištu bit će 1,30 eura po satu, 30 posto više od sadašnje na Putničkoj obali



Iako je novo, natkriveno parkiralište pokraj zgrade bivšeg Exportdrva na Delti, s kapacitetom od 600 parkirnih mjesta, prema prethodnim najavama iz Lučke uprave te koncesionara – Luke Rijeka d.d. i Rijeka plusa, trebalo biti otvoreno još u travnju pa je rok pomaknut za kraj svibnja, iz Rijeka plusa na naš novi upit o datumu završetka radova i početka rada parkirališta sada odgovaraju kako će ono biti u funkciji tek krajem ovog mjeseca.


Po otvaranju ovog parkirališta, podsjećamo, trebala bi biti uklonjena parkirna mjesta na Putničkoj obali i Adamićevom gatu, dok će parkiralište na Rivi Boduli ostati u funkciji.


Iz Rijeka plusa nam je potvrđeno i da će cijena parkiranja na novom parkiralištu biti 1,30 eura po satu, odnosno čak trideset posto više od sadašnje cijene parkiranja na Putničkoj obali koju će novo parkirališe zamijeniti.




Novo parkiralište ima dvostruko veći kapacitet, natkriveno je i opremljeno punjačima za električne automobile, no upitno je opravdava li to ovako izraženu razliku u cijeni parkiranja.


Značajan projekt


Gradskoj upravi, odnosno Rijeka plusu, smo poslali upit kada će parkiralište biti otvoreno, kao i što je od predviđenih radova do sad izvedeno i što još treba učiniti da ono bude otvoreno za građane.


Iz Rijeka plusa odgovaraju kako parkiralištem upravlja zajednica ponuđača koju uz ovu gradsku tvrtku čini još i Luka Rijeka d.d., na rok od pet godina, uz predviđeno ulaganje od oko milijun i pol eura.



– Sporazumom je previđena investicija od ukupno 1,5 milijuna eura u omjeru 50:50 (Luka Rijeka i Rijeka plus), te je riječ o značajnom projektu za lokalnu zajednicu: Do sada je zamijenjen krov, gotovi su asfalterski radovi, odnosno asfaltirana je površina od 17380 m2, izgrađeni su upojni bunari vezani za odvodnju, napravljeni su elektroinstalacijski radovi te spajanje na svjetlovodnu mrežu koja je potrebna za funkcioniranje opreme za naplatu.


Nadalje, gotovo je spajanje na kanalizacijsku mrežu, priključak vode, čišćenje kanala, videonadzor, te su nabavljeni protupožarni aparati i hidranti. Trenutno se paralelno odvijaju radovi iscrtavanja 600 parkirnih mjesta koji bi trebali biti gotovi do kraja tjedna, te se počinje s implementacijom opreme za naplatu. Predviđa se da radovi budu gotovi do kraja lipnja, kada bi parkiralište bilo u funkciji, stoji u odgovoru Rijeka plusa.


Od 0 do 24


Ukupna vrijednost investicije je 1,5 milijuna eura, te se dio koji se odnosi na Rijeka plus financira iz vlastitih sredstava.


– Nakon finalizacije projekta i privođenja lokacije svrsi bit će poznat i konačan iznos investicije. Cijena parkiranja iznosit će 1,30 eura po satu, naglašavanju iz Rijeka plusa, iz kojeg dodatno ističu da će 30 parkirnih mjesta biti predviđeno za osobe s invaliditetom, dva za punjenje električnih vozila te 120 za lokalne stanare.


Radno vrijeme parkirališta bit će 0-24, a naplata će se, dodaju iz Rijeka plusa, obavljati najsuvremenijim sustavom naplate putem automatske blagajne, uz LPR sustav prepoznavanja tablica, što će u Rijeci biti već peta lokacija opremljena sličnim sustavom.


– Nakon stavljanja parkirališta u funkciju nadopunit će se parkirališna mjesta koja u ovom trenutku nedostaju u užem centru grada Rijeke, stoji na kraju odgovora Rijeka plusa.


Privremenog karaktera


Parkiralište kod Exportdrva je službeno privremenog karaktera, u trajanju od pet godina, budući da je prema prostornim planovima Grada Rijeke na toj lokaciji predviđena izgradnja poslovno-stambenih zgrada, u sklopu projekta novog riječkog waterfronta, odnosno izlaza grada na more na Delti.


No, kako za taj projekt postoji slab ili nikakav interes investitora, može se očekivati da će ono ipak biti u funkciji i po isteku tog roka.