Matija Blažević

Novi zakupnik pretvara paviljon na riječkoj placi u gastro žilu kucavicu Rijeke. Evo što planira

Orjana Antešić

Matija Blažević ispred paviljona I. na riječkoj placi / Foto Ana Križanec

Matija Blažević ispred paviljona I. na riječkoj placi / Foto Ana Križanec

Matija Blažević kaže da je već više od 50 posto prostora u fazi potpisivanja ugovora s budućim podzakupcima



Nakon što ga je izlicitirao prošle jeseni, i to za više nego dvostruku cijenu od one koja je bila definirana kao početna na natječaju, Matija Blažević iz tvrtke Parve najavljuje da će prvi paviljon na glavnoj riječkoj tržnici preuzeti u posjed u travnju, najvjerojatnije u drugoj polovini mjeseca.


To se poklapa s utvrđenim rokovima odnosno uvjetima iz natječaja gdje se Rijeka plus obvezao u roku od šest mjeseci od potpisivanja ugovora o zakupu osloboditi paviljon od osoba i stvari, ali za novog zakupca još važniju stvar, osigurati i izvesti samostalne priključke za vodu i struju za taj objekt.


Čim se obavi primopredaja tih prostora, tvrtki Parve počinje teći obveza plaćanja mjesečne zakupnine za devetstotinjak četvornih metara prostora u prizemlju i na katu Paviljona I. A ista se penje na iznos od 15.276 eura mjesečno, uvećano za PDV, što je cijena koja je postignuta u licitacijskom pripetavanju predstavnika tvrtke Parve i njezinog glavnog konkurenta na licitaciji prošlog listopada, Damira Čarlija Čargonje i njegove tvrtke Novi turizam.


Inspiracija u Varšavi




Od Blaževića, koji je široj riječkoj javnosti poznat kao jedan od pokretača Rakhia bara, doznajemo da je za više od 50 posto prostora unutar paviljona u fazi potpisivanja predugovora s budućim podzakupcima.



Prema njegovim riječima, interesa za »uskočiti« u ovu priču osmišljavanja i pretvaranja Paviljona I. u buduću gastro i inu žilu kucavicu Rijeke, pa i šire, ne manjka. Prema Blaževićevim riječima, većina budućih podzakupaca poslovnih jedinica, »bokseva« unutar paviljona, površine od po 15 četvornih metara dolazi s riječkog područja, no dodaje da upita imaju i izvan ove regije, a slobodnih prostora još uvijek ima.


Uz koordinacijske sastanke s predstavnicima Rijeka plusa, koji su se održavali dva puta mjesečno, a vezano uz pripreme za predaju u posjed prvog paviljona na centralnoj riječkoj tržnici, Blažević je, veli nam, proteklih mjeseci, zajedno s partnerima iz tvrtke Parve, putovao Europom, nastojeći prikupiti čim više ideja i iskustava o sadržajima i načinu funkcioniranja ovakvih i sličnih prostora u velikim gradovima.


Put ih je nanio od Varšave do Lisabona, a Blažević ističe kako su ga se paviljoni i slične »zbirke« prodajnih jedinica ića i pića u glavnom poljskom gradu posebno dojmili, kako po sadržajima koje nude, tako i po odličnoj posjećenosti, tim više što Varšava posljednjih godina postaje sve jače gastronomsko središte.



Recept je jednostavan i logičan – kvaliteta ponuđene hrane i ostalih proizvoda po pristupačnim cijenama, široka lepeza kuhinja koje se mogu isprobati na jednom ograničenom prostoru, brzina pripreme, uz dobro »pogođen« popratni program kulturnih, zabavnih i inih događanja.


Upravo je to, dodaje Blažević, ono što želi i što će nastojati ponuditi u prvom paviljonu. Lepezu ugostiteljskih punktova na kojima će se nuditi široki dijapazon specijaliteta, od azijske i talijanske kuhinje, uvijek popularnog klasičnog grilla do ribljih menija, autohtonih primorskih jela, a prema navodima našeg sugovornika već sada je načelno definirano da će se cijene menija kretati od 7 eura.


Jedan dio prostora popunit će i trgovački punktovi na kojima će se moći kupiti autohtoni proizvodi OPG-ovaca, a atmosferi živahnog i opuštenog »minglanja« u ovom velikom i zatvorenom prostoru u središtu grada trebalo bi osigurati oko 250 sjedećih mjesta koji će se postaviti na zajedničkim dijelovima prostora.


Pop up kutak


Originalna ideja bila je i jest da se jedan dio paviljona namjeni za takozvani Pop up kutak kojeg će se, kompletno opremljenog sa svom potrebnom aparaturom, moći iznajmiti, a u sklopu kojeg bi trebali gostovati etablirani domaći i inozemni chefovi, ali i oni koji se tek žele pozicionirati na gastrosceni.


Plan je Blaževića i njegovih partnera iz tvrtke Parve organizirati i razne radionice, od onih kulinarskih do umijeća pravljenja dobrog piva ili gina u domaćoj radinosti, primjerice, a pozornica koja će se napraviti na prvom katu bit će otvorena za glazbenike, stand-up komičare i druge zabavljače.



Prema uvjetima natječaja, a time i potpisanog ugovora s Rijeka plusom, tvrtka Parve od trenutka kad ishoduje sve potrebne dozvole ima rok od šest mjeseci da završi uređenje Paviljona I. i da ga stavi u funkciju, a Matija Blažević uvjeren je i da će tijekom ove jeseni, najvjerojatnije tijekom listopada ili studenoga, primiti svoje prve posjetitelje.


S namjerom da sadržaj i ponuda u Paviljonu I. bude zanimljiva i dostupna što širem krugu građana, kao i da se čim bolje iskoristi sinergija s tržnicom, namjera je da paviljon bude otvoren svaki dan od 7 do 23 sata, dok bi se u dane vikenda to produžilo do dva ujutro.


Temeljna boja zidova u unutrašnjosti – srebrna


Na upit o veličini investicije uređenja paviljona, Blažević odgovara da trenutno ne može precizirati jer se još uvijek rade troškovnici. U fazi su, pojašanjava, ishodovanja svih potrebnih dozvola s obzirom na obim preuređenja Paviljona I tijekom kojeg će se, ustvrdio je Blažević, nastojati maksimalno očuvati autohtoni elementi i povijest ovog objekta.


Upravo iz tog razloga, a u dogovoru s riječkim konzervatorima, doznajemo od Blaževića, pristupilo se ispitivanju temeljne boje zidova u unutrašnjosti paviljona, a rezultat je, dodaje, bio pomalo iznenađujući jer se ispostavilo da je riječ o – srebrnoj boji.


Građevinska dozvola potrebna je i zbog toga što će, prema aktualnim regulama o sigurnosti, biti potrebno izgraditi još jedno stubište unutar paviljona.


U tijeku su i ispitivanja buke i akustike prostora te, shodno tome, izrada nacrta kojima će se poboljšati taj segment unutrašnjosti paviljona, a popriličan investicijski »zalogaj« bit će i ugradnja ventilacijskog sustava i klime s obzirom na to da je riječ o velikom prostoru na kojem će se morati anulirati raznorazni mirisi koji će se širiti iz ugostiteljskih punktova, a istovremeno se mora osigurati dobra zagrijanost zimi, a rashlađenost u ljetnim mjesecima.