Snimio Sergej DRECHSLER / NL arhiva
Mi naprosto ne možemo utjecati na to hoće li se dužobalna linija Rijeka – Dubrovnik nastaviti održavati ili ne, jer je to poslovna odluka Jadrolinije, ali nastojimo kompenzirati gubitak tih putnika povećanjem u cruisingu, kaže Vlado Mezak, ravnatelj Lučke uprave
RIJEKA U prvih osam mjeseci ove godine ukupno je 109.924 putnika prošlo kroz riječku luku i ta je brojka za 7 posto manja u odnosu na isto razdoblje prošle godine (118.731 putnika). Takvo ostvarenje ponajviše je posljedica ukidanja dužobalne linije Rijeka – Dubrovnik, koju ovoga ljeta Jadrolinija nije održavala, pa je najveći broj putnika kroz riječku putničku luku prolazio katamaranima.
Unatoč ukupnom padu, riječka luka zabilježila je u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza povećanje od čak 59 posto u evidenciji broja putnika s jedrenjaka i kruzera, te je ove godine zabilježeno 10.966 putnika, dok je u istom razdoblju prošle godine putnika s jedrenjaka i kruzera bilo 6.910.
U navedenoj statistici nisu uključeni podaci iz rujna i listopada kada se samo na brodovima za kružna putovanja (3 broda), očekivalo dodatnih oko 3.000 putnika, pa se stoga u analizi Lučke uprave Rijeka napominje kako je unatoč ukidanju dužobalne linije, putnički promet od jedrenjaka i kruzera ove sezone, pokazao jaki statistički uzlet s naznakom daljnjeg rasta.
Akcijski plan
Zbog toga je i pad putničkog prometa od očekivanih 11 posto ipak bio manji, te je iznosio spomenutih 7 posto.
Kako ističe ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak započelo je definiranje cruising strategije Grada Rijeke i to izradom Akcijskog plana razvoja Rijeke kao turističke destinacije s naglaskom na cruising turizam. Akcijski plan izrađuje Lučka uprava Rijeka u suradnji s Turističkom zajednicom grada Rijeke i Gradom Rijeka.
– Mi naprosto ne možemo utjecati na to hoće li se dužobalna linija nastaviti održavati ili ne. Naravno da bismo željeli da se linija ponovo uspostavi, ali je to prije svega poslovna odluka Jadrolinije, koja se mora voditi tržišnim principima i voditi računa o isplativosti same linije. Mi nastojimo kompenzirati gubitak putnika s povećanjem u cruisingu i tu imamo dobre najave. Do rujna je evidentirano šest ticanja kruzera u Rijeci, a tijekom listopada očekuje se još jedan koji je bio u najavi za ovu sezonu. Ove godine prvi put u povijesti imamo najavljene dolaske brodova namijenjenih kružnim putovanjima koji uključuju i brodove s najvećim gazom, jer je uvedeno alternativno rješenje u dogovoru s koncesionarom »Jadranska vrata«, kroz mogućnost priveza kruzera na istočnoj obali kontejnerskog terminala Brajdica. U porastu je i interes cruising brodara, pa tako za iduću godinu imamo zaprimljenih 15 upita za rezervacijom veza za potrebe sedam brodarskih kompanija, što znači da iduće sezone možemo očekivati dolazak ukupno 15 kruzera, moguće je i više. Važnije od broja kruzera jest to da sve kompanije uvjerimo da je dolazak u Rijeku dobar posao i da se redovito vraćaju, naglašava Mezak.
Interes kompanija
Dodaje kako su zainteresiranost za riječku destinaciju u sezoni 2016. godine iskazale sljedeće brodarske kompanije: Silversea, Thomson Cruises, All Leisure Group, Fred Olsen Cruise Line, Saga Cruises, Seabourn Cruise Lines i Princess Cruises. Najavljen je dolazak 10 cruisera različitih brodarskih kompanija, koji po prvi puta dolaze u riječku luku, te je stoga upravo njihov prvi dojam o Rijeci kao destinaciji ključan za njihov povratak u godinama koje dolaze.