Foto Mateo Levak
Barišić ističe da će tek za nekoliko dana biti moguće odrediti točan datum
povezane vijesti
Nakon što je teretni vlak željezničkog prijevoznika Rail Cargo Carrier – Croatia u ponedjeljak naletio na pružno vozilo HŽ Infrastrukture na dionici pruge između Meje i Škrljeva, u blizini Rijeke, pri čemu je veći dio kompozicije vlaka izletio s kolosijeka, i dalje traju problemi s otpremom i dolascima vlakova u riječku luku, a pojavio se i novi – građani koji pokušavaju skupljati teret od 1.100 tona kukuruza koji je bio u uništenom vlaku i dobrim dijelom se rasuo duž mjesta nesreće. Zbog toga je na mjestu nesreće angažirana i policija koja sprečava građane da dođu do mjesta nesreće i prikupljaju razasuti kukuruz.
U tijeku su radovi na uklanjanju uništenih vagona i razasutog tereta, a iz HŽ Infrastrukture jučer je objavljeno da radnike na mjestu nesreće ometaju građani koji dolaze prikupljati rasuti kukuruz, čime ugrožavaju i svoju i sigurnost radnika na mjestu željezničke nesreće pa iz HŽ-a apeliraju da građani ne dolaze prikupljati rasuti kukuruz, da bi se čim prije uklonila uništena kompozicija.
Strogo zabranjeno
– S obzirom na jako velik interes i broj ljudi koji na mjesto željezničke nesreće između Meje i Škrljeva dolazi skupljati i odnositi rasuti kukuruz, stvara se gužva koja ometa radnike u raščišćavanju i saniranju mjesta nesreće. Građani čak dolaze osobnim i teretnim vozilima i spuštaju se na prugu, što je opasno i strogo zabranjeno! Iz sigurnosnih razloga molimo sve da ne dolaze po nepristupačnome terenu i ne kreću se po mjestu nesreće između uništenih vagona. Iako je vlasnik otpisao spomenuti teret, HŽ Infrastruktura ga je kao upravitelj željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj dužna zbrinuti na propisan način i odvesti na deponij, za što je angažirana i specijalizirana tvrtka. Još jednom apeliramo na građane da omoguće radnicima, koji su na terenu danonoćno, da što prije i što sigurnije obave posao raščišćavanja mjesta nesreće, kao i osposobljavanja pruge vitalne za cijelu državu i šire, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.
Uklanjanje uništenog vlaka ovih dana su otežavale i loše vremenske prilike, s maglom, kišom i vjetrom, no radnici HŽ Infrastrukture i tvrtki angažiranih na sanaciji mjesta nesreće uspjeli su prije dva dana odraditi pripremne poslove za uklanjanje olupine vlaka, nakon čega je započelo rezanje i otpremanje dijelova uništenih vagona, potvrdio je Stipo Barišić, voditelj područne jedinice prometa HŽ Infrastrukture. Rezanje i odvoz dijelova uništene željezničke kompozicije, prema njegovim riječima, u tijeku je, ali još uvijek se ne zna kada bi pruga trebala biti u potpunosti raščišćena, nakon čega je potrebno sanirati i nekoliko stotina metara oštećenog željezničkog kolosijeka, kao i sustava električnog napajanja vlakova koji je u nesreći također oštećen.
Rezanje vagona
– Počelo je rezanje dijelova uništenih vagona, a specijalizirana tvrtka angažirana je za uklanjanje rasutog tereta kukuruza, ali imali smo problema s građanima koji su prvo počeli dolaziti s vrećama, a zatim i vozilima duž pruge kako bi pokupili kukuruz. Time je bila ugrožena i njihova sigurnost i sami radovi na pruzi, tako da su sada na dionici djelatnici policijske uprave, kako bi se osiguralo nesmetano uklanjanje olupine vlaka, rekao je Barišić.
Što se tiče rokova u kojima bi olupina trebala biti uklonjena i uspostavljen normalan promet prugom između Rijeke i Zagreba te dalje prema odredištima u susjednim državama, Barišić ističe da će tek za nekoliko dana biti moguće odrediti točan datum ponovne uspostave prometa.
– Nakon nesreće procijenili smo da će za sanaciju biti potrebno desetak dana, a nastojimo se držati tog roka. Za sad ne možemo tvrditi da će promet biti uspostavljen u tom roku, ali činimo sve što je u našoj mogućnosti da se to ostvari, rekao je Barišić.
Osim same materijalne štete, uništene željezničke kompozicije i tereta, najveće štete zbog ove nesreće trpi riječka luka koja je ostala u blokadi po pitanju otpreme i dopreme velikog dijela tereta. Iako je službeno još prije tri dana objavljeno kako će teretni vlakovi između riječke luke i krajnjih odredišta prometovati preko Slovenije, do sad je, prema službenim podacima HŽ Infrastrukture, tom trasom prošlo svega pet teretnih vlakova.
Prema informacijama kojima raspolažemo, riječ je o vlakovima s teretom naftnih derivata iz Rafinerije nafte Rijeka, dok vlakovi s teretom kontejnera s terminala Brajdica, kao i oni s terminala za rasute terete u Bakru i vlakovi sa žitaricama za izvoz iz riječke luke, još nisu počeli prometovati preko slovenskih željeznica.
Prvi vlak s kontejnerima preko Slovenije trebao bi krenuti danas
Prema neslužbenim najavama, prvi vlak s kontejnerima iz Rijeke, preko Slovenije, trebao bi krenuti danas, dok s terminala na Brajdici dnevno polazi do 12 vlakova, što znači da je u kašnjenju već nekoliko tisuća TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera). Zbog ograničenja opterećenja na dijelu pruge u susjednoj državi nije izgledno da će vlakovi s terminala za rasute terete ili oni sa žitaricama prema riječkoj luci uopće krenuti.
Naime, na dijelu pruge u Sloveniji opterećenje je ograničeno na 30 tona po vagonu, što prijevoz ruda, ugljena i žitarica čini neisplativim pa je izgledno da će prijevoznici pričekati do otvaranja pruge prema Zagrebu koje se, prema nekim neslužbenim procjenama, očekuje tek oko Božića, a možda i kasnije.