Potencijalni koncesionari su očito pokazali kako žele povoljnije uvjete za ulaganje, ne toliko u smislu novaca, već u kontekstu sigurnosti povrata ulaganja, kaže ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak. Planirano je da koncesionar u uređenje i opremanje terminala uloži više od 100 milijuna eura
RIJEKA Na natječaj za koncesionara na novom kontejnerskom terminalu riječke luke na Zagrebačkoj obali, koji je jučer okončan, nije stigla niti jedna ponuda. Informacija o kojoj se neslužbeno nagađalo jučer je dobila potvrdu, te je svakako riječ o još jednom ozbiljnom i neugodnom zastoju na ovom projektu kakvih je bilo i ranije. Prvi kredit sa Svjetskom bankom za Zagrebačku obalu i ostali dio Rijeka Gatewaya potpisan je prije više od 11 godina, pa je zatim gradnja ugovorena s japanskom tvrkom Kajima, nakon čega je 2008. godine ugovor s Japancima raskinut, te je cijela procedura vraćena na početak. Tek ove godine u kolovozu konzorcij talijanskih tvrtki započeo je gradnju kontejnerskog terminala po ugovorenoj cijeni od 70,6 milijuna eura.
Natječaj za koncesionara produživan je ove godine u nekoliko navrata, ali to očito nije urodilo plodom. Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak naglašava kako je uvijek postojao i rezervni plan ukoliko ne bude očekivanih ponuda. Također dodaje da se ništa u planovima izgradnje terminala ne mijenja.
– Potencijalni koncesionari su očito pokazali kako žele povoljnije uvjete za ulaganje, ne toliko u smislu novaca, već u kontekstu sigurnosti povrata ulaganja koje nije malo, jer je planirano više od 100 milijuna eura investicije u uređenje i opremanje terminala. Situacija na tržištu je takva da se sada bilo tko teško odlučuje na takve investicije. Problem je bio što nismo imali definirane rokove za izgradnju ceste D-403 i željeznice, a to je važna nepoznanica za svakog koncesionara. No, ne bih rekao da ova situacija bitno povećava rizike cijelog projekta. Gradnja će se nastaviti shodno ugovoru, ističe Mezak
Opširnije u tiskanom izdanju Novog lista…