U ovom trenutku, u brodogradilištu u Martinšćici čak je pet brodova na remontu
povezane vijesti
RIJEKA – U Brodogradilištu »Viktor Lenac« jučer je održana redovna godišnja skupština na kojoj je odlučeno da će se lanjska dobit od gotovo 21 milijun kuna rasporediti u zadržanu dobit. Cilj je ojačati kapital škvera radi premošćivanja poteškoća u poslovanju koje bi mogle nastupiti uslijed daljnjeg razvoja situacije s epidemijom COVID-19, ali i zbog potrebe za ulaganjima.
Apsolutni većinski vlasnik »Viktora Lenca« ujesen 2018. godine postala je talijanska Palumbo grupa iz Napulja koja je jučer glasovala preko svog punomoćnika, dok su se glavni šef, Antonio Palumbo i talijanski članovi Nadzornog odbora, uz Vittoria Carratua koji je bio osobno prisutan, javili videovezom za vrijeme trajanja Skupštine.
U ovom trenutku, u brodogradilištu u Martinšćici čak je pet brodova na remontu, od kojih se na jednom obavlja i zahvat na ugradnji uređaja za pročišćavanje balastnih voda. Prema najavama koje smo dobili od članice Uprave brodogradilišta Sandre Uzelac, dosta dobra popunjenost trebala bi se nastaviti i tijekom ljeta. Najave dolaska u »Lenčeve« dokove za srpanj su najavila četiri broda. Sve u svemu, kad se bude podvlačila crta ispod drugog kvartala u godini, prema onom što smo čuli od šefice »Viktora Lenca«, poslovni rezultati bit će ipak bolji od onih prilično crnih predviđanja koja su bila na početku pandemije i kompletnog »lockdowna« iz ožujka ove godine. Ovom brodogradilištu, značajnu su dozu sigurnosti u krajnje neizvjesnom korona vremenu, podsjetimo, osigurali rezultati prvog kvartala koji su u Martinšćici uspjeli zaključiti s plusom od čak 23,2 milijuna kuna, ali oprez je i dalje jako prisutan jer je neminovno da će brodarsko tržište itekako osjetiti krizu uzrokovanu korona pandemijom, pitanje je samo koliko dugo i koliko duboko.
Pretpostavke da se »Lenac« koliko-toliko vrati u normalno poslovanje osigurala je i suglasnost nadležne epidemiološke službe od konca travnja kojom su u »Lencu« dobili dozvolu da, uz kontroliranu karantenu i druge epidemiološke mjere zaštite, mogu raditi sa stranim državljanima, bez kojih se poslovi remonta brodova ne bi mogli obavljati. To je pridonijelo da su se od sredine svibnja dokovi u »Lencu« opet počeli popunjavati.
Istovremeno, s novim porastom oboljelih od koronavirusa u Hrvatskoj, u ovom kvarnerskom brodogradilištu ponovo je uvedena obveza nošenja zaštitnih maski, uza sve one trajno prisutne mjere, od zadržavanja socijalne distance, higijene do posebnih, pojačanih kontrola svih onih koji u brodogradilište dolaze prvi put ili, pak, nisu redovito prisutni.