Dr. Nataša Pantić / Snimila Angela Maksimović
Naše se istraživanje nije bavilo samo integracijom migranata u školski sustav u smislu učenja, nego i u smislu socijalizacije i osjećaja pripadnosti školskoj zajednici, kazala je dr. Pantić
povezane vijesti
RIJEKA – ”Uloga nastavnika i (među)profesionalne suradnje u integraciji migranata u školsku zajednicu: primjeri iz međunarodnog istraživanja TEAMS – Škotska, Švedska i Finska” naziv je predavanja koje je danas održala dr. Nataša Pantić sa Sveučilišta u Edinburgu te je tom prilikom iznijela saznanja koja je stekla tijekom istraživanja o tome kako nastavnici, škole i obrazovni sustavi doprinose promjenama u kontekstu raznolikosti, obrazovnih nejednakosti i migracija. Dr. Pantić je ravnateljica je Centra za istraživanje inkluzije i raznolikosti u obrazovanju, a predavanje su organizirali Filozofski fakultet i Sveučilište u Rijeci. Naglašavajući kako je različitost postala norma u većini europskih zemalja dr. Pantić je kazala da to više nije nešto što se događa povremeno.
– Migracije su bile jedan od globalnih problema i prije rata u Ukrajini, a sada su upravo Ukrajinci treća najveća grupa migranata. Naše se istraživanje nije bavilo samo integracijom migranata u školski sustav u smislu učenja, nego i u smislu socijalizacije i osjećaja pripadnosti školskoj zajednici, kazala je dr. Pantić.
Dajući primjere cjelovite brige za migrante kazala je da se svaka od država gdje su rađena istraživanja različito nosi s uključivanjem migranata u školski sustav. Tako se u Škotskoj migranti odmah integriraju u redovan sustav te im se osigurana potpora za jezik, u Finskoj pak prvu godinu migranti pohađaju pripremne razrede kako bi savladali jezik prije integracije u redovan školski sustav, dok se u Švedskoj primjenjuje kombinacija tih dvaju modela.