Foto S. Drechsler
Novi korak je već za desetak dana, kad u punom profilu bude otvoren čvor Trinajstići na zaobilaznici
povezane vijesti
Najskuplja cesta u Hrvatskoj, D 403, vrijedna više od 60 milijuna eura, sa svojih nepunih tri kilometra duljine, povezuje novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i Zvonimirovu ulicu u zapadnom dijelu središta Rijeke s riječkom obilaznicom.
Ova je prometnica, puštena u promet u srijedu, nešto više od tri godine nakon početka izgradnje sastavni dio Rijeka Gateway projekta, odnosno izgradnje novog kontejnerskog terminala čiji bi promet, kada bude u punoj funkciji, trebao biti oko milijun TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) godišnje, s kojim bi Rijeka trebala preuzeti ulogu vodeće kontejnerske luke na sjevernom Jadranu, u kombinaciji s već postojećim terminalom na Brajdici čiji je promet još prošle godine premašio 400 tisuća TEU-a.
Cesta D 403 bi, uz funkciju teretne prometnice za terminal koji bi trebao stvoriti više od 300 izravnih i još barem tri puta toliko povezanih radnih mjesta,, trebala i potpuno promijeniti prometnu sliku središta Rijeke, posebno kada bude izgrađen njen nastavak, od zaštićenog kompleksa lučkih skladišta Metropolis do Trga Žabica.
Već za desetak dana, kad u punom profilu bude otvoren čvor Trinajstići na zaobilaznici, koji će stanovnicima Matulja i Kastva olakšati pristup zaobilaznici, očekuje se da će značajno rasteretiti prometnice u zapadnom dijelu grada, posebno u istočnom dijelu Kastva te na Martinkovcu, Zametu i Krnjevu, jer će vozači koji iz Kastva i matulji voze prema centru imati bržu alternativu kojom će stići do Zvonimirove i dalje prema centru grada.
Kad bude izgrađen nastavak do Žabice, u roku od dvije do tri godine, Rijeka će dobiti prsten brzih prometnica oko centra grada, s izravnim pristupom autocestama na istočnoj i zapadnoj strani, državnim cestama D 403 i D 404. Osim toga, izgradnja tog nastvka trebala bi, prema planovima gradske uprave, Ulicu Riva trajno pretvoriti u dvosmjernu prometnicu, dok bi Adamićeva bila pretvorena u polupješačku zonu kojom bi, osim pješaka, prometovala isključivo vozila javnog gradskog prijevoza, autobusi i taksi vozila, uz interventna i vozila dostave.