TZ Kvarnera

Na području PGŽ-a u kolovozu je bilo 6 posto više turista nego u kolovozu prošle godine

Alenka Juričić Bukarica

Foto Nikola Blagojević

Foto Nikola Blagojević

Komentirajući podatke za kolovoz, direktorica županijske TZ pojasnila je kako je sam kolovoz bio iznad svih očekivanja

U kolovozu je  Primorsko-goranskoj županiji boravilo oko 805 tisuća gostiju što je za 6 posto više nego u kolovozu prošle godine, a pritom je ostvaren isti broj noćenja. Pri tome je minus zabilježen u nekomercijalnom smještaju pa ukoliko se odbije taj dio vikendica, u komercijalnom je smještaju kolovoz na Kvarneru za jedan posto i bolji nego lani. Novi su to podaci koje je danas na press konferenciji predstavila Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice (TZ) Kvarnera.


Od početka godine pa do kraja kolovoza je pak, na destinaciji boravilo2,6 milijuna gostiju ili jedan posto više, a ostvareno je oko 15 milijuna noćenja ili jedan posto manje nego lani. Komentirajući podatke za kolovoz, direktorica županijske TZ pojasnila je kako je sam kolovoz bio iznad svih očekivanja, ali i kako je još važnije da je predsezona bila vrlo dobra te je u prvih pet mjeseci ostvareno 6 posto više dolazaka i 9 posto više noćenja bez obzira na rani Uskrs. A i posezona bi trebala po najavama biti na tragu prethodnih.


– Nama je cilj upravo povećanje broja dolazaka i noćenja u pred i posezoni te stvaranja motiva dolaska onda kada nam je najpotrebnije. Što se tiče kolovoza, oko 50 posto noćenja je ostvareno u obiteljskom smještaju koji je dobro radio te je imao 7 posto više dolazaka i jedan posto više noćenja. Kampovi su u kolovozu imali 4 posto više dolazaka i dva posto više noćenja, hoteli s udjelom od 13 posto su kolovoz završili sa 7 posto više dolazaka i 3 posto više noćenja, dok kod odmarališta, odnosno objekata niže kategorije iz godinu u godinu vidimo pad prometa, kazala je Peršić Živadinov.


U kolovozu je očekivano najveći turistički promet ostvaren s njemačkog tržišta. Ostvareno je oko 182.000 njemačkih dolazaka što je na razini lanjskog kolovoza, te oko 1,5 milijuna noćenja, a što je tri posto manje nego lani. Na drugom su mjestu Slovenci s čak 13 posto više dolazaka i tri posto više noćenja, domaći gosti koji su u kolovozu imali čak 27 posto više noćenja te 4 posto više dolazaka, a u plusu su i austrijsko, mađarsko, poljsko i slovačko tržište. Minusi su u kolovozu zabilježeni i s tržišta Italije, i to 10 posto, Češke 11 posto, koliko je minus i s nizozemskog tržišta.


Kolovoz je također potvrdio trendove da smještaj više kategorije ostaje  najtraženiji pa je tako u smještaju s 5 zvjezdica u kolovozu ostvaren rast od 10 posto. Konkretno broj noćenja u hotelima  5 zvjezdica je za čak 22 posto veći, oni s 4 zvjezdice imaju 7 posto više noćenja, a oni s 3 zvjezdice su u minusu od dva posto. U kampovima s 5 zvjezdica broj noćenja je u kolovozu za 2 posto, a u obiteljskom smještaju s 5 zvjezdica za 9 posto veći. Obiteljski smještaj s 4 zvjezdice je u kolovozu bio za 6 posto bolji nego lani, a onaj s tri zvjezdice je kolovoz zaključio s minusom od jedan posto.


Od siječnja do kolovoza, najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke, Slovenije, Hrvatske, Austrije, Mađarske i Italije.


Najposjećenije subregije bile su otok Krk (5,3 milijuna noćenja), Cresko-lošinjski otoci (2,8 milijuna noćenja), Crikveničko-vinodolska rivijera (2,6 milijuna noćenja), otok Rab (1,8 milijuna noćenja) i Opatijska rivijera (1,7 milijuna noćenja).


Kod smještajnih objekata i dalje je aktualan trend da broj noćenja i popunjenost rastu s brojem zvjezdica, tako objekti s 5 zvjezdica nastavljaju i u ovom razdoblju ostvarivati poraste u broju noćenja. U objektima s 5 zvjezdica ostvareno je 9 posto više dolazaka i 6 posto više noćenja od prošle godine, dok je u objektima s 4 zvjezdice ostvareno 6 posto više dolazaka i 2 posto više noćenja. U usporedbi s osam mjeseci 2019. godine objekti s 5 zvjezdica zabilježili su rast noćenja od 50 posto, a oni s 4 zvjezdice od 5 posto.