Epilog jednomjesečnog mjerenja brzine

Na Novoj cesti ograničenje na 50 km/h, od kolovoza kazne

Marinko Glavan

V. Karuza

V. Karuza

Počet će s radom dio postavljenih kamera za nadzor brzine na temelju čijih snimki će se već od početka kolovoza prebrzim vozačima izricati kazne koje mogu iznositi i do 15 tisuća kuna u nekim slučajevima



RIJEKA  Nakon jednomjesečnog nadzora brzine kretanja vozila kod pješačkog prijelaza na Novoj cesti na Krnjevu, ograničenje brzine na toj prometnici po svemu sudeći bit će smanjeno sa sedamdeset kilometara na sat na pedeset, koliko je uobičajeno na gradskim ulicama. Osim toga, privremeni uređaj za nadzor brzine, postavljen kod toplane, već je zamijenjen policijskom kamerom za nadzor brzine na temelju čijih snimki će, kako neslužbeno saznajemo, već početkom idućeg mjeseca prebrzim vozačima biti izricane kazne zbog prekoračenja brzine koje mogu iznositi i do 15 tisuća kuna u ekstremnim slučajevima.


Prema jučerašnjim zaključcima Savjeta za sigurnost cestovnog prometa, utemeljenima na analizi podataka koju je prezentirao ravnatelj prometnog redarstva Robert Mišan, Rijeka prometu i Gradu Rijeci bit će upućena preporuka da se preispita sadašnje ograničenje od 70 km/h, za koje ne postoje tehnički uvjeti propisani zakonom.


Dvije opcije


To ostavlja dvije opcije – ili će dopuštena brzina biti svedena na »gradskih« 50 km/h ili će se morati zadovoljiti zakonom propisani uvjeti, što bi, prema riječima predsjednika Savjeta Borisa Skeledžića, podrazumijevalo izgradnju pješačkog pothodnika ili nathodnika. Kako je druga opcija financijski znatno zahtjevnija, teško je vjerovati da će Grad i Rijeka promet odabrati tu mogućnost, već će naprosto smanjiti dopuštenu brzinu vozila na Novoj cesti.


Prema analizi podataka dobivenih jednomjesečnim mjerenjem brzine, većina vozača pridržava se postojećeg ograničenja od 70 km/h. Od ukupno 235 tisuća vozila, koliko ih je prošlo Novom cestom u tom razdoblju, njih 6,95 posto kretalo se brzinom do 50 km/h, dok je golema većina, čak 74,6 posto, vozila brzinom između 51 i 70 km/h. Nepropisnom, ali ne i kažnjivom, brzinom od 71 do 80 km/h kretalo se 14,5 posto vozila, dok su kažnjive brzine od 81 km/h naviše, zabilježene kod 3,9 posto, odnosno ukupno 9.260 vozila. Najekstremnijih prekršitelja, koji su vozili brže od 135 kilometara na sat, bilo je svega troje, a neslavni rekorder vozio je čak 145 km/h.

Plavci – najprevencija


Mišan je kao posebnu zanimljivost istaknuo reakciju vozača na prisustvo policijske ophodnje, koja je 16. travnja, na vidljivom mjestu također mjerila brzinu vozila. – Prosječna brzina kretanja vozila u razdoblju dok je prometna policija bila na cesti, bila je 55 kilometara na sat, dok je prije i poslije toga bila preko 60 kilometara na sat, rekao je Mišan, a Savjet je zaključio kako se preporuča pojačana prisutnost policije na Novoj cesti, kao jedan od najučinkovitijih načina smanjenja brzine.

Sama analiza pokazala je da se većina pridržava propisanog ograničenja, no, kako je istaknuo Mišan i još neki članovi savjeta, u praksi je riječ o jednoj od opasnijih točaka na riječkim prometnicama, budući da je na pješačkom prijelazu kod toplane na Novoj cesti samo u zadnjih godinu dana poginulo dvoje ljudi. Zbog toga će dopuštena brzina najvjerojatnije biti smanjena, a Savjet će svim nadležnim institucijama poslati preporuku da se automatski sustav nadzora prometa, odnosno brzine vozila na području Primorsko-goranske županije, što više provodi u praksi.