Zgrada se nalazi u A zoni zaštite kulturno-povijesne urbanističke cjeline grada Rijeke, stoga na toj lokaciji nije dozvoljeno postavljanje reklama tog tipa
povezane vijesti
RIJEKA – Konzolne reklame tvrtke Müller koje su okačene na fasadu zgrade na adresi Korzo 10 u kojoj se nalazi dućan istoimene tvrtke, moraju se ukloniti. Reklame su postavljene mimo konzervatorske suglasnosti, a nije poštovana ni Odluka o komunalnom redu, odnosno Pravilnik o uvjetima za postavljanje predmeta i privremenih objekata Grada Rijeke.
Sporno je to da se ova zgrada nalazi u A zoni zaštite kulturno-povijesne urbanističke cjeline grada Rijeke, u neposrednoj blizini Gradskog tornja. Stoga na toj lokaciji nije dozvoljno postavljanje reklama tog tipa. Postupak za uklanjanje konzervatori su pokrenuli, i da – to može trajati. Sudeći prema odgovoru koji smo dobili od Kozervatorskog odjela u Rijeci, nitko od nadležnih službi nije dao spomenutoj tvrtki dozvolu za postavljanje ove vrste opreme.
– Prije tehničkog pregleda, tvrtka Müller je postavila konzolne reklame, ali po upozorenju nadležnog konzervatora koji je prisustvovao tehničkom pregledu, reklame su morali uklonili – jer inače pregled ne bi prošli. Unatoč uskrati i zaključku s tehničkog pregleda, investitor ih je po njegovom završetku ponovo postavio, istaknula je ravnateljica Odjela Biserka Dumbović – Bilušić.
Nepoštovanje baštine?Ovu temu prvi je kroz rubriku Vijećnička pitanja pokrenuo vijećnik Predrag Miletić koji smatra da reklami nije mjesto tako blizu Gradskoj uri i da je to prema njemu »primjer nepoštovanja spomeničke baštine Grada«. Pita se hoće li po tom pitanju reagirati komunalni redari. Vijećniku je odgovorio riječki gradonačelnik Vojko Obersnel da »osobno, ne smatra da reklame ni na koji način narušavaju izgled ili predstavljaju devastaciju prostora oko Gradske ure«. Dodavši da »ukoliko to Konzervatorskom odjelu nije prihvatljivo, može pokrenuti postupak njihovog uklanjanja« |
– Primarna funkcija Odluke i Pravilnika je da svojim oblikovanjem informira potencijalne korisnike definiranjem općih smjernica oblikovanja kao što su veličina reklame, način i mjesto postava na zgradu, način osvjetljenja, nastoji se minimalizirati utjecaj na vizualni doživljaj i svojstva povijesnog urbanog ambijenta, dalje je navela naša sugovornica. Dodajući da je krajnji cilj naglašavanje prepoznatih povijesnih, umjetničkih, arhitektonskih i vizualnih vrijednosti urbanog ambijenta, a ne isticanje komercijalnih reklamnih natpisa.
– Stoga bi provođenje Odluke, to jest Pravilnika, trebalo biti jedinstveno i jednako primjenjivo na sve korisnike poslovnih prostora unutar zaštićene cjeline. Nažalost, evidentno je nepridržavanje propisa i kršenje zakonskih odredbi mnogih vlasnika i korisnika poslovnih prostora, zbog čega su nam urbani ambijenti degradirani, vizualno opterećeni neprimjerenim oblicima i sadržajima.
S obzirom da sustav kažnjavanja zbog nepridržavanja propisa ne funkcionira, potrebna je edukacija i širenje opće svijesti o kvaliteti i estetici prostora, ako ne zbog nas samih, onda zbog Rijeke koja u posljednje vrijeme postaje jedna od važnijih turističkih destinacija na Kvarneru, mišljenja je Dumbović – Bilušić.