Foto Vedran Karuza
Kako bi apsurd bio još veći škola je, ne znajući da je Ministarstvo samoinicijativno ukinulo program, uplatila sredstva za nabavku računala namijenjenih upravo tom programu i to u iznosu od 45 tisuća kuna
povezane vijesti
- Fuchs: Djeca ponovno idu na nastavu. Da je bilo malo više sluha bila bi tamo i ranije
- Grad Zagreb o slučaju problematičnog dječaka: Nemamo mehanizam kojim možemo prisiliti roditelje
- Ministarstvo: Neka Grad Zagreb preispita rješenje o školovanju problematičnog učenika; njegove roditelje zastupa Sloković
Upisnim mukama u Strojarsko brodograđevnoj školi za industrijska i obrtnička zanimanja u Rijeci nema kraja, jer nakon što je Ministarstvo znanosti i obrazovanja tražilo da škola odustane od provedbe programa za izobrazbu brodskih mehaničara, sada je samoinicijativno bez znanja škole ukinulo program drvodjeljski tehničar dizajner.
Zahtjev da se ukine program brodskog mehaničara unatoč činjenici što potreba tržišta rada za tim zanimanjem postoji, kao i interes učenika, a škola je dobila i podršku Obrtničke komore te Ministarstva gospodarstva, Ministarstvo je pravdalo činjenicom da to zanimanje nije deficitarno te da bi se upisom učenika u sve programe koji se u školi provode broj razrednih odjela povećao za dva razreda, a za to u državnom proračunu sredstava nema.
Kako se škola našla u borbi s vjetrenjačama i bila je primorana birati između drvodjeljskih tehničara dizajnera, stolara, vodoinstalatera, inastalatera grijanja i klimatizacije te brodskih mehaničara, ravnateljica Evica Kozera još se jednom usprotivila zahtjevu Ministarstva da se jedan od programa ukine.
Takve zahtjeve Ministarstvo nije uslišalo, već je samo presudilo i bez znanja škole ukinulo program drvodjeljski tehničar dizajner, a ostavilo program brodskog mehaničara.
– Niti u jednom zakonskom aktu ne stoji da je upis ili vraćanje na upis zanimanja koje smo imali u prethodnim godinama, uvjetovano odricanjem od zanimanja koje je novo, koje je potrebno Primorsko-goranskoj županiji i koje se stipendira, upozorava ravnateljica.
STEM područje
Štoviše, upravo je samo Ministarstvo 2019. i 2020. godine na račun programa drvodjeljskih tehničara dizajnera uplatilo 50 tisuća kuna namijenjenih STEM području, a 90 posto STEM sadržaja u toj školi odvija se upravo u programu drvodjeljski tehničar dizajner.
Kako bi apsurd bio još veći škola je, ne znajući da je Ministarstvo samoinicijativno ukinulo program, uplatila sredstva za nabavku računala namijenjenih upravo tom programu i to u iznosu od 45 tisuća kuna.
– Strategija razvoja naše Škole ide u smjeru u potpunog povezivanja s tržištem rada. U tome nas podržava Primorsko-goranska županija koja ove školske godine ulaže znatna sredstva, 92 tisuće kuna, za sanaciju krova iznad Centra novih tehnologija za obradu drva, koji je prvenstveno namijenjen za kurikulum drvodjeljski tehničar dizajner, odnosno za nastavu programiranja i dizajniranja namještaja.
Ne znajući da da nam se ukida program, uplatili smo znatna sredstva za nabavku 10 novih računala namijenjenih baš navedenom zanimanju s licencama, koje je samo Ministarstvo financiralo.
Za Strategiju razvoja škole i Strategiju razvoja županije u dijelu obrazovanja iznimno je važno zadržati kurikulum drvodjeljski tehničar dizajner budući da Primorko-goranska županija u svom sastavu ima Gorski kotar, kao sirovinsku bazu, te razvijeno poduzetništvo i obrtništvo u sektoru obrade i prerade drva.
U protivnom, kamioni i kamioni drva idu preko granice, a Talijani trljaju ruke. Novi kurikulum drvodjeljski tehničar dizajner ima sve predispozicije za razvoj PGŽ -a, budući da imamo drvnu sirovinu, naše prirodno bogatstvo koje treba oblikovati, a ne samo izvoziti.
To nismo uvidjeli samo mi, kao škola, već i Upravni odjel za odgoj i obrazovanje PGŽ-a koji nam je dao apsolutnu podršku, kao i poduzeća DI Klana d.o.o. iz Klane te Calligaris d.o.o. iz Ravne Gore i Općina Cres koji stipendiraju to zanimanje, ističe ravnateljica.
Licencirane radionice
Kad je prije tri godine, dodaje, škola uvodila drvodjeljske tehničare, također je bila uvjetovana da škola jedno zanimanje mora napustiti i tada je obustavila upise u program stolara, ali se u međuvremenu situacija promijenila.
– Ministarstvo gospodarstva počelo je davati stipendije za deficitarna zanimanja te sam prošle godine obustavila upis u brodske mehaničare i vratila stolare uz vodoinstalatere i instalatere grijanja i klimatizacije.
Za brodskim mehaničarima, iako nisu deficitarni postoji potreba. Imamo marine, a sve do Dubrovačko-neretvanske županije takav se program ne provodi. Sada su nam taj program ostavili, a ukinuli su drvodjeljske tehničare dizajnere za koje također kažu da nisu deficitarni, ali oni to ni ne mogu biti, jer takav kadar još na tržištu rada ne postoji.
Tek će iduće godine završiti prva generacija,
Program drvodjeljski tehničar dizajner je program koji pokriva potrebe tržišta rada ne samo Primorsko-goranske, već i Istarske županije, a Kozera kaže da je riječ o kadru koji neće naći svoje mjesto samo u industriji, već i u svakoj stolarskoj radionici te trgovini namještajem.
– Od kako je u Delnicama 1991. godine ugašen program obrazovanja drvodjeljskih tehničara, tog kadra nije bilo. Pored toga ovo je u povijesti škole prvi četverogodišnji program, a veliki smo napor ove godine uložili i u licencirane radionice u kojima naši učenici obavljaju praksu. Također, znatan napor uložen je i u opremanje škole, zaključuje Kozera.
Interes pokazali Jadrolinija i lošinjsko brodogradilište
Prije nego su započeli problemi s upisnom kvotom Strojarsko brodograđevne škole, Ministarstvo je toj školi spočitavalo premali broj licenciranih radionica. Uz velike napore škola je taj problem riješila, a nedavno se u licenciranje uključila i Jadrolinija čiji će licencirani djelatnici mentorirati učenike u zanimanju brodski mehaničar koje je Ministarstvo prvotno htjelo ukinuti.
Do sada Primorsko-goranska županija, kaže ravnateljica, nije imala niti jednu radionicu koja je licencirana za to zanimanje. Uz Jadroliniju interes su pokazale i druge tvrtke, poput brodogradilišta na Lošinju te škola očekuje da će kroz godinu dana imati veći broj licenciranih radionica u kojima će budući brodski mehaničari obavljati stručnu praksu.