Radovi

Montiran čelični nadvožnjak Orehovica, na budućem čvoru koji povezuje autoceste A6 i A7

Dražen Herljević

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Obavljen je jedan od najzahtjevnijih građevinskih zahvata na rekonstrukciji čvora na sjecištu autocesta A6 i A7



Čelična konstrukcija nadvožnjaka Orehovica montirana je tijekom vikenda na gradilištu istoimenog čvora u sklopu njegove rekonstrukcije i dogradnje na sjecištu autocesta A6 i A7, odnosno Rijeka – Zagreb i Rupa – Križišće.


Južni dio nadvožnjaka, dugačkog gotovo 58 metara, montiran je u subotu poslijepodne, a sjeverni dio tijekom nedjelje, zbog čega su dijelovi ovih dviju autocesta za vikend bili privremeno zatvoreni za promet.


Nadvožnjakom Orehovica, kada rekonstrukcija i dogradnja istoimenog čvora bude završena, a to bi trebalo biti do kraja ove godine, vozila iz Ulice Franje Račkoga, odnosno iz samog mjesta Orehovica, moći će se uključivati na autocestu prema Zagrebu, što do sada nije billo moguće.





To je ujedno i najzahtjevniji dio rekonstrukcije i dogradnje čvora Orehovici koja će osim toga omogućiti i uključivanje vozila iz Ulice Franje Račkoga na obilaznicu prema tunelu Trsat i dalje prema čvoru Škurinje, a izlazni trak s autoceste Rijeka – Zagreb prema Orehovici pomaknuti nekoliko stotina metara sjevernije nego što je bio prije početka rekonstrukcije.


Radovi obuhvaćaju i rekonstrukciju Ulice Put pod Rebar, gdje je već uklonjen i veliki dio stijenske mase, što se povremeno obavlja i miniranjima.


Zanimljivo je da je čelična rasponska kostrukcija nadvožnjaka napravljena u Šibeniku, u proizvodnoj hali Zagreb-Montaže, uz GP Krk, jednog od izvođača radova, odakle je krajem prošle godine dopremljena na gradilište i pripremljena za montažu.


Radovi na čvoru Orehovica, vrijedni su osam milijuna eura, a investitor su Hrvatske autoceste. Kada bude gotov, novi čvor Orehovica omogućit će bolju povezanost gradskih prometnica s autocestom te povećati sigurnost prometa na tom važnom raskrižju autocesta.