OGLAŠAVANJE

MO-a Centar-Sušak: Reklamni panoi su odraz indolentnosti i nebrige. Rade nered u prostoru

Sanja Gašpert

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Predsjednica Vijeća Mjesnog odbora Centar-Sušak Azra Zubić-Zec tvrdi da su brojni panoi postavljeni bespravno, a za neke od njih ne zna se ni tko ih je postavio



Problematika reklamnih panoa u središtu grada, s naglaskom na područje Mjesnog odbora Centar-Sušak, bila je tema konferencije za novinare Vijeća Mjesnog odbora Centar-Sušak, na kojoj su članovi Vijeća dokumentirano i argumentirano ukazali na niz situacija u kvartu.


– MO Centar-Sušak se s problemom nezakonito postavljenih reklamnih panoa susreo prije više od godinu dana. Brojni su panoi postavljeni bespravno, odnosno mimo važećih zakonskih odredbi, kao i odredbi gradskih pravilnika koji se odnose na uvjete njihovog postavljanja.


Za neke od njih ne zna se ni tko ih je postavio, točnije, ne znaju ni Grad Rijeka ni Hrvatske ceste nadležne za postavljanje panoa. Mnogi od njih stoje već godinama, nekad bez ikakve, a nekad po našem mišljenju uz štetne intervencije nadležnih.




Naročito kontroverznom ocjenjujemo činjenicu da je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović na samom kraju 2024. svojim posebnim »ukazom« omogućio da se mnogi od tih panoa i dalje zadrže u prostoru, gdje već odavno nisu smjeli biti, rekla je predsjednica Vijeća Mjesnog odbora Centar-Sušak Azra Zubić-Zec.


Sigurnosni problem


Dodala je kako su negdje takvi panoi i sigurnosni problem, negdje »samo« nagrđuju vizuru grada, ali svugdje gdje kao takvi stoje ukazuju na indolentnost i nebrigu, a, kako izgleda, i povlačenje javnog ispred privatnog interesa.



Zubić-Zec je rekla da je u rujnu 2023. riječko Gradsko vijeće donijelo Pravilnik o uvjetima i postupku postavljanja reklamnih i oglasnih predmeta te je rečeno da se oni koji ne zadovoljavaju uvjete iz Pravilnika moraju uskladiti s njime u roku od osamnaest mjeseci. Također, Odjel za urbanizam morao je napraviti analizu stanja.


– Nakon provedene analize, zaključak je kako je većinu lokacija potrebno ukinuti jer nisu u skladu s trenutno važećim Pravilnikom. Dakle, postoje dva istaknuta problema – prvi je što se unatoč odluci Gradskog vijeća nisu uskladili uvjeti iz Pravilnika sa stanjem na terenu, a ostalo je manje od dva mjeseca za to usklađivanje.


Drugi, još krucijalniji problem, je taj što je gradonačelnik Filipović zaključkom od 23. prosinca prošle godine, unatoč tome što je upoznat s činjenicom da većina lokacija nije u skladu s Pravilnikom, odlučio produžiti ugovore za još godinu dana, istaknula je Zubić-Zec te dodala kako se nerijetko ruše stabla, a na njihovo mjesto dođu reklame i putokazi.


Primjerice, kod digitalnog stupa na D404, kraj igrališta, nestala su planski posađena stabla paulovnije u drvored, rekla je Azra Zubić-Zec.


Kaznena prijava


Konferenciji za novinare nazočio je i Mladen Pandur, aktivist koji godinama upozorava na problematiku reklamnih panoa u gradu Rijeci, a koji je prošle godine podnio kaznenu prijavu USKOK-u zbog nepoštovanja zakonskih regulativa, točnije bespravno postavljenih reklamnih panoa na Delti.


– Kazne za nepropisno postavljene panoe idu i do šesnaest tisuća eura za odgovornu osobu, međutim, one nikada nisu naplaćene niti su bespravno postavljeni panoi uklonjeni. Godine 1996. utvrđeno je planom lokacija čak 400 takvih lokacija na kojima se mogu postavljati panoi, 2007. donesen je i Pravilnik po kojem se uređuju pravila postavljanja, međutim, svih proteklih godina ništa po tom pitanju nije usklađeno.


U proteklih petnaest godina Grad Rijeka je od nelegalno postavljenih panoa uprihodovao šest milijuna eura, a u istom razdoblju oglašivačke firme uprihodovale su čak 27 milijuna eura. To treba zaustaviti – ružno izgleda i nelegalno je, zaključio je Pandur.