Foto/Nel Pavletic/PIXSELL
"Ovdje je rečeno da je prvi koncert Parafa bio 1977. godine, a koliko ja znam, bio je 31. prosinca 1976. godine na Belvederu i gore je i spomenik Kocijančiću. U to vrijeme još ni Sid Vicious nije pjevao u Sex Pistolsima, to su velike stvari na kulturnoj karti Europe", rekao je novi predsjednik RH Zoran Milanović, koji je prisustvovao svečanosti otvorenja EPK u Rijeci
RIJEKA – Novoizabranom predsjedniku Zoranu Milanoviću, koji je službeno proglašenje Rijeke kao Europske prijestolnice kulture izabrao kao priliku za jedno od svojih prvih javnih pojavljivanja nakon pobjede na predsjedničkim izborima, Opera Industriale ispunila je očekivanja i pogledat će je još jednom, temeljito, na snimci.
– Bilo je super, onako kako sam i očekivao. No, htio bih još jednom pogledati sve na televiziji kako sve izgleda jer je snimano s puno kamera, skoro 30, pa je spektakl možda i veći nego uživo, rekao je Milanović.
Na novinarsko pitanje može li komentirati činjenicu da je program zbog isticanja simbola poput jugoslavenske zastave izazvao brojne prijepore, novi predsjednik je rekao da spornu zastavu nije vidio.
– Ne vidim zašto bi to bila kontroverza ako je u funkciji nekog umjetničkog izričaja, bez obzira na emocije ili odsustvo emocija prema Jugoslaviji. Nije to zastava Trećeg Reicha, ako je uopće bila, rekao je Milanović, dodajući kako mu takav problem sa zastavom nije sporan.
Milanović je uspio i pronaći grešku u “libretu” Opere Industriale kad je riječ o legendarnom riječkom punk bendu Parafi.
– Ovdje je rečeno da je prvi koncert Parafa bio 1977. godine, a koliko ja znam, bio je 31. prosinca 1976. godine na Belvederu i gore je i spomenik Kocijančiću. U to vrijeme još ni Sid Vicious nije pjevao u Sex Pistolsima, to su velike stvari na kulturnoj karti Europe.
Tog glazbenog pokreta u to doba u Austriji sigurno nije bilo, objasnio je Milanović.
I riječki gradonačelnik Vojko Obersnel bio je zadovoljan jučerašnjim programom proglašenja Europske prijestolnice kulture.
– I program u kazalištu je bio izvanredan. Ovo u riječkoj luci bilo je jednako izvrsno, možda mrvicu preavangardno, ali je bilo posebno riječki, s puno buke, svjetla i simbolike.
Teško je bilo pratiti za nekoga tko se nije pripremio koje su sve poruke koje se šalju ovim otvorenjem, ali generalno, bilo je izvrsno, izjavio je Obersnel, rekavši da ga u cijelom projektu najviše veseli upravo oduševljenje ljudi koji su se pridružili projektu EPK u Rijeci.
Pročelniku gradskog Odjela za kulturu Ivanu Šararu avangarda u Operi Industriale bila je upravo po mjeri Rijeke.
– Presretan sam što smo bili ovako tvrdi, nezgodni, brutalni i riječki. Ovaj projekt je krenuo od niza ljudi koji pripadaju kulturnom undergroundu i koliko god da je velik, hrvatski i europski, ostali smo ono što jesmo.
Pokazali smo svu grubost koju Rijeka u sebi sadrži, energiju koja nije slučajno tu. Nije slučajno energija radništva, punka, techna, metala i buke, svega onog što je u gradu na neki način neugodno.
Danas smo još jednom pokazali da smo grad, sve je izgledalo kao riječki Blade Runner i užasno sam ponosan zbog toga, naglasio je Šarar.