Foto: V. KARUZA
Specifičnost dvogodišnjeg programa za učenike 3. i 4. razreda je izvođenje nastave na engleskom jeziku, velika sloboda izbornosti predmeta, kao i međunarodno priznata diploma na svim sveučilištima
povezane vijesti
- Na Kampusu raspravljali o obrazovanju za mir: Svjedoci smo ugroženosti demokracije i ljudskih prava
- Čak 70 posto srednjoškolaca ostaje bez važnog predmeta: “Ne smijemo djecu ostaviti ulici i internetu”
- Ovaj grad nudi nezaposlenima obrazovanje za zanimanje IT analitičar/Voditelj projekta; za to će dobiti i 840 eura bruto mjesečno
RIJEKA – Kao kandidat za program međunarodne diplome, IB – International Baccalaureate, Prva riječka hrvatska gimnazija nalazi se u završnoj fazi autorizacije za uvođenje dvogodišnjeg programa namijenjenog učenicima 3. i 4. razreda gimnazije.
Zadovolji li Riječka gimnazija i tu posljednju fazu do kraja ožujka, mogla bi postati treća škola u Hrvatskoj i prva u Primorsko-goranskoj županiji s licencom za IB program. Riječ je o programu koji ima dugu tradiciju i široku rasprostranjenost u svijetu te jedan od najpriznatijih kurikuluma. Program daje i najprepoznatiju srednjoškolsku diplomu na svjetskim sveučilištima, a Riječka je gimnazija korak do upisa prve generacije učenika koji bi od iduće školske godine mogli postati dio više od 3.600 škola u 146 država s više od milijun učenika koje pohađaju IB program.
Navodeći kako je specifičnost programa izvođenje nastave na engleskom jeziku, velika sloboda izbornosti predmeta, kao i međunarodno priznata diploma na svim sveučilištima, ravnateljica Prve riječke hrvatske gimnazije Jane Sclaunich kaže da je škola već dobila zeleno svjetlo Ministarstva znanosti i obrazovanja za provođenje programa.
Studij u inozemstvu
– Trenutno smo u posljednjoj fazi autorizacije za uvođenje novog programa. Imali smo nekoliko autorizacijskih posjeta kroz koji su procjenjivani svi segmenti škole, a ovoj završnoj fazi prethodile su tri godine priprema, kaže ravnateljica.
Ta je priprema podrazumijevala ne samo usklađivanje s IB standardima, već i pripremu programa te edukaciju nastavnika i njihovo licenciranje, a Sclaunich kaže da se škola za uvođenje međunarodnog programa odlučila iz razloga što svake godine dvadeset posto učenika odlazi na studij u inozemstvo. Međunarodna diploma bitno će im olakšati odlazak na inozemno sveučilište, a program će biti otvoren za sve učenike sa šireg riječkog područja.
– Međunarodna matura bit će im priznata u cijelom svijetu, tako i u Hrvatskoj, a na taj način učenici koji žele nastaviti obrazovanje na inozemnim sveučilištima bit će oslobođeni prevođenja i nostrifikacije dokumenata, kaže ravnateljica.
U Hrvatskoj su dosad IB program uvele varaždinska gimnazija, za koju Sclaunich kaže da je pružila podršku Riječkoj gimnaziji te zagrebački MIOC, a bez financijske potpore Primorsko-goranske županije koja već tri godine izdvaja sredstva za uvođenje programa, IB program se ne bi mogao realizirati.
Matura u IB programuIako im nije u obaveznoj satnici, budućim polaznicima ponudit će se i predmet hrvatskog jezika koji će moći polagati i na maturi. I sama matura u IB programu razlikuje se od hrvatskog obrazovnog sustava jer učenici neće morati polagati državnu maturu, već međunarodnu koja će se pisati prema standardiziranim testovima u isto vrijeme kada će biti i u drugim državama koje provode IB program. |
Prijemni ispiti
Prema standardu koji nalaže IB, na prijemnim će se ispitima tražiti znanje engleskog jezika i matematike, a kandidati će morati proći i motivacijski intervju. Sam program školovanja bitno se razlikuje od hrvatskog školskog sustava, jer ga karakterizira velika izbornost, čime se učenici usmjeravaju na njihov budući odabir i nastavak školovanja. Već prilikom samog upisa velika se pažnja posvećuje upravo profesionalnom usmjeravanju učenika, a sam program nema u fokusu samo akademsku uspješnost učenika, već i razvoj učenikove osobnosti.
Kurikulum se sastoji od šest područja visoke ili standardne razine, a učenici moraju odabrati po jedan predmet iz svakog područja. Predmeti se odnose na jezike, društvene studije, eksperimentalnu znanost i matematiku. Tri se predmeta uče na višoj razini, što je 240 sati predavanja, a ostala tri uče se na standardnoj razini, što uključuje 150 sati predavanja.
Uz predmete iz kojih se ocjenjuju, učenici će morati odraditi i dio programa koji se odnosi na kreativnost, aktivnost i pružanje podrške u zajednici. Tako će biti dužni u dvije godine obrazovanja provoditi kreativan projekt, izabrati sportsku aktivnost kojom će se baviti te ostvariti projekt u zajednici kroz koji će joj biti na usluzi. U tim područjima učenici se neće ocjenjivati, ali ako ne prođu taj dio, neće moći pristupiti obaveznim ispitima. Što se ostale nastave tiče, ona je primarno projektna i laboratorijska. Kemija se ne uči kroz predavanja, već isključivo u laboratoriju, a u svim predmetima daleko je veći naglasak na praktičnom, nego na teorijskom radu.