Prijedlog reorganizacije gradske uprave za sada nije usuglašen sa sindikatom / Foto Ana Križanec
Naravno, ne mogu sada prejudicirati rezultate natječaja, ali s dijelom ljudi itekako računam, kaže riječki gradonačelnik
povezane vijesti
RIJEKA – Jedno od izbornih obećanja gradonačelnika Marka Filipovića bilo je reorganizacija gradske uprave koja je strukturirana još 1993. godine i od tada nije mijenjana.
Riječ je o zahtjevnom poslu pa ne treba čuditi da je gradonačelniku sa zamjenicima trebalo godinu i pol dana da započnu posao reorganizacije koji bi trebao profunkcionirati sredinom sljedeće godine.
Broj odjela gradske uprave smanjuje se s 15 na 10, a to znači i preustroj upravnih jedinica, budući da će se pojedini resori spajati, što znači da je pet aktualnih pročelnika višak, a posljedično bi to moglo utjecati i na broj ravnatelja direkcija, što je niža ustrojbena jedinica od odjela.
Dobro poznat sustav
Gradonačelnik Marko Filipović pojašnjava da su reorganizaciju osmislili njegovi zamjenici Sandra Krpan i Goran Palčevski, te on.
– Reorganizacija gradske uprave je bila dio našeg predizbornog obećanja, odnosno dio onog s čime smo izašli pred birače i dobili njihovo povjerenje na izborima.
Tako je reorganizacija postala naša obaveza, kao što je to, primjerice, postupno smanjenje prireza na 10 posto, izgradnja autobusnog kolodvora ili pak rješavanje nedostatka mjesta u gradskim vrtićima.
Stoga reorganizacija nikada nije bila upitna. Treba reći i da je reorganizacija gradske uprave nužna kako bi se podigla njezina učinkovitost.
Inače, reorganizaciju gradske uprave najavljivale su gotovo sve političke opcije koje su izašle pred birače na posljednjim lokalnim izborima i imaju svoje predstavnike u Gradskom vijeću, izjavio je gradonačelnik Filipović.
Prijedlog novog ustroja uzbunio je dosta ljudi u gradskoj upravi pa smo postavili pitanje jesu li na prijedlogu radili postojeći pročelnici odjela gradske uprave.
– Kao što sam rekao, reorganizaciju smo osmislili moji zamjenici i ja, a u samu izradu dokumenta koji se odnosi na reorganizaciju nužno je morao biti uključen i dio pročelnika koji su radili prema našim uputama.
Dakle, dio ih je bio uključen u izradu formalnog dokumenta kojim se Gradskom vijeću predlaže novi ustroj gradske uprave i u tom kontekstu nije bilo nikakve potrebe da se svi pročelnici uključuju.
Naime, i zamjenici i ja poznajemo sustav i imamo iskustva. Ja sam u Gradu sada već deset godina, Goran Palčevski radi u velikom sustavu zdravstva, a Sandra Krpan donedavno je bila ravnateljica velike škole.
Osmišljavanje reorganizacije nije se dogodilo preko noći. Trebalo nam je vremena da pažljivo prođemo kroz sustav, vidimo gdje se i na koji način može poboljšati, učiniti bržim i efikasnijim.
Sustav mora moći pratiti i potrebe građana, i potrebe poduzetnika te sve većeg broja investitora koji su došli i koji dolaze u Rijeku, i sve zahtjevnije europske projekte na koje računamo.
Recimo da su to neki od osnovnih principa na kojima smo radili reorganizaciju, pojašnjava Filipović.
Riječki gradonačelnik naglašava da će Odluka o novom ustroju gradske uprave stupiti na snagu 1. travnja 2023. godine.
– Nakon stupanja na snagu, naravno, pod uvjetom da je usvoji Gradsko vijeće, pa do imenovanja pročelnika upravnih tijela temeljem javnog natječaja, gradonačelnik će imenovati službenike koji će privremeno obavljati poslove iz djelokruga rada pročelnika upravnih tijela osnovanih ovom odlukom.
Te će osobe predložiti gradonačelniku pravilnike o unutarnjem redu upravnih tijela kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo upravnih tijela, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela.
Prema prijedlogu odluke, gradonačelnik će najkasnije u roku od dva mjeseca od stupanja na snagu odluke donijeti pravilnike o unutarnjem redu.
Rješenja o rasporedu službenika ili o stavljanju službenika na raspolaganje donijet će se najkasnije u roku od dva mjeseca od stupanja na snagu pravilnika o unutarnjem redu, pojašnjava Filipović.
Veća efikasnost i uštede
Riječki gradonačelnik dodaje da je smisao čitave reorganizacije poboljšljanje učinkovitost i kvalitete rada gradske uprave.
– To za sobom povlači i racionalizaciju određenih poslovnih procesa, a samim time i uštede. Od prvog dana kad smo stupili na dužnost pa do danas, broj zaposlenih u gradskoj upravi smanjen je s 508 na 487, dakle od početka mandata, od 7. lipnja 2021. godine, radimo na racionalizaciji.
Za provedbu ove Odluke potrebno je osigurati određena sredstva u proračunu Grada za 2023. godinu, koja će se koristiti za prilagodbu informacijskih sustava novoj organizacijskoj strukturi Grada, kao i za izradu novih natpisnih ploča i pečata s grbom Republike Hrvatske.
Po sada dostupnim informacijama, potrebno je osigurati 280.000 kuna s uključenim PDV-om, od čega se na prilagodbu informacijskih sustava planira utrošiti iznos od 250.000 kuna s uključenim PDV-om, a za izradu natpisnih ploča i pečata s grbom Republike Hrvatske iznos od 30.000 kuna s uključenim PDV-om, kaže Filipović.
Jedno od ključnih pitanja je što će biti s postojećim pročelnicima i računa li riječka izvršna vlast na nastavak suradnje s lokalnim ministrima.
– Sadašnji pročelnici odrađuju velik posao i hvala im na tome. Obavljaju zahtjevne zadaće u uvjetima koji su u zadnjih nekoliko godina stalno praćeni krizama – financijskim, energetskim, zdravstvenim – sve se izredalo.
Naravno, ne mogu sada prejudicirati rezultate natječaja koji će se provesti za odabir pročelnika svih budućih upravnih odjela, ali s dijelom ljudi itekako računam.
Kada je riječ o ravnateljima direkcija unutar odjela gradske uprave, unutarnje ustrojstvo upravnih tijela bit će uređeno nakon stupanja na snagu ove odluke i to pravilnicima o unutarnjem redu.
Kad oni budu doneseni, imat ćemo konkretniju sliku i o tome koliko će direkcija i na koji način biti formirano, naglašava Filipović.
Riječki gradonačelnik na kraju je zaključio da prijedlog reorganizacije za sada nije usuglašen sa sindikatom, dodavši da će se sa sindikatom svakako provesti savjetovanje prilikom donošenja pravilnika o unutarnjem redu pojedinih upravnih tijela u skladu s Kolektivnim ugovorom za službenike namještenike u upravnim tijelima Grada Rijeke.