Foto Grad Rijeka
Nakon obilaska tegljača riječki gradonačelnik Marko Filipović posjetio je sjedište Jadranskog pomorskog servisa
povezane vijesti
Riječki gradonačelnik Marko Filipović u pratnji Jane Sertić, privremene pročelnice Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte i Doris Šajn, pomoćnice pročelnice Upravnog odjela za poslove gradonačelnika, Gradskog vijeća i mjesnu samoupravu posjetio je „Sveti Marko“ jedan od tegljača Jadranskog pomorskog servisa d.o.o. i sjedište te tvrtke.
Tegljač Sveti Marko izgrađen je 2007. godine, a od nedavno je u floti JPS-a. Dug je 28.51 m, neto tonaže 86 tona s dva glavna motora Caterpillar ukupne snage 5071 KS i dva proplulzivna Rolls-Royce motora.
Kako je tijekom predstavljanja djelatnosti tvrtke rečeno, s obzirom na aktivnosti vezane uz razvoj riječkog prometnog pravca i otvaranja novog terminala na Zagrebačkoj obali, JPS namjerava svoju flotu povećati s još dva tegljača, čiji je dolazak najavljen za 2024. godinu.
Predstavnici “JPS” izrazili su želju da za eventualne razglede tegljača i upoznavanje s pomorskim zanimanjem tegljača organiziraju Dane otvorenih vrata tijekom kojih bi djeca i zainteresirani građani mogli posjetiti tegljač privezan u riječkoj luci, a gradonačelnik Marko Filipović predložio je da se za to iskoristi predstojeći Rijeka Boat Show.
Nakon obilaska tegljača riječki gradonačelnik Marko Filipović posjetio je sjedište Jadranskog pomorskog servisa d.o.o. i upoznao se s razvojnim planovima tvrtke.
“Jadranski pomorski servis” d.o.o. Rijeka osnovan je 1956. kao pogon u sastavu Luke Rijeka, koja je organizirala djelatnost tegljenja za potrebe lučkog tegljenja. 1989. reorganizacijom poduzeća Luke Rijeka, tvrtka iz društvenog vlasništva prelazi u samostalno dioničko društvo, današnjeg imena.
U periodu od 1998.-2009., osim tegljenja, s 4 tankera obavlja posao duž-obalnog prijevoza naftnih derivata za potrebe INA-e.
Gubitkom posla s INA-om, 2009. g. JPS se radi nastavka poslovanja okrenuo ka novim poslovima izvan granica RH. U prosincu 2016. nakon prodaje većinskog dijela, priključuje se SCAFI grupi u Republici Italiji, sa sjedištem u gradu La Spezia. Od 2020. JPS je u 100% vlasništvu talijanske grupacije SCAFI, koja je pak u vlasništvu obitelji Visco.
U sastavu JPS-a nalazi se 9 tegljača, od kojih je 5 ASD, pontonska dizalica ‘Dobra’ (SWL 100t), te teglenica „Fiumanka“ kapaciteta 2400 mt.
Društvo temeljem koncesija obavlja djelatnost lučkog tegljenja u lukama Rijeka, Zadar i Raša, te naftnim terminalima Omišalj i Bakar. Također, pored navedenih koncesija, društvo obavlja djelatnosti lučkog tegljenja za potrebe LNG terminala na otoku Krku, luke Plomin, te brodogradilišta Viktor Lenac, 3. Maj i Kraljevica
Djelatnosti Jadranskog pomorskog servisa d.o.o. su tegljenje, pomoć i spašavanje u lučkim područjima i terminalima, tegljenje i spašavanje na otvorenom moru, služba pomoći u gašenju požara, usluge prikupljanja nafte te iznajmljivanje tegljača, dizalica i pontona, a područje djelovanja od Zadra do zapadne obale Istre.