Velika investicija

Marina u Rijeci već kasni. Evo gdje je zapeo velebni projekt

Marinko Glavan

Credit: Marina Porto Baroš vizualizacija

Credit: Marina Porto Baroš vizualizacija

Teško je vjerovati da će marina u cijelosti biti izgrađena do ljeta 2026.



Tvrtka ACI Gitone, u zajedničkom vlasništvu ACI-ja i Lürssen grupe, idućeg bi tjedna napokon trebala preuzeti građevinsku dozvolu za gradnju prve faze, takozvanog morskog dijela buduće ACI Marine Rijeka u Porto Barošu.


Dobra je to vijest jer bi nakon izdavanja napokon trebali početi i građevinski radovi, za što su već započele pripreme u vidu uklanjanja dviju od ukupno pet lučkih dizalica u Porto Barošu, smještenih na Sušačkom lukobranu.


Ostale tri bit će restaurirane i stavljene u novu funkciju.




Kako je potvrdio Anđelko Petrinić, nakon uklanjanja dizalica trebalo bi započeti i čišćenje podmorja te zatim rušenje skladišta 41, produžetak Sušačkog lukobrana za osamdeset metara, postavljanje šest novih plutajućih valobrana i pontona i izgradnja zgrade na Ružićevom gatu koja će biti u funkciji marine te rekonstrukciju kompletnog akvatorija.


Loša je vijest kašnjenje s realizacijom ovog, najskupljeg projekta u nautičkom turizmu u novije doba, u koji bi koncesionar do 2026. godine trebao uložiti pedesetak milijuna eura.


Iako se riječ kašnjenje nigdje izrijekom ne spominje, Petrinić je prije dva dana jasno naveo kako morski dio marine neće biti spreman za prihvat gostiju iduće nautičke sezone, kako se isticalo u svim dosadašnjim istupima čelnih ljudi ACI-ja i tvrtki u vlasništvu Lürssen grupe, kao i državnih i lokalnih vlasti.


Petrinić, doduše, u svojoj izjavi ističe kako će obje faze, od kojih druga uključuje uređenje zgrada i ostale infrastrukture i sadržaja na kopnenom dijelu zahvata, uz izgradnju velike garaže, biti završene u planiranom roku, do ljeta 2026. godine.


No za drugu fazu još nije izrađena ni sva potrebna dokumentacija, niti je izdana građevinska dozvola.


Od uručivanja koncesijskog ugovora tvrtki ACI Gitone pa do najavljenog preuzimanja građevinske dozvole za prvi dio radova proći će više od godine dana, pri čemu je očekivani rok za ishođenje građevinske dozvole bio najkasnije u veljači ove godine, s početkom radova tijekom proljeća.


Bude li se i na izdavanje građevinske dozvole za drugi dio radova čekalo još godinu dana, teško je vjerovati da će marina koja bi trebala promijeniti centar Rijeke u cijelosti biti izgrađena do ljeta 2026. godine.