Jako dobri rezultati riječke luke

Luka obara rekord? Promet kontejnera rastao 24, a tekućeg tereta za 47 posto

Darko Pajić

Foto S. Ježina

Foto S. Ježina

Promet svih vrsta tereta u riječkoj luci je  2,23 milijuna tona, što je povećanje za 25,7 posto  u odnosu na prvi kvartal 2014. godine Nije nerealno očekivati obaranje  rekorda svih vremena iz 2008. kada je bilo oko 169.000 TEU-a

RIJEKA   Riječka luka u prvom kvartalu ove godine bilježi iznimno dobre rezultate u ukupnom prometu, a najveći rast zabilježen je na kontejnerskom terminalu Brajdica za 24 posto te u JANAF-ovoj luci Omišalj, gdje je promet tekućeg tereta povećan za čak 47 posto u odnosu na prošlu godinu. Na zasad jedinom kontejnerskom terminalu riječke luke na Brajdici u tri mjeseca realizirano je 42.287 TEU-a (prošle godine 34.157 TEU-a) i to je dobra naznaka da bi ova godina mogla biti rekordna kad je riječ o kontejnerima, jer nije nerealno očekivati obaranje rekorda svih vremena iz 2008. godine kada je zabilježeno oko 169.000 TEU-a. 

Još su impresivnije brojke JANAF-a, gdje je prvi kvartal okončan s prometom od 1.155.391 tona tekućeg tereta (prošle godine 786.680 tona). Dobrim trendovima pridonose i ostale kategorije suhog tereta, pa je tako i promet suhih tereta Luke Rijeka d.d. iznosio 1,08 milijuna tona, što je povećanje za 9 posto. Bez kontejnerskog prometa Luka je ostvarila promet od 688.000 tona (povećanje 2 posto). Jedini izuzetak predstavlja generalni teret, gdje je zabilježen mali pad od 5 posto.  


Kad se sve navedeno zbroji, ukupan promet svih vrsta tereta u riječkoj luci iznosi 2,23 milijuna tona, što je povećanje za 25,7 posto u odnosu na prvi kvartal 2014. godine. Slijedom navedenog nije nerealno očekivati da bi se Rijeka nakon niza godina ponovo mogla približiti brojci od ukupno 10 milijuna tona suhog i tekućeg tereta ukoliko se pozitivni trendovi nastave. 


Predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić naglašava kako su podaci iz prvog kvartala jako dobri.




  – Uz nešto drugačiju strukturu tereta mi smo povećali promet za 2 posto, a kontejnerski terminal za 24 posto. Gledano prema strukturi tereta, promet rasutog tereta je povećan za 7 posto, a najveći rast je zabilježen u prometu žitarica i uljarica. Prema našim planovima cijela godina bit će na tragu ovakvih rezultata, kazao je Devčić


Opširnije u tiskanom izdanju