Snimio Marko GRACIN
I nama je u GKR-u fenomen perila interesantan i bitan, prvenstveno iz razloga što nas je taj potok par puta poplavio. To je jedino sačuvano riječko perilo, interesantno je i sa strane baštine ispitati što je doista vrijedno i što doista u životu grada može pružati dodatnu vrijednost, istaknuo je Kristian Benić
povezane vijesti
RIJEKA Prvo izdanje Ljetne priče iz »Benčića« nastavilo se programom Piknik@perilo, kreativno-pametnim druženjem koje je podsjetilo na još jednu jedinstvenost Art-kvarta »Benčić«, a to je suživot s pravim aktivnim potokom Brajda, na kojemu su sačuvani ostaci starog gradskog perila, jedinog iole sačuvanog u Rijeci.
Živahna ljeta
Prvo je ovo ljeto u kojemu je s otvorenjem Gradske knjižnice Rijeka kompletiran blok, tako da su organizatori odlučili napraviti eksperimentalni moment, kao nekakav pandan Zimskoj priči koju već tri godine organiziraju Grad Rijeka i riječke kulturne ustanove – Gradska knjižnica Rijeka, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Gradsko kazalište lutaka Rijeka, Art-kino i Muzej grada Rijeke.
– Logika ustanova tijekom ljeta funkcionira kao stand by, no mi je želimo polako okrenuti s obzirom na to da smatramo kako infrastruktura i resursi omogućavaju da ljeta u Art-kvartu »Benčić« budu živahna. Prostor je ugodan, a sadržaji su zanimljivi, istaknuo je Kristian Benić.
Stoga su polaznici mogli sudjelovati u bogatom i raznolikom programu koji se dotaknuo povijesne važnosti riječkog perila, ali i kreativnih radionica primijenjenih mladima i odraslima.
– I nama je u GKR-u fenomen perila interesantan i bitan, prvenstveno iz razloga što nas je taj potok par puta poplavio. No, perilo izaziva puno emocija kod Riječana, počevši od priče da je to jedino sačuvano riječko perilo, interesantno je i sa strane baštine ispitati što je doista vrijedno i što doista u životu grada može pružati dodatnu vrijednost, istaknuo je Benić.
Program u Gradskoj knjižnici Rijeka donio je dvije zanimljive tribine »Pranje nije gotovo«, povijesnu priču o perilu i potoku Brajdi o kojoj su nešto više rekli sami govornici: povjesničar umjetnosti Marijan Bradanović, arhitekt Vladi Bralić i inženjerka građevine Ines Marasović. O pranju iz suvremenije perspektive govorilo se u sklopu mikrohistorijskog predavanja »Kako smo počeli prati veš mašinama« Igora Dude.
Zero waste princip
Radionički dio provela je Udruga Eterico koja je demonstrirala izradu sapuna za rublje prema zero waste principu – od otpadnih masnoća iz kuhinje koje su velikim dijelom pratile tradicionalni recept izrade sapuna.
U dječjem dijelu programa, animacijski tim Dječje kuće održao je radionicu izrade piñate u obliku vešmašina koje su se punile bombonima. Pokraj perila izvučene su veš i plahte koje su djeca kasnije premazivala bojama. Dio programa koji je izvodila Art mašina posvećen je i obiteljskoj radionici, na kojoj su roditelji i djeca zajedničkim snagama izrađivali bombice za kupanje. U narativnom dijelu, gostovala je Fora priča (Danijela Miklec) koja je mališanima ispričala zanimljivu pripovijetku o vodi.
– Jako nas veseli što se otvara i ovaj dio Dječje kuće. Dosad smo bili gradilište, tako da smo počeli osvajati s kreativnim radionicama. Uz prigodno izlaganje perila, to nam je isto bila nekakva generalna ideja. Interes za tu priču pokazali su i polaznici, konkretno dio programa za mlade broji do stotinjak prijava sveukupno, zaključila je organizatorica programa u Dječjoj kući Iva Marčelja.