Krešimirova ulica / Foto: M: GRACIN
Postavljanje završnog sloja asfalta radit će se cijelom širinom prometnice, kako bi se dobila što kvalitetnija površina kolnika
povezane vijesti
RIJEKA – Radovi na rekonstrukciji Krešimirove ulice, jedne od prometnih žila kucavica Rijeke, vrijedni gotovo 45 milijuna kuna, bit će završeni do kraja kolovoza ove godine, potvrdili su predstavnici investitora Andrej Marochini, direktor Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija (KD ViK), i Silvana Sorić, rukovoditeljica riječke ispostave Hrvatskih cesta(HC), s kojima smo prije nekoliko dana obišli gradilište.
To znači da se riječki vozači i korisnici javnog prijevoza koji putuju između zapadnih dijelova grada i prigrada i centra, moraju još barem tri mjeseca oboružati strpljenjem, nakon što već dulje od godinu dana trpe praktički svakodnevne gužve i zastoje u prometu.
Povećana i cijena
Radovi na svega 1,1 kilometar dugoj ulici, na potezu od Mlake do podvožnjaka kod Trga Žabica, započeli su, naime, još u svibnju prošle godine, izvođač je zajednica ponuditelja koju čine GP Krk i slovenska Godina, a prema prvobitnom planu trebali su biti završeni do kraja travnja ove godine. Rok za završetak već je jednom bio pomaknut, na kraj lipnja, da bi sada sve bilo još jednom odgođeno za kraj kolovoza.
U međuvremenu je povećana i cijena radova, s početnih 34,8 milijuna kuna, na 36,57 milijuna kuna, od čega 16,056 milijuna ulažu Hrvatske ceste, kao nositelj projekta, za rekonstrukciju kolnika i rubnjaka u duljini od 1.400 metara te usklađenje prometne signalizacije. Dio KD-a ViK povećan je s ugovorenih 18,135 milijuna na 19,902 milijuna, za izgradnju transportnog kanalizacijskog kolektora, dugog 1.080 metara, rekonstrukciju kilometar dugog vodovodnog sustava i polaganje optičkog kabela, pri čemu još 613 tisuća kuna osigurava Grad Rijeka, za izgradnju 200 metara dugog sustava oborinske kanalizacije.
Direktor ViK-a Marochini ističe kako je riječ o jednom od dosad najzahtjevnijih projekata ovog gradskog komunalnog poduzeća, u koji se krenulo zajedno s HC-om koji obnavlja glavne državne ceste kroz Rijeku, kako bi se izbjegli dvostruki troškovi, a ujedno predstavlja prvi dio puno većeg projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog 1,76 milijardi kuna, koji se sa 71 posto sufinancira sredstvima Europske unije kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2014. – 2020.
U studenom za velikih kiša angažirani ronioci– Nerijetko smo, primjerice u studenom, kada smo imali više od dvadeset kišnih dana zaredom, morali angažirati i ronioce na spajanju cijevi, jer je dotok vode bio toliki da se naprosto nije mogla ispumpati, kaže Marochini koji je posebno pohvalio Konzervatorski odjel u Rijeci, kazavši kako su njegovi djelatnici za cijelog trajanja radova promptno reagirali kod svakog pronalaska dijelova riječke baštine pod cestom, omogućivši time nastavak radova uz minimalne zastoje. – U cjelini, zaista je riječ o iznimno kompleksnom poslu, pri čemu su posebno razumijevanje pokazali korisnici naših usluga uzduž trase gradilišta, koji su iz dana u dan mogli pratiti sve što se događa na gradilištu i koliko je projekt zahtjevan te im želim zahvaliti na strpljenju i razumijevanju, kaže Andrej Marochini. |
– Treba naglasiti kako je ovo prva ozbiljna rekonstrukcija Krešimirove u 120 godina, otkad je ta ulica izgrađena u svom današnjem izgledu, zajedno s instalacijama vodovoda, kanalizacije i oborinske odvodnje. Istovremeno se moralo raditi na sustavu odvodnje i vodovoda te osigurati odvijanje cestovnog prometa ulicom. Na početku projekta bila je pripremljena sva potrebna dokumentacija, ali vrlo brzo se pokazalo da većina postojećih instalacija nije bila tamo gdje je ucrtana, zbog čega smo morali ići u izmjene projektne dokumentacije.
Nekad nije postojao katastar vodova kao danas, a mnoge instalacije su naknadno ugrađene u proteklih 120 godina. Tako da smo, odmah po prvim obavljenim iskopima, utvrdili da su potrebne korekcije projektne dokumentacije. Na tim izmjenama u startu smo izgubili dva mjeseca, da nije bilo toga, bili bismo vrlo blizu ugovorenim rokovima, kaže Marochini. Uz izmjene projektne dokumentacije, radovi su, prema njegovim riječima, kasnili i zbog niza drugih okolnosti koje je bilo teško predvidjeti, od otkrivanja arheoloških nalazišta, do činjenice da Krešimirovu u podzemlju presijeca nekoliko riječkih vodotoka, kao i toga da je dio ulice izgrađen na nasipu, zbog čega je u iskope prodirala i morska voda.
To se tiče radova pod nadležnošću ViK-a, oni su najvećim dijelom završeni, osim na Mlaki, i na području od stanice Vatrogasne postrojbe Rijeka do sredine zgrade željezničkog kolodvora, gdje su radnici na gradilištu prilikom našeg obilaska još uvijek spajali cijevi kanalizacije i vodovoda te postavljali armaturu zaštitne betonske obloge oko cijevi. Pandemija koronavirusa, ističe Marochini, nije značajnije utjecala na tijek radova u Krešimirovoj.
– Nije bilo prekida radova zbog pandemije, jedina manja kašnjenja dogodila su se zbog poteškoća s uvozom cijevi koje se postavljaju u trup ceste, tako da bi svi radovi koje izvodi KD ViK trebali biti završeni u roku od dva tjedna, do 15. lipnja, uz izuzetak radova na spajanju priključaka na okolne zgrade koji, međutim, neće utjecati na dinamiku izvođenja radova Hrvatskih cesta na rekonstrukciji samog kolnika, rekao je Marochini, dodajući kako paralelno ovih dana kreću i radovi na spajanju sustava odvodnje i vodova takozvanog sjevernog toka koji prolazi kroz kompleks Benčić, na instalacije u Krešimirovoj.
Zaštita platana
Što se tiče radova koji financiraju Hrvatske ceste, Silvana Sorić ističe kako oni prate dinamiku radova koje izvodi ViK, pri čemu je na najvećem dijelu dionice već izgrađena armiranobetonska ploča, na južnim kolničkim trakovima, na koju će biti položeni slojevi asfalta. Najdalje se odmaklo na potezu od križanja Krešimirove i Manzonijeve, gdje je promet bio preusmjeren na parking nekadašnjeg Gracianija pa su na tom dijelu armiranobetonska ploča i prvi sloj asfalta položeni cijelom širinom ceste.
– Asfaltiran je prvi sloj, promet se vraća s devijacije, odnosno nekadašnjeg parkirališta, na kolnik Krešimirove na tom potezu. Dok traju radovi ViK-a, mi radimo na uređenju južnog nogostupa duž cijele trase, pri čemu se postavljaju novi rubnjaci, a radi se i na uređenju zelenih površina, tako da će nogostup biti u potpunosti odvojen od kolnika, uz bolju zaštitu postojećeg drvoreda platana. Kada završe radovi ViK-a kod stanice Javne vatrogasne postrojbe i bude položen prvi sloj asfalta na južnim prometnim trakovima, radovi će se prebaciti na sjeverna dva traka, a promet na južni.
Rekonstrukcija sjevernih dviju trakova daleko je manje zahtjevna jer tu se praktički samo izvodi nova armiranobetonska ploča i asfalt, uz manje radove na istalacijama. Dio Krešimirove kod Nastavnog zavoda za javno zdravstvo bit će proširen dodatnim trakom za lijevo skretanje iz smjera Mlake prema Zavodu, zbog čega će se premjestiti javna rasvjeta u duljini od oko 300 metara, kao i plinske instalacije. Prelaganje tih instalacija će biti gotovo do kraja lipnja. Na Mlaki se također gradi nova oborinska kanalizacija koju financira Grad Rijeka, puno većeg kapaciteta od postojeće, tako da u budućnosti više ne bi smjelo biti pojave plavljenja kolnika koja je do sad bila učestala prilikom jakih kiša, kazala je Sorić.
Zadnji radovi, postavljanje završnog sloja asfalta, započet će, najavljuje, sredinom kolovoza i to cijelom širinom kolnika odjednom.
– Kako bi se dobila što kvalitetnija površina kolnika, Krešimirova će se asfaltirati cijelom širinom istodobno, kada bude postavljan završni sloj asfalta. To znači da će za to vrijeme promet od Mlake do podvožnjaka kod Žabice biti preusmjeren na obilazne pravce, odnosno cijela će ulica biti zatvorena za promet vozila, kaže Sorić.