Foto R. Brmalj
Brod je širok 51 m, dug je 365,5 m, a u Rijeku je stigao nakon pristajanja u Kopru i Trstu, te je na Brajdici obavio ukrcaj i iskrcaj 1.300 TEU-a. Gaz »Palome« iznosi čak 16 metara, jučer je u Rijeci iznosio oko 12,5 m, što je bilo dovoljno za privez na novoj obali Brajdice, gdje dubina iznosi oko 14,2 metra
RIJEKA Kontejnerski div »Paloma« koji plovi u floti MSC-a jučer je postao najveći brod koji je ikada pristao uz obalu terminala Brajdica i ujedno je riječ o najvećem kontejnerašu koji je ikada uplovio u luke sjevernog Jadrana. »Paloma« je najveća po kapacitetu od čak 14.000 TEU-a te širini broda od 51 metra, a u Rijeku je stigla nakon pristajanja u Kopru i Trstu, te je na Brajdici obavila ukrcaj i iskrcaj ukupno 1.300 TEU-a.
Prekretnica u radu
Brod je dug 365,5 metara te je u Rijeku stigao u sklopu redovnog brodskog servisa »Phoenix« brodarske alijanse »2M« (Maersk i MSC), koji povezuje Mediteran i Daleki istok.
»Paloma« je ujedno bila i svojevrsni test za terminale sjevernojadranskih luka u Kopru, Trstu i Rijeci u kontekstu provjere tehničkih mogućnosti za privezivanje i servisiranje ovako velikih brodova. Maksimalni gaz »Palome« iznosi čak 16 metara, a jučer je u Rijeci iznosio oko 12,5 metara, što je bilo sasvim dovoljno za privez na novoj obali Brajdice, gdje dubina iznosi oko 14,2 metra.
Uspješna godina
Problem gaza
On se ne želi upuštati u sasvim precizne prognoze prometa u idućoj godini, ali naglašava kako je cilj zadržati sadašnji trend rasta, što bi omogućilo da Rijeka iduće godine prvi put u povijesti premaši promet od 200.000 TEU-a u jednoj godini.
Sve to još uvijek ne znači da se Rijeka dovoljno snažno približiva konkurentima u Trstu i Kopru, koji također imaju izuzetno ambiciozne planove razvoja, što se ogleda i u najavi nabave i instaliranja novih kontejnerskih mostova velikog dosega za iduću godinu, čime bi Kopar stvorio uvjete za ostvarenje prometa od čak 1 milijun TEU-a godišnje, što znači da bi zadržao poziciju uvjerljivog lidera u kontejnerskom prometu na sjevernom Jadranu. Za Brajdicu ipak u ovom trenutku najvažnije ostaje rješavanje problema gaza na staroj obali, koju je potrebno što prije produbiti i tako omogućiti prihvat najmodernijih kontejnerskih brodova dugih do 400 metara i to bez korištenja plutače.