SVI PERU RUKE

Kaos u Rijeci. Tko je kriv za potpuni prometni kolaps koji je blokirao grad?

Vladimir Mrvoš, Damir Cupać

Foto Novi list

Foto Novi list

Rijeka u prometnom kaosu zbog zatvorene obilaznice



RIJEKA – Jučerašnji prometni kolaps u Rijeci bio je još jedan pokazatelj da zatvaranje riječke obilaznice predstavlja za Rijeku veliki prometni problem, pa čak i ako se radovi izvode tijekom vikenda, kada se smatra da ima manje prometa, a potvrdio je i činjenicu da u slučaju većih prometnih poremećaja nitko ne želi preuzeti odgovornost.


Foto galerija: Velika gužva u Rijeci Foto: Vedran Karuza


Kaos koji je nastao još je jednom razotkrio sve slabosti gradske prometne infrastrukture, ali i ozbiljne probleme u komunikaciji između ključnih institucija.


U Gradu nisu znali


Velike gužve u prometu izazvalo je, naime, zatvaranje dionice autoceste A7, između čvora Škurinje i čvora Orehovica u smjeru Križišća/Zagreba, koje je počelo jučer u 9 sati i trebalo bi trajati do večeras u 21 sat.




Kolaps je bio očit: od ranih jutarnjih sati kolona vozila formirala se već kod čvora Diračje, a prema gradu se promet slijevao uskim grlima lokalnih cesta. Predložena obilazna ruta HAK-a vodila je kroz Osječku ulicu, Ulicu Prvog maja, Fiorella la Guardije, Pomerio i Žrtava fašizma prema DC404, no realno stanje na terenu pokazalo je kako lokalna infrastruktura jednostavno nije sposobna podnijeti toliku količinu vozila.


Foto galerija: Prometni kolaps u Rijeci Foto: Nikola Blagojević


Na prilazima gradu stvarale su se kolone od više kilometara. Rotor kod Škurinja bio je potpuno blokiran, promet iz smjera Rujevice i Novog lista ulijevao se u postojeće gužve, a dodatne probleme stvarali su radovi na podvožnjaku kod Žabice, gdje je promet tekao samo jednim trakom u svakom smjeru. Podsjetimo, ta prometnica je tek nedavno ponovo otvorena nakon višegodišnje sanacije, no radovi su se sada opet nastavili.


Policija je, prema onome što su nam rekli u PU primorsko-goranskoj, bila “na terenu” i pokušavala ubrzati promet, ali je zanimljivo da u gradskoj tvrtki Rijeka plus koja, između ostaloga, upravlja prometom, kažu da nisu imali saznanja o zatvaranju obilaznice jer to, po njihovim riječima, nije njihova nadležnost.


Da Grad Rijeka s onim što se jučer događalo nema nikakve veze, tvrdi i riječki gradonačelnik Marko Filipović, koji je jučer u izjavi za naš list izrazio ogorčenje zbog nastalog prometnog kolapsa.


– Mene kao gradonačelnika nitko ni o čemu nije obavijestio. Grad Rijeka nije mogao ni na koji način pokušati ublažiti to što se događa jer s nama nitko iz Hrvatskih autocesta ništa nije komunicirao.


Kontaktirao sam direktora Hrvatskih autocesta Borisa Huzjana kako bih izrazio nezadovoljstvo načinom na koji je je sve organizirano, budući da smo svi svjesni što zatvaranje obilaznice znači za riječki promet.


Teško mi je sada reći je li se kolaps mogao izbjeći ili ublažiti, s obzirom na to da informaciju o zatvaranju nisam imao.


Ne znam koji je plan kada je riječ o završetku radova, ali inzistirat ću da se oni čim prije dovrše, kao što ću inzistirati i da se zatvaranje obilaznice najavi na vrijeme kako bi se što je više moguće izbjegao ili ublažio prometni kolaps, kazao nam je riječki gradonačelnik.


Nadležni obaviješteni


Iz Hrvatskih autocesta, koje su zatvorile dionicu riječke obilaznice, poručuju kako su “ishodili suglasnosti Hrvatskih cesta i Grada Rijeke” te da su o radovima koji su započeli jučer ujutro “sve nadležne službe obaviještene 7. travnja”.



Pojašnjavajući da su za radove izabrali dane vikenda kako bi izbjegli zagušenje tijekom radnog tjedna i građanima olakšali odlazak na posao, iz Hrvatskih autocesta, uz razumijevanje da putnicima ova regulacija otežava putovanje, poručuju da se radovi izvode već nekoliko mjeseci i da je do sada 99 posto radova izvedeno noćnim zatvaranjima dionica.


“Ovo je jedina mikrolokacija koja je zahtijevala zatvaranje dionice duže od 8 sati”, kažu u HAC-u.


– Na vijaduktu Rječina sanira se cjevovod u dužini od 240 metara CIPP metodom uvlačenja linera u postojeću cijev. To je do sada najveći zahvat ovakve sanacije u jednom komadu (razmak revizijskih okana za uvlačenje linera je 240 metara).


To zahtijeva vrijeme stvrdnjavanja linera od minimalno 10 sati, te se tada pristupa otvaranju priključaka na cijev metodom frezanja robotom. Kako se revijska okna nalaze na sredini kolnika i zbog širine potrebne mehanizacije bilo je potrebno zatvoriti cijeli kolnik u smjeru Zagreba, na potezu Škurinje – Orehovica.


Za potrebe izvođenja tako zahtjevne dionice angažirani su i stručnjaci iz Njemačke koji proizvode predmetne linije. CIPP metoda je tehnologija sanacije bez iskopa kojom se uvelike skraćuje vrijeme izvođenja radova, kao i opstrukcija prometa, pojasnili su u HAC-u zašto je obilaznicu bilo potrebno zatvoriti i tijekom dana.


Muke i za turiste

Ogromne prometne gužve dodatno su pojačane činjenicom da je vikend bio turistički vrlo intenzivan. Na cestama je bilo mnogo slovenskih registracija, što i ne čudi jer Slovenci povezuju ovaj vikend s praznikom Danom osvobodilne fronte i produženim vikendom do 1. svibnja pa se velik dio njih, umjesto na Uskrs, prema Jadranu uputio jučer. Ako se ovakve situacije ponove tijekom glavne sezone koja je pred vratima, Kvarner će teško moći opravdati status ozbiljne turističke destinacije – pogotovo one koja gostima želi ponuditi brzu i ugodnu dostupnost. (A. J. B.)