SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER
Rujan je, pak, bio u najavi odličan, jer je mnogo toga što je trebalo biti održano u svibnju, prebačeno za rujan. Naravno u nadi da će epidemiološka situacija biti dobra. Ali nažalost, obistinila su se naša strahovanja, kazao je Andrej Kušeta
povezane vijesti
RIJEKA – Botel Marina u Rijeci je nakon lockdowna u Rijeci prvi otvorio svoja vrata za goste. Jedinstveni brod hostel tako je polako, s tek kojim gostom krenuo u ovu koronasezonu, neusporedivu ni s jednom do sada. Počeci su bili »sramežljivi«, s tu i tamo pokojim gostom, međutim, s otvaranjem granica i gosti su počeli pristizati. Govoreći o ovogodišnoj turističkoj sezoni, Andrej Kušeta, direktor botela Marina, uz ostalo je kazao kako svibanj nije bio obećavajući, ali sve u svemu je sukladno situaciji dobro i završio.
Strahovanja se ostvarila
– Promet se u lipnju i s početkom srpnja počeo dizati te smo se čak ponadali da će se sezona, jasno uz pridržavanje epidemioloških mjera, normalno odvijati. Ali onda se sredinom kolovoza sve doslovno preko noći srušilo. Pad se osjetio u svim segmentima, od smještajnog dijela za koji su odmah počeli otkazi rezervacija, a što je dalje povezano i uz naš ugostiteljski dio, dakle uz restoran koji je također imao pad.
Naime, u tom dijelu imamo pretežno goste koji ovdje noće, i kako je smještajni dio pao, tako je drastično pao i ugostiteljski dio poslovanja. Rujan je, pak, bio u najavi odličan, jer je mnogo toga što je trebalo biti održano u svibnju, prebačeno za rujan. Naravno u nadi da će epidemiološka situacija biti dobra. Ali nažalost, obistinila su se naša strahovanja, kazao je Kušeta.
Dolazak Čeha nije se odrazio na ukupan prometŠto se tiče glavne sezone, ovog ljeta kod mnogih se osjetilo povećanje broja gostiju iz Češke, vezano za novu liniju Regiojeta prema Pragu. No, u botelu Marina ona nije donijela neke veće promjene u strukturi smještajnog dijela, više u ugostiteljskom dijelu, doznajemo. Naime, Rijeka nije u pravilu krajnje odredište tih gostiju, već samo prolazna točka, tako da su se u botelu fokusirali na ove goste sa svojom restoranskom ponudom i to je urodilo plodom. |
– Nama su ipak i ove godine dolazili standarno gosti iz Njemačke, Austrije i Italije. Talijana nije bilo kao lani, ali ipak su stigli. Gledajući po strukturi to je 30 do 50 posto lanjskog broja noćenja, dodao je direktor jedinstvenog morskog hostela. Što se, pak, slovenskih gostiju tiče, a koji su na Kvarneru, a i u Hrvatskoj ove godine ostvarili velik broj noćenja, u botelu kažu kako ovo tržište nije toliko značajno. Prije svega zbog blizine.
I to ne samo ove godine, već općenito i u normalnim godinama Slovencima Rijeka, doznajemo, nije toliko zanimljiva. Bar što se noćenja tiče, s obzirom na to da su sat ili dva automobilom tu i natrag kući.
Ne žele dijeliti sobu
Jasno, ove godine su izostala i daleka tržišta. Kineza uopće nije bilo, Amerikanaca na prste jedne ruke…
– Inače imamo dosta takvih gostiju, koji prolaze kroz Rijeku i ovdje borave jednu noć, međutim, taj je dio izostao, kao i općenito kod svih. Tako da, ako bismo sumirali ovogodišnju sezonu, rekao bih da su dolazili stariji gosti koji se ne boje korone i koji imaju dovoljno vremena da po potrebi mogu biti po povratku 14 dana u karanteni. To je nakakav rezime kolovoza, a možda i srpnja.
Dosta su nam, dakle, ove godine nedostajali gosti iz dalekih, prekoocean-skih zemalja, kao i obitelji s djecom koje obično dolaze jednu ili dvije noći na brod jer je to mališanima nešto novo i zanimljivo. I ti su gosti ove sezone dosta nedostajali i vidi se da se zbog ove situacije nisu usudili riskirati, ukazao je Kušeta. A s obzirom na to da u Rijeci većinu prometa ostvare mladi turisti, pitali smo kakva je bila situacija s ovom grupom gostiju u aktualnoj korona sezoni.
– Pa njih čak i nije bilo ove godine. Onaj dio backpackera je stvarno izostao. Te dvije sobe s po četiri kreveta, koje mladi najčešće koriste, ustvari nismo ni izdavali, tako smo odlučili još na početku jer nije bilo ni potražnje za njima. Ove godine je bilo primjetno da gosti ne žele dijeliti sobu s drugima, a i mi nismo htjeli riskirati, tako da ih nismo ni dali u prodaju, ukazao je naš sugovornik govoreći o ovoj po svemu nespecifičnoj turističkoj sezoni.
A koja je i ovdje, kao i kod svih, donijela trend nikad jačeg last minute bookinga.