Ikador u Iki otvoren je 2019. godine, a već ima stalne goste - više od 40 posto Ikadorovih gostiju u hotelu je boravilo pet ili više puta / Foto S. DRECHSLER
To možda i najbolje govori o tome gdje bi ova destinacija željela biti pozicionirana, a gdje se u stvarnosti ona nalazi, kaže Palmić
povezane vijesti
- Glavina poručio malim iznajmljivačima: “Sustav privatnog smještaja je neodrživ, ima svega 58 dana popunjenosti”
- Tripadvisor analizirao konkurentnost ponude na Mediteranu, zanimljivo je da nas korisnici ne vide kao preskupu zemlju
- Ličko-senjskoj županiji posebno priznanje i nagrada “Hrvatska, prirodno tvoja”
RIJEKA – Turistička statistika vrlo jasno pokazuje da se kvaliteta najbolje prodaje i postiže najvišu cijenu. Po zadnjim podacima Turističke zajednice Kvarnera, smještaj s 5 zvjezdica bilježi rast prometa u prvih sedam mjeseci u odnosu na 2019., od čak 28 posto. Kvalitetan smještaj se i u pandemiji pokazao puno otpornijim pa su, primjerice, luksuzne kuće za odmor s bazenima poslovale bolje nego inače, a regiju su prvi put posjećivali i gosti dubljeg džepa koji zbog nedostatka avioveza nisu više mogli putovati u neke luksuzne destinacije, već su otkrivali naše adute. Kvarner kao destinacija svoju turističku priču želi graditi upravo na kvaliteti, a ne na masovnosti, definirano je to i strateškim planovima. Čak i u lanjskoj pandemijskoj godini regija je dobila dva nova kapaciteta s pet zvjezdica, riječki Hilon Costabella Rijeka Beach Resort & Spa te crikvenički Miramar.
Sigurno da su nezaobilazan segment ponude visoke kvalitete i luksuzni mali butique hoteli koji gostima pružaju vrhunsku uslugu i privatnost te su, moglo bi se reći, »šlag na tortu« vrhunske turističke ponude. Jedan od njih svakako je i Ikador Luxury Boutique Hotel&Spa u Iki. Kapaciteta je 16 soba i apartmana, a na toliki kapacitet zapošljava čak 45 djelatnika. Ovdje gosti mogu čak i trenirati golf, ali i u doista jedinstvenom ambijentu i detaljima koji su razrađeni u suradnji s talijanskim brodograditeljem Riva Yachts. Dizajnom namještaja i ambijenta u stilu legendarnih talijanskih brodica, kakav ima Ikadorov Lounge pool bar, mogu se pohvaliti samo još primjerice Palazzo Gritti u Veneciji te eksluzivni objekti u Monte Carlu i Mikonosu. A Ikador jedini u svijetu ima i takozvani Riva Priveé, što je privatni chefs table u okviru Ikadorovog restorana. Uz to, Ikador nudi i najam vlastitog Riva Aquariva broda kojim gosti imaju priliku istražiti čitav Kvarnerski zaljev i njegove otoke.
Na Kvarneru 730 objekata s pet zvjezdica
Prema podacima Turističke zajednice (TZ) Kvarnera, regija trenutačno ima 730 objekata s pet zvjezdica i u njima oko 8.700 kreveta. Od toga su 12 hotela i 2 kampa. U objektima s pet zvjezdica od početka godine bilježi se rast broja noćenja u odnosu na 2019. od 28 posto, a samo u srpnju od čak 37 posto. Pri tome u hotelima plus 8 posto, u kampovima plus 19 posto, a u objektima u domaćinstvu s pet zvjezdica od čak plus 65 posto u odnosu na 2019. |
Stalni gosti
Razgovarali smo s Rokom Palmićem, direktorom hotela, te Gordanom Kušec Knežević, direktoricom marketinga i prodaje Ikadora.
– Iznimno smo zadovoljni rezultatima ove sezone, usprkos tome što primjećujemo da je potražnja ipak nešto niža nego je to bio slučaj u istom razdoblju lani. Lanjska je sezona nadmašila sva očekivanja hotelijera na Kvarneru, no moramo biti oprezni i ipak dio takvog uspjeha pripisati činjenici da su u to vrijeme brojne druge, posebno avionske destinacije, bile tek djelomično dostupne našoj ciljnoj skupini. Ove je godine situacija bitno drukčija, mnoge uobičajene destinacije ponovo su dostupne našim gostima i morat ćemo se itekako potruditi kako bismo u budućnosti mogli ostvarivati rezultate poput onih iz sezone 2021., kazali su naši sugovornici, naglasivši i da Ikador radi cijele godine. Hotel je otvoren 2019., a cjelogodišnjem poslovanju okrenuo se 2021. godine što se, doznali smo, pokazalo kao odličan potez. Ovogodišnja predsezona je već od ožujka nadmašila sva očekivanja, poglavito svibanj i lipanj kad su u Ikadoru bilježili gotovo 100-postotnu popunjenost. I zimski mjeseci pokazali su se kao iznimno uspješni i to upravo zahvaljujući domaćim gostima koji su činili gotovo 50 posto svih dolazaka.
– Što se tiče ljetne sezone, rast potražnje svakako je višestruko uvećan u odnosu na 2020. godinu, što je očekivano, no mnogi će se hotelijeri složiti da je interes za vrhunac ovogodišnje sezone osjetno niži nego li lani. Nama uobičajeno najveći udio gostiju dolazi iz Njemačke i Austrije, zatim slijede Britanci i gosti iz SAD-a i Kanade. Iako smo iznimno zadovoljni trenutačnim rezultatima, ipak osjećamo izostanak Rusa i Ukrajinaca koji su spadali u top pet naših tržišta. To su gosti iznimne platežne moći koji su izvrsni potrošači, skloni duljim boravcima i rezerviranju najskupljih smještajnih jedinica, te se njihov izostanak itekako osjeti, dodala je Kušec Knežević pojasnivši što ustvari sve nude svojim gostima. Tako je navela da često kažu da je Ikador luksuzan boutique resort koji svojim gostima nudi jedno sveobuhvatno iskustvo sadržajnog odmora. Tijekom cijele godine nude širok spektar personaliziranih sportskih, wellness i gourmet programa, poput specijaliziranih spa programa, višednevnih joga programa, hiking i trekking programa na Učki i u Gorskom kotaru, kao i niz jedinstvenih destinacijskih iskustava koje su razvili u suradnji s odabranim lokalnim partnerima. Gosti tako u potpunom privatnom aranžmanu krojenom po vlastitim željama imaju priliku istražiti bogato kulturno, povijesno i gastronomsko nasljeđe Kvarnera i Istre. Tu su lov na tartufe, posjeti OPG-ovima, degustacije vina i maslinovih ulja, berbe grožda ujesen, istraživanje Opatijske rivijere ili istarskih gradića, i sve to uz privatan transfer i vodiča, a tu su i privatni izleti Ikadorovim Riva brodom. Osim toga, tu je i bogat kalendar gastronomskih događanja u njihovom restoranu Nobilion, od vinskih i tematskih gurmanskih večeri poput gostovanja renomiranih chefova. Restoran, Rivas Lounge pool bar i spa zona su otvoreni i za vanjske goste.
Ono što je hotel u kratko vrijeme uspio postići i na što su vrlo ponosni jest i činjenica da im se gosti vraćaju pa je tako više od 40 posto Ikadorovih gostiju u hotelu boravilo pet ili više puta. Direktor hotela naglasio je da vrhunska usluga znači i vrhunski personal.
Rekordi iz sezone u sezonu
U agenciji koja se bavi iznajmljivanjem luksuznih vila Croatia Luxury Rent (CLR) također su kazali da su iznimno zadovoljni ovogodišnjom sezonom. – I ove godine bilježimo iznimne rezultate prodaje luksuznog smještaja na razini cjelokupne jadranske obale. Domaći turizam višestruko profitira ovakvim vidom ponude koji iznova pokazuje da u turističkom kontekstu donosi benefite na više razina. U prvom redu kroz proširenje ponude na razini ukupnog domaćeg turističkog proizvoda, ali i u kontekstu više razine platežne moći koju gosti ovakvog tipa smještaja donose. Naši rezultati su nastavili trend postavljanja rekorda iz sezone u sezonu i zahvaljujući toj činjenici možemo konstatirati kako je luksuzni najam kuća s bazenom postao dobitna kombinacija koja donosi uistinu lijepe stvari za naš turizam, kazali su u CLR-u. Dodali su i da najveći broj gostiju koji posjećuje Hrvatsku tekuće sezone dolazi iz najvjernijih emitivnih tržišta Njemačke, Austrije, Slovenije, Italije, Mađarske, ali sve više i iz zemalja poput Švicarske, Nizozemske i zemalja Beneluksa. – A najveći broj naših jedinica se očekivano nalazi u Istri i na sjevernom Jadranu, te u srednjoj Dalmaciji, dok najveći broj rasta smještajnih jedinica bilježe Kvarner i zadarska rivijera. Najposjećenija i najpopularnija mjesta na Jadranu prema prodajnim rezultatima su Rovinj, Zadar, Krk, Opatija, Poreč, Makarska, Labin…, dodali su u CLR-u. |
Nema heliodroma
– Iznimno velike napore ulažemo u trening i standarde, i možemo reći da gostima pružamo jednu sasvim novu dimenziju usluge, o čemu svjedoče i brojna prestižna članstva i vrijedne nagrade koje smo prikupili u tek četvrtoj godini rada. Ikador je tako ponosan član prestižnih asocijacija poput Leading Hotels of The World, Virtuosa i Traveller madea, a osim toga već smo treću godinu za redom dobitnici nagrada Booking.coma i Tripadvisiora kao najbolje ocijenjeni hotel s 5 zvjezdica u Hrvatskoj, te dobitnici nagrade najbolje ocjenjenog hotela u Hrvatskoj po izboru čitatelja uglednog austrijskog hotelskog i gastronomskog vodiča Falstaff. Sve to ide u prilog činjenici da su gosti u potrazi za iznimnom kvalitetom i uslugom zaista spremni učiniti korak više i postati stalni gosti destinacije koja im do tada nije bila »na radaru« i koja generalno nije prepoznata po luksuznoj ponudi, kaže Palmić i otkriva da se događalo da ih i agencije koje se bave luksuznim turizmom pitaju »koliko ste udaljeni od Dubrovnika ili Hvara«. Na pitanje koliko sama destinacija prati ponudu hotela, kaže da, nažalost, destinacija ne prati ponudu ni standarde zahtjevnoga gosta visoke platežne moći te osim neupitnih prirodnih ljepota i izvrsne gastronomije, nema sadržaje koje može ponuditi ovom profilu gosta.
– Velik nedostatak svakako je nedovoljno iskorišteni krčki aerodrom, čijom bi se adaptacijom i proširenjem usluge i kapaciteta mogla razviti čitava destinacija. Zatim nedostaju terminal za privatne avione, heliodromi za slijetanje helikoptera, uopće mogućnost najma helikoptera za letove unutar države, rekao je Palmić. Naime, događa se da gosti, s obzirom na to da Hrvatska još nije u Schengenu, moraju svojim helikopterom sletjeti najprije u ZL Rijeka kako bi se odradilo graničnu kontrolu. Međutim, gost s Krka ne želi ići autom i čekati po dva, tri sata u koloni na Krčkom mostu, nego svojim helikopterom, pa u Lovranu mora slijetati na ovdašnje igralište jer nema nigdje blizu heliodroma.
– Tu je i čitav niz drugih nedostataka o kojima puno slušamo i od samih gostiju, pogotovo onih stalnih koji su već imali priliku iskusiti i upoznati destinaciju. Radi se o nedostatku kvalitetnog noćnog života, privatnih klubova, beach clubova, luksuznih dućana, delikatesnih dućana s vrhunskim namirnicama, luksuznih kozmetičkih salona, a uz sve to razina usluge u postojećim objektima često ne prati vrlo visoke zahtjeve takvih gostiju. Evo, moramo spomenuti i jedan nedavni slučaj vrlo poznatog ribljeg restorana u Lovranu iz kojeg su nam na rezervaciju stola za naše goste doslovno odbrusili kako nas mole da im više ne šaljemo goste jer ih naši gost previše »dave« i da su previše »zahtjevni«. To možda i najbolje govori o tome gdje bi ova destinacija željela biti pozicionirana, a gdje se u stvarnosti ona nalazi kada pričamo o luksuznom turizmu i takvom tipu ponude, slikovito nam je ilustrirao Palmić, istaknuvši da je ponuda događanja u srcu sezone često više okrenuta lokalnom stanovništvu nego gostima koji borave u destinaciji pa bi trebalo pojačati i taj dio programa koji će zainteresirati i međunarodnu publiku.
Premium priča
U premium segmentu Kvarnera istaknuto mjesto ima i petozvjezdana zona hotela Lošinj Hotels&Villas na Čikatu. U lošinjskoj turističkoj tvrtki također su zadovoljni sezonom.
– Unatoč sporijim rezervacijama na početku sezone za naše objekte s 5 zvjezdica, tempo rezervacija poprilično je ubrzao i značajno se poboljšao tijekom proteklih tjedana, a popunjenost je nastavila rasti. Naši prihodi za tekuću godinu do sada su bili bolji od prošlogodišnjih, a sve u svemu ove godine očekujemo snažno ljeto s boljim financijskim rezultatima. I dalje vidimo trend kratkog vremena rezervacije uz relativno kraće boravke u usporedbi s prošlom godinom. Interes i potražnja za našim privatnim vilama također su solidni s više upita i rezervacija za sezonu, kažu u LH&V-u.
Na Lošinju svoju premium priču razvijaju i kroz gastronomiju i spa ponudu. Tako je restoran Boutique hotela Alhambra »Alfred Keller« jedan od tri kvarnerska restorana s Michelinovom zvjezicom. Uz ovo, tu su i druga priznanja kao što su Best of Award of Excellence Wine Spectatora za svoju vinsku kartu i uslugu, kao i nominacija za Najbolji europski fine dining hotelski restoran od strane World Culinary Awardsa 2022. Što se tiče gastroponude, tu je i nagrađivani Matsunoki, jedini japanski fuzijski fine dininig restoran na hrvatskim otocima smješten u hotelu Bellevue s 5 zvjezdica koji vodi chef Orhan Cakiroglu koji je potekao iz renomiranih restorana Zuma i Nobu. Uz ostalo, restoran je dobitnik nagrade Best Award of Excellence Wine Spectatora dvije godine zaredom, obzirom da njegova vinska karta sadrži više od 2000 boca od renomiranih japanskih viskija i sakea do biranih hrvatskih sorti vina. Tu je i niz gastronomskih događanja na kojima gostuju poznati chefovi iz prestižnih svjetskih restorana. No, goste privlače i spa ponudom. Naime, Bellevue Spa Clinic je proglašen Najboljim svjetskim hotelskim spa 2021 od strane World Spa Awardsa te nagradom Najbolji zdravstveni i wellness spa u Hrvatskoj od strane Haute Grandeur Global Excellence Awardsa 2021.
Spa centar u regiji ima 2.500 četvornih metara sa 7 soba za tretmane i 2 deluxe spa apartmana. A tu je i Cube Spa u Alhambri koji je magazin Elite Traveller uvrstio među najistaknutije svjetske spa centre 21. stoljeća, a spa koncept crpi inspiraciju iz lošinjske ljekovite baštine.
Što se tiče tržišta s kojih imaju goste, petozvjezdane lošinjske hotele, osim domaćih gostiju, biraju i gosti iz Njemačke, Austrije i Slovenije.
– Oni nam ostaju ključna tržišta. No, također vidimo stabilan oporavak talijanskog tržišta s kojeg dolazi više gostiju i koji se vraćaju u našu destinaciju nakon dvije godine pada zbog COVID-19. Dok su situacije u Ukrajini i Rusiji imale negativan utjecaj na broj dolazaka, drago nam je vidjeti pozitivne trendove rasta s porastom rezervacija s tržišta visokog potencijala kao što su Švicarska, Velika Britanija i SAD za naše objekte s 5 zvjezdica, a što je i rezultat naših stalnih marketinških napora da proširimo svijest i naš udio na tim unosnim tržištima, zaključili su u LH&V-u. Inače, kažu kako su hotelska gastronomija i wellness sadržaji dostupni tijekom cijele sezone, dok je Hotel Bellevue otvoren od proljeća do kasne jeseni u listopadu, a hotel Alhambra do kraja tekuće godine.