Nemar

Jasno je što je uzrokovalo prometni kolaps u Rijeci. Je li zaista moralo biti tako?

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Kao i obično, nakon novinarskih upita krenulo je prebacivanje odgovornosti s jedne na drugu stranu...



Nakon prometnog kolapsa u zapadnim dijelovima Rijeke u subotu, uzrokovanog zatvaranjem riječke obilaznice između čvorova Škurinje i Orehovica u smjeru Zagreba, odnosno Krka, ali i očito lošom ili nikakvom komunikacijom između Hrvatskih autocesta (HAC), gradskih prometnih službi i Hrvatskih cesta (HC), jer istovremeno su za promet bila zatvorena dva od četiri prometna traka u Krešimirovoj, kod podvožnjaka, jučer se prometna situacija u Rijeci normalizirala.


Nakon kolapsa, požurili


U HAC-u su očito, nakon subotnjeg potpunog kolapsa prometa u smjeru zapad-istok, koji je trajao već od oko deset sati ujutro pa sve do večernjih sati, odlučili požuriti s izvođenjem radova na sanaciji cjevovoda koji prolazi kroz most Rječina pa je posao umjesto u nedjelju navečer, oko 21 sat, do kad je bilo najavljeno zatvaranje dionice obilaznice, završen već u ranim jutarnjim satima u nedjelju, a dionica obilaznice od Škurinja do Orehovice otvorena je za promet već prije devet sati.


Foto galerija: Velika gužva u Rijeci Foto: Vedran Karuza


Time je izbjegnuto ponavljanje subotnjeg scenarija, promet je tekao bez većih poteškoća, no ostaje pitanje odgovornosti za subotnji kaos kroz koji su se jedva probijala i vozila hitnih službi, dok su obični smrtnici za volanom proveli i po sat ili dva za svega nekoliko kilometara puta.




Kao i obično, nakon novinarskih upita krenulo je prebacivanje odgovornosti s jedne na drugu stranu, pri čemu su i jučer, na ponovljeni upit HAC-u jesu li obavijestili gradske službe, Hrvatske ceste i ostale uključene u radove na prometnicama u Rijeci o planiranom zatvaranju, iz HAC-a odgovorili kako su obavijest ne samo poslali na vrijeme, nego su, tvrde, od Upravnog odjela za komunalni sustav i promet Grada Rijeke, još 3. travnja dobili suglasnost za najavljene radove i zatvaranje dionice obilaznice.


Tko je pokrenuo radove?


Jučer smo pokušali saznati i tko je pokrenuo radove na betoniranju nosive ploče na dijelu kolnika uz sam podvožnjak u Krešimirovoj koji su dio projekta takozvane Aglomeracije Rijeka, odnosno izgradnje i rekonstrukcije kanalizacijskog i vodovodnog sustava na području Adamićeve i okolnih ulica koja traje već duže od godinu dana.


Zbog tih radova promet tim dijelom Krešimirove sveden je na svega dva prometna traka, po jedan u svakom smjeru, što je uvelike pridonijelo potpunom prometnom zagušenju grada, budući da takozvani sjeverni koridor kroz centar, koji su iz HAC-a naveli kao alternativni pravac za obilaznicu, nikako ne može progutati količinu prometa s nje.



Foto Vedran Karuza

Investitori radova u Adamićevoj, Krešimirovoj i okolnim ulicama su KD Vodovod i kanalizacija i Hrvatske ceste, iz kojih nismo dobili konkretan odgovor tko je naložio početak radova baš proteklog vikenda i zašto, kao ni jesu li od HAC-a bili obaviješteni o zatvaranju obilaznice.


Ostaje nejasno je li riječ o izbjegavanju odgovornosti ili naprosto o lošoj, odnosno nikakvoj komunikaciji između cestarskih tvrtki i komunalaca, iako iz HAC-a tvrde da su obavijestili i jedne i druge.


I riječki gradonačelnik Marko Filipović u subotu je tvrdio da nije znao ništa o zatvaranju obilaznice, što govori i o lošoj komunikaciji unutar gradske vlasti, jer je Upravni odjel za komunalni sustav i promet, opet prema tvrdnjama HAC-a, izdao suglasnost za zatvaranje obilaznice.


Tko što kome (ni)je rekao


Od HAC-a smo zatražili kopiju te suglasnosti, kao i poslanih obavijesti o zatvaranju, ali ni to nismo dobili pa je teško sa sigurnošću odrediti tko što kome (ni)je rekao.


Foto galerija: Prometni kolaps u Rijeci Foto: Nikola Blagojević


No, čak i ako je HAC obavijestio sve na vrijeme, pa su ostali uključeni tu obavijest ignorirali, započevši radove u Krešimirovoj, nejasno je zašto su stručnjaci Hrvatskih autocesta termin radova na mostu odredili baš za vikend uoči 1. maja, kada tradicionalno u Hrvatsku, a posebno na Kvarner, dolazi ogroman broj vikendaša i turista iz susjedne Slovenije.


Ne treba biti prometni stručnjak ni veliki prorok da bi se predvidjelo što će se u takvim okolnostima dogoditi uslijed zatvaranja obilaznice, ali očito su to u HAC-u odlučili ignorirati, jednako kao što su, čini se, njihove obavijesti ignorirali u gradskim službama, Hrvatskim cestama i tako redom.


Činjenica da su tisuće građana i gostiju satima gubili vrijeme i živce, čekajući u kilometarskim kolonama, čime je ugrožena i sigurnost prometa i građana općenito, jer i interventne službe otežano su prolazile, a kolabirao je i javni gradski promet, ni ovoga puta, čini se, neće dovesti do utvrđivanja odgovornosti i određivanja sankcija za one koji su to uzrokovali svojim nemarom.