
Foto Vedran Karuza
Kao i obično, nakon novinarskih upita krenulo je prebacivanje odgovornosti s jedne na drugu stranu...
povezane vijesti
Nakon prometnog kolapsa u zapadnim dijelovima Rijeke u subotu, uzrokovanog zatvaranjem riječke obilaznice između čvorova Škurinje i Orehovica u smjeru Zagreba, odnosno Krka, ali i očito lošom ili nikakvom komunikacijom između Hrvatskih autocesta (HAC), gradskih prometnih službi i Hrvatskih cesta (HC), jer istovremeno su za promet bila zatvorena dva od četiri prometna traka u Krešimirovoj, kod podvožnjaka, jučer se prometna situacija u Rijeci normalizirala.
Nakon kolapsa, požurili
U HAC-u su očito, nakon subotnjeg potpunog kolapsa prometa u smjeru zapad-istok, koji je trajao već od oko deset sati ujutro pa sve do večernjih sati, odlučili požuriti s izvođenjem radova na sanaciji cjevovoda koji prolazi kroz most Rječina pa je posao umjesto u nedjelju navečer, oko 21 sat, do kad je bilo najavljeno zatvaranje dionice obilaznice, završen već u ranim jutarnjim satima u nedjelju, a dionica obilaznice od Škurinja do Orehovice otvorena je za promet već prije devet sati.
Time je izbjegnuto ponavljanje subotnjeg scenarija, promet je tekao bez većih poteškoća, no ostaje pitanje odgovornosti za subotnji kaos kroz koji su se jedva probijala i vozila hitnih službi, dok su obični smrtnici za volanom proveli i po sat ili dva za svega nekoliko kilometara puta.
Kao i obično, nakon novinarskih upita krenulo je prebacivanje odgovornosti s jedne na drugu stranu, pri čemu su i jučer, na ponovljeni upit HAC-u jesu li obavijestili gradske službe, Hrvatske ceste i ostale uključene u radove na prometnicama u Rijeci o planiranom zatvaranju, iz HAC-a odgovorili kako su obavijest ne samo poslali na vrijeme, nego su, tvrde, od Upravnog odjela za komunalni sustav i promet Grada Rijeke, još 3. travnja dobili suglasnost za najavljene radove i zatvaranje dionice obilaznice.
Tko je pokrenuo radove?
Jučer smo pokušali saznati i tko je pokrenuo radove na betoniranju nosive ploče na dijelu kolnika uz sam podvožnjak u Krešimirovoj koji su dio projekta takozvane Aglomeracije Rijeka, odnosno izgradnje i rekonstrukcije kanalizacijskog i vodovodnog sustava na području Adamićeve i okolnih ulica koja traje već duže od godinu dana.
Zbog tih radova promet tim dijelom Krešimirove sveden je na svega dva prometna traka, po jedan u svakom smjeru, što je uvelike pridonijelo potpunom prometnom zagušenju grada, budući da takozvani sjeverni koridor kroz centar, koji su iz HAC-a naveli kao alternativni pravac za obilaznicu, nikako ne može progutati količinu prometa s nje.
Foto Vedran Karuza
Investitori radova u Adamićevoj, Krešimirovoj i okolnim ulicama su KD Vodovod i kanalizacija i Hrvatske ceste, iz kojih nismo dobili konkretan odgovor tko je naložio početak radova baš proteklog vikenda i zašto, kao ni jesu li od HAC-a bili obaviješteni o zatvaranju obilaznice.
Ostaje nejasno je li riječ o izbjegavanju odgovornosti ili naprosto o lošoj, odnosno nikakvoj komunikaciji između cestarskih tvrtki i komunalaca, iako iz HAC-a tvrde da su obavijestili i jedne i druge.
I riječki gradonačelnik Marko Filipović u subotu je tvrdio da nije znao ništa o zatvaranju obilaznice, što govori i o lošoj komunikaciji unutar gradske vlasti, jer je Upravni odjel za komunalni sustav i promet, opet prema tvrdnjama HAC-a, izdao suglasnost za zatvaranje obilaznice.
Tko što kome (ni)je rekao
Od HAC-a smo zatražili kopiju te suglasnosti, kao i poslanih obavijesti o zatvaranju, ali ni to nismo dobili pa je teško sa sigurnošću odrediti tko što kome (ni)je rekao.
No, čak i ako je HAC obavijestio sve na vrijeme, pa su ostali uključeni tu obavijest ignorirali, započevši radove u Krešimirovoj, nejasno je zašto su stručnjaci Hrvatskih autocesta termin radova na mostu odredili baš za vikend uoči 1. maja, kada tradicionalno u Hrvatsku, a posebno na Kvarner, dolazi ogroman broj vikendaša i turista iz susjedne Slovenije.
Ne treba biti prometni stručnjak ni veliki prorok da bi se predvidjelo što će se u takvim okolnostima dogoditi uslijed zatvaranja obilaznice, ali očito su to u HAC-u odlučili ignorirati, jednako kao što su, čini se, njihove obavijesti ignorirali u gradskim službama, Hrvatskim cestama i tako redom.
Činjenica da su tisuće građana i gostiju satima gubili vrijeme i živce, čekajući u kilometarskim kolonama, čime je ugrožena i sigurnost prometa i građana općenito, jer i interventne službe otežano su prolazile, a kolabirao je i javni gradski promet, ni ovoga puta, čini se, neće dovesti do utvrđivanja odgovornosti i određivanja sankcija za one koji su to uzrokovali svojim nemarom.