Opreza nikad dosta

Iznad Bakra je nedavno na auto naletio vlak. Klarić: ‘Svi su pružni prijelazi propisno osigurani’

Sanja Gašpert

Foto Milan Đekić

Foto Milan Đekić



BAKAR – Na zapadnom pružnom prijelazu iznad Bakra, u pravcu Rijeke, nedavno se dogodila nesreća u kojoj je vlak naletio na automobil i gurao ga 150 metara. Gotovo je nevjerojatno da nitko u nesreći nije ozlijeđen. Vozilo je s pruge uklonila vučna služba, a okolnosti nesreće još se utvrđuju. Međutim, i ova je nesreća upozorenje da na pružnim prijelazima treba posebno paziti i pratiti prometne znakove i upozorenja, bez obzira na to je li riječ o prijelazu kojim dnevno prođe više putničkih ili teretnih vlakova ili jedan, pa ponekad čak niti jedan. Reklo bi se – opreza nikad dosta. Treba biti svjestan toga da vlak ne može stati kao automobil, a i danas su vlakovi sve tiši i sofisticiraniji te se mogu kretati brzinama i do 160 km/sat. Vlak je uvijek brži.


Na bakarskom području nekoliko je pružnih prijelaza, od kojih su dva u samom Bakru, na jednom i drugom ulazu u grad, pružni prijelazi su i na Zlobinu, na Plasama, iznad Hreljina, kao i iznad Meje, na cesti prema Oštrovici, gdje je pružni prijelaz poznatiji kao Milja.


– Svi su pružni prijelazi na našem području prometno osigurani – punim branicima ili svjetlosno-zvučnim signalima, o čemu se brine HŽ Infrastruktura. Na Zlobinu je čak postavljena i automatska uključna točka, koja dolaskom vlaka sama diže i spušta rampu. Jedino u Bakru imamo situaciju gdje službenik ručno diže i spušta rampu, ali kroz Bakar vlakovi prolaze uistinu rijetko, dok je na drugim pružnim prijelazima automatika sa svjetlosnim signalima. Naravno, i mi uvijek upozoravamo da treba biti oprezan prilikom prelaska preko pružnog prijelaza. U ovom nedavnom naletu vlaka na automobil u Bakru ne znam što se dogodilo, možda se čovjek nešto zamislio, dovoljan je trenutak nepažnje. Međutim, najvažnije je da nitko nije stradao, kaže gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić.




Podsjeća kako na bakarskim pružnim prijelazima, srećom, dugo nije bilo naleta vlaka na vozila, prije puno godina, početkom devedesetih prošlog stoljeća, bio je jedan nalet sa smrtnim posljedicama na Plasama.


– Podsjećam, svi su naši prijelazi ispravno prometno osigurani, ali i vozači trebaju biti na oprezu, odnosno, i vozači i svi drugi koji prelaze preko pružnoga prijelaza moraju biti svjesni da je kompoziciju vlaka vrlo teško zaustaviti, govori Klarić.