Promocija

Izašao novi broj “Uličnih svjetiljki”: Časopis zbog kojeg se beskućnici osjećaju prihvaćeno

Jakov Kršovnik

Foto: M. LEVAK

Foto: M. LEVAK

"Ulične svjetiljke" obilježile su 15 godina izlaženja pa je tema novog izdanja, prigodno, "Naši uspjesi"



Izašao je novi broj “Uličnih svjetiljki” prvog hrvatskog časopisa posvećenog beskućništvu i srodnim društvenim temama. Kako su “Ulične” ove godine obilježile 15 godina postojanja, tema novog izdanja je “Naši uspjesi”.


Prisjećaju se dosadašnjih humanitarnih akcija, jer i prodavači prigodno doniraju za druge potrebite koliko mogu, te izleta na kojima su bili, hodočašća…


Časopis na ulici prodaju beskućnici i ljudi u riziku od beskućništva u pet hrvatskih gradova: Rijeci, Zagrebu, Zadru, Puli i Varaždinu, a promocija novog broja održana je u Rijeci.





Učenici istražuju temu beskućništva


Prodavačima se tom prilikom pridruže volonteri koji sat vremena s njima prodaju časopis, upoznaju se, porazgovaraju. Ovoga puta bili su to učenici Hotelijersko-turističke škole iz Opatije koje vodi profesor Sandi Basić.


– Došli smo u sklopu izbornog predmeta Škola i zajednica, u kojem nema klasičnih ocjena, već učenici odabiru jednu temu bitnu za društvo, koju onda istražuju i analiziraju, a ove su godine odabrali beskućništvo.


Ići ćemo i u Prihvatilište za beskućnike “Ruže sv. Franje”, upoznati se s ljudima, čuti kako žive, kako su došli u situaciju beskućništva, ali i vidjeti koliko država, grad i lokalna zajednica čine kako bi im pomogli, kaže Sandi Basić.


Učenik Andro Smoković kaže da je odabrao predmet jer voli ideje koje predloži njegov profesor.


– Upoznat sam s problemom beskućništva, znam da ima jako puno ljudi koji su igrom slučaja završili na cesti, neki svojim odlukama, neki ne.


Žao mi je zbog toga i želim nešto napraviti da se njihova situacija bar malo poboljša, rekao nam je Andro Smoković.



Uzimaju stvari u svoje ruke


Urednica časopisa Dunja Osojnak Marinović kaže da je put od početaka časopisa do danas bio trnovit, ali i zanimljiv. No, sama koncepcija ostala je ista.


Časopis košta 1,3 eura, polovicom iznosa se pokrivaju troškovi tiska, a drugu polovicu zadržavaju prodavači za svoje potrebe, najčešće kako bi si unajmili sobu.


Također, za časopis prodavači pišu svoja razmišljanja na zadanu temu, ovoga puta je to “Što bih poželio siromahu za Božić i novu godinu”, a uz njihove, objavljuju se tekstovi volontera o socijalnoj problematici. Nađe se tu mjesta i za pokoji recept, dobru priču, poeziju…


– “Ulične svjetiljke” prodavačima daju posao, za koji je najbitnija volja i želja da uzmeš stvar u svoje ruke i da se izboriš za sebe. Prodavači se uvijek rado odazivaju ovakvim akcijama s volonterima, u kojima se podruže i porazgovaraju, ostvare pozitivan socijalni kontakt.


To vrijedi i za kupce, nekad su bitniji lijepa riječ i osmijeh koje im upute od samog novca koji dobiju od prodaje časopisa, kaže urednica.


Prodavačica Fadila Dautović kaže da joj projekt “Uličnih svjetiljki” puno pomaže, a najbitnije joj je što se osjeća prihvaćenom.


– Jako mi je drago i što me kupci prepoznaju preko fotografije i mojih tekstova u časopisu. Priđu mi, porazgovaramo, što puno znači, kaže Fadila.