POVRATAK TURIZMA

Sjeverni Jadran atraktivan za krstarenja: Iz Rijeke na kružna putovanja kreće šest jedrenjaka

Alenka Juričić Bukarica

Damir Škomrlj

Damir Škomrlj

Iako je u pravilu južni Jadran atraktivniji za ova krstarenja, ondje ima više putnika i brodova, ova sezona pokazala je da je područje sjevernog Jadrana puno zanimljivije, u pravilu zbog blizine, odnosno dostupnosti vlastitim automobilom, a i zbog činjenice da su južne destinacije ovisne o avioletovima, kojih ima još uvijek vrlo malo



RIJEKA – Prvi put ove godine iz Rijeke sutra kreće šest malih kruzera – jedrenjaka iz flote minhenskog touroperatora ID Riva toursa.


Osim iz Rijeke, dva polaska ID Riva ima iz Zadra i pet iz Trogira. Iako je uvijek u pravilu južni Jadran atraktivniji za ova krstarenja, odnosno ondje ima više putnika i brodova, ova sezona pokazala je da je sjeverni Jadran puno zanimljiviji, u pravilu zbog blizine, odnosno dostupnosti vlastitim automobilom, a i zbog činjenice da su južne destinacije ovisne o avioletovima. Kojih ima još uvijek vrlo malo.


Selimir Ognjenović, prvi čovjek ID Rive, kazao nam je kako su mnogi kapetani ovih brodova ukazali upravo kako su letovi najveći problem. Tako su imali storno za sutra za jednu destinaciju jer je aviokompanija otkazala let.


Prednost autodestinacije




– U ovom slučaju potvrđuje se važnost jake nacionalne kompanije, reći će naš sugovornik, navodeći, pak, kako iz Rijeke sutra kreću brodovi Albatros i Zelenbor čiji su kapetani s Raba, potom Kapetan Kuka sa Šolte, te Vita, Aria i Alta iz Krila Jesenice.


Vrijedi istaknuti kako posljednji brod na čelu s kapetanom Marinom Tomašom prvi put uopće isplovljava na krstarenje. Na brodovima su uglavnom njemački gosti te dva čartera gostiju iz Austrije, znači zatvorene grupe koje su potvrdile krajem prošlog tjedna.


– Čekali su da vide što će odlučiti austrijska Vlada i moram reći kako je hrvatski premijer tu odigrao veliku ulogu. Inače, ostalo su gosti iz Njemačke. Ove godine Rijeka ima prednost s obzirom na to da je autodestinacija tako da nam gosti stižu u pravilu vlastitim automobilima, a čak ni autobuse još nismo mogli pokrenuti, već ćemo u srpnju, najavio je Ognjenović dodajući kako će na ovom polasku na svim brodovima, njih dakle, 13, imati oko 250 gostiju.


Kako se Turci u sezoni bore protiv korone

Da se u ovoj turističkoj sezoni na sve načine pokušava dobiti goste, pokazuje i nova najava iz Turske. Naime, ova »treća zemlja« još uvijek je van olabavljenog režima prelaska granica unutar EU-a. Njemačka im je ujedno jedno od najvažnijih tržišta pa su tako ovh dana najavili kako će sama turska država platiti troškove liječenja turista u slučaju da gosti koji dođu budu zaraženi COVID-19. Naime, njemačka osiguranja ne pokrivaju liječenje u toj zemlji s obzirom na to da prema trećim zemljama granice još nisu otvorene pa gost na neki način, u njih odlazi na vlastiti rizik.

Inače, o samoj sezoni ovaj će turistički znalac reći kako sve dosta kasni, kao i da će trebati puno živaca. Agencije trenutačno pokušavaju pokrenuti sve što se može s obzirom na to da smo već zašli u glavnu sezonu. Na europskom tržištu jača konkurencija globalnog kapitala, a što se Hrvatske tiče, buking je posljednja dva tjedna polako počeo.


– Ali moramo znati da će teško početi curiti, prije nego počne kapati. Da pojasnim, tih 100 do 150 ljudi u danu koliko sada imamo, bi bilo u redu da smo ih imali u kontinuitetu i da će tako biti još barem tri mjeseca. Činjenica je da su, što se Nijemaca tiče, u Hrvatsku došli oni koji imaju kuću ili plovilo i oni najhrabriji, no iza njih je velik dio onih koji su malo ili više u strahu. Stoga idemo pokušati dobiti argumente za ublažavanje tog straha, rekao je čelni čovjek ID Rive.


Ide i Katarina line


Sutra kreće i prvi kruzer iz flote opatijskog touroperatora Katarina linea. Naime, Anamaria Hauptfeld Schweitzer, direktorica sektora kruzinga u Katarina lineu, kazala je kako sezona ipak kreće, doduše s jednim polaskom iz Splita.


Preskupa Opatija mogla bi izgubiti brodove

Katarina line jedna je od najvećih, ako ne i najveća, agencija koja se bavi malim kruzerima, odnosno jedrenjacima na Jadranu. Uz niz drugih luka, kao luku ukrcaja imaju i Opatiju. No, kako doznajemo, razmišlja se da bi se te polaske prebacilo u Rijeku. Razlog je znatno jeftiniji vez koji brodari moraju platiti u Rijeci, u odnosu na praktički dvostruko skuplju Opatiju.
– Pokušavali smo više puta skrenuti pozornost na previsoku cijenu veza u opatijskoj luci, ali bez konkretnog pomaka. Takve cijene veza možda bi i bile opravdane da opatijska luka nudi nešto više, da su brodovi dobro zaštićeni, da je luka supermoderna i slično, ali svi znamo kakva je situacija. Rijeka je, s druge strane, znatno jeftinija, a i počela se buditi, ima noćni život, šoping… Primjerice, i u Malom Lošinju je usluga na visokoj razini, brod dočekaju dva djelatnika u uniformamama, koji odlično barataju stranim jezicima, jako su uslužni i ljubazni, Cres je također napravio čuda… I inače, ali pogotovo sada bi trebalo razmisliti da se i u Opatiji barem s cijenama pomogne brodarima, upozorila je Katica Hauptfeld, vlasnica Katarina linea.

U ovo vrijeme lani je na polasku bilo 58 brodova, no kako su im većina gostiju aviogosti, primjerice s australskog, novozelandskog, britanskog ili skandinavskog tržišta, tako je dio dolazaka otpao, a dio je ostavljen za kasnije u sezoni.


– S nama su na prvom polasku naši vjerni gosti, planinari HPD-a Vihor iz Zagreba koji na našim brodovima plove već preko 25 godina. Ovo je prvi polazak nakon koronakrize, a onda idućeg vikenda, 27. lipnja imamo i prvi polazak iz Opatije na kojem ćemo imati zatvorenu grupu Austrijanaca. Želimo krenuti i raditi kao i svi djelatnici u turizmu.


Brodari su spremni, jasno, poduzeli smo brojne mjere kako bi boravak na brodovima bio bezbrižan i siguran, ali i dalje udoban za sve naše goste. Također smo pripremili određena pravila kojih su se svi gosti dužni pridržavati kako bi maksimalno umanjili mogućnost širenja zaraze, kazala je Hauptfeld Schweitzer.


Kako doznajemo, gostima su u opatijskoj agenciji ponudili i povoljnija putovanja, odnosno popuste od 20 posto, te druge pogodnosti, a zanimljivo je i da su ponudili i programe za škole pa je tako već bilo interesa nekih srednjih škola za ovakvim, malo drugačijim putovanjem. Isto tako, uz klasične sedmodnevne aranžmane, ponudili su i kraće od tri ili četiri dana.