Jedina modna manifestacija u Hrvatskoj održat će se 30. kolovoza s početkom u 20.30 kod Grand Hotela Bonavia, a svoje će najnovije modne kreacije predstaviti brojni dizajneri našega kraja
povezane vijesti
Modni spektakl koji je postao sinonim za oproštaj od ljeta u velikom stilu za grad koji teče, ove će se godine održati 30. kolovoza s početkom u 20:30.
Kultne Riječke stepenice pod organizacijskom palicom Ivane Delač po šesnaesti će put privući mnoštvo gledatelja kod Bonavije, prikazati nove kolekcije brojnih brendova i potvrditi svoj status jedne od najomiljenijih i najznačajnijih modnih manifestacijama na ovim prostorima.
S organizatoricom smo razgovarali o brojnim izazovima održavanja Riječkih stepenica, iznenađenjima koji nas očekuju, ali i vrućem ljetu na izmaku.
“Nisam tipična trendseterica, modne smjernice u određenoj sezoni pratim ovisno o svom ukusu te da li mi nešto stoji ili ne. Na Riječkim se stepenicama prikazuju elegantne kolekcije, pretežito večernje haljine što najviše volim nositi. Oblačim se elegantno, volim biti senzualna i pomalo sofisticirana, ali da nije pretenciozno. Kolekcije koje ćemo vidjeti na 16. Riječkim stepenicama nisam imala prilike pogledati pa im se i ja radujem. Osim što ću raditi, nastojati ću uživati u modnim komadima”, kaže Ivana. Foto: Privatna arhiva
Najljepši ljetni modni event
Prošle smo godine prisustvovali jubilarnim 15. Riječkim stepenicama. Kada pogledate s godinu dana odmaka, jesu li ispunile vaša, a i očekivanja publike?
“Riječke stepenice se održavaju od 2007. godine. S dugom tradicijom uzastopnog održavanja, ova modna manifestacija je najveća u Hrvatskoj i kao takva je najznačajnije i najveće modno događanje, a ja volim reći i najljepši ljetni modni event.
Manifestacija ima vrlo kvalitetan sadržaj s jasnim fokusom na više ciljnih skupina jer projekt okuplja brojne sudionike i ima preko dvije tisuće posjetitelja. Manifestacija ima prepoznatljivu nacionalnu kampanju, a medijski ju prati oko 60 redakcija iz cijele zemlje što joj daje odličnu pokrivenost u Republici Hrvatskoj.
Uz uspješnu realizaciju, kvalitetan sadržaj uživo se emitira na televiziji Kanal RI.
Uz sve navedeno, kao i potporu Turističke zajednice grada Rijeke i njezina direktora Petra Škarpe, bivšeg gradonačelnika Vojka Obersnela te aktualnog gradonačelnika Marka Filipovića, mislim da sam odavno opravdala svoja očekivanja od ovog projekta.
Zahvaljujem se i Grand hotelu Bonavia, partneru projekta na čelu s Vlatkom Stanić, direktoricom koja jednako kao i ja želi da projekt svake godine opravda i očekivanja publike. Ulaz za posjetitelje je slobodan jer se ovo događanje i organizira u cilju što većeg broja posjetitelja.”
Što biste istaknuli kao najbolji trenutak prošlogodišnjih stepenica?
“Prekrasnih trenutaka je mnogo, ali kada mi uživo u televizijskom programu na dugogodišnjoj ustrajnosti, radu i zalaganju za projekt, osobno čestitaju nekadašnji dugogodišnji gradonačelnik Obersnel i kada primim pismo aktualnog gradonačelnika Filipovića sa čestitkom i željom da se tradicija Riječkih stepenica nastavi, onda znam da radim ispravnu stvar.
Ovu modnu manifestaciju vole svi, od modnih dizajnera, manekenki i stilista do asistenata jer svi oni imaju veliku želju sudjelovati. Obitelj i poslovni suradnici su mi vjetar u leđa da svaka godina bude posebna na svoj način.
Organizacijsku ljestvicu postavila sam od prvog dana na visoku razinu, ali više ne trebam nadmašiti ničija očekivanja jer smo to davno odradili. Sada svi skupa trebamo uživati u programu.”
Foto: Privatna arhiva
Jedina modna manifestacija u Hrvatskoj
Sve smo bliže novom izdanju Riječkih stepenica. Prošle je godine bilo govora da se ovogodišnje možda i neće održati s vama kao organizatoricom, ali evo vas natrag…
“Riječke stepenice se jedino mogu dogoditi pod mojom organizacijskom palicom jer sam ja taj brand i stvorila, dala sam, osim imena projekta, i ime stubama koje sve do prije nekoliko godina nisu imale svoje službeno ime.
Danas se zovu Stube Crvenog križa i to im je službeno ime mada su one uvijek Riječanima – Riječke stepenice. Da, razmišljala sam s obzirom na to da sam svome gradu dala petnaest godina, da je to možda dovoljna brojka… sežemo gotovo u punoljetnost, prekinula nas je jedino pandemijska godina.
Karakterom sam jako disciplinirana, ustrajna i uporna, a svi koji me znaju i surađuju sa mnom, znaju kolika sam profesionalka i perfekcionistica. Sve konce držim sama pod kontrolom u svojim rukama i to je ponekad uistinu teško. Ali, opstaju samo takvi – ostali smo jedina modna manifestacija u Hrvatskoj i to nešto govori.
Poslovni dan mi traje od ranog jutra do večernjih sati jer osim projekata Riječkih stepenica, odnosa s javnošću Miss Universe Hrvatske i Miss Hrvatske imam i drugih klijenata kojima radim PR poput Studija Marcela, a uza sve to obnašam i dužnost generalne direktorice Poliklinike Medical Body Balance.
Rad u poliklinici mi je prioritet i samo iz razloga što jednostavno sve ne stižem, razmišljala sam prestati s organizacijom. No kako stvar stoje, želja dizajnera i partnera je prevelika da ne bismo dočekali i 20. Riječke stepenice, a ja nisam niti osoba koja lako odustaje.”
Riječke stepenice svake godine okupe veliku publiku!, Foto: Vedran Karuza
Dizajneri za 16. Riječke stepeniceKolekcije FW’23 predstavit će: Miau Couture, GiVa design by Kristina Zorčić, Boutique Rival design, Irena Anđelić Devčić, Damir TAU, hrvatski brand Calico mood, Selin boutigue, LU LU design. Ponosni smo na priliku koju dajemo mladima pa će tako svoj rad pokazati i učenici Škole za trgovinu i modni dizajn Rijeka. Pod Udruženjem obrtnika Rijeka iz Sekcije tekstila i kože s gošćama drugih udruženja obrtnika svoje kreacije prikazat će čak 14 obrtnica: MY LEATHER STORY (Patrizia Sertić), CODE BY BOTUN (Duška Radotović), MIAU COUTURE (Gorana Nedić), LILIUM (Suzana Mužić), ADRIANA RAJČIĆ DESIGN, Krojački salon ELLA- (Marinela Martinčić Knez), Krojački salon DAJANA (Dajana Hlača), Krojačko-uslužni obrt OK DESIGN (Jasminka Blečić) , Boutique RIVAL Design (Senka Mitrović), ELA obrt za krojačke usluge (Sandra Jamić), Krojački salon SLAVICA (Slavica Stojanović), Krojački salon D’IMAGE (Željkica Kezić), MALI ATELJE TT (Tajana Tepšić) te S. A.HANDMADE (Sanja Antonin). Trendove za kosu prikazat će stilisti studija Perman, a make-up novitete Paola Peček, Patrizia Jaklin i Greta Karamarko. 16. Riječke stepenice zatvorit će modna revija LUZAR by Marina Sičić Oštarić iz Novalje u čiju je kolekciju između ostalog utkana i najljepša kruna s otoka Paga – paška čipka. Publika će osim u modnom spektaklu uživati i u glazbenom programu jer samo za Riječke stepenice, DJ Sale For Love priprema posebnu glazbenu poslasticu kroz after party koji će se održati u Azura lounge eat clubu od 23 sata. |
“No kako stvar stoje, želja dizajnera i partnera je prevelika da ne bismo dočekali i 20. Riječke stepenice, a ja nisam niti osoba koja lako odustaje”, priznaje Ivana. Foto: Privatna arhiva
Poticanje poduzetništva i gospodarske suradnje
Što vas je najviše inspiriralo za organizaciju ove modne revije i koliki je podvig pripremati ovakav događaj nakon jubilarnog izdanja?
“Jubilarne sam osobno smatrala 10. Riječke stepenice kada smo imali dvije modne večeri. Druga modna večer bila je ispred Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca. To je bilo nešto prekrasno i vjerujem da se Riječani toga rado sjećaju. Svaka godina donosi novi izazov, inspiraciju pronalazim u ljubavi prema modi, ali i u tome da svom rodnom gradu pružim nešto lijepo.”
Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočili tokom organizacije ovog događaja?
Moj svaki radni dan, koji traje u prosjeku dvanaest sati, isprepleten je brojnim izazovima i mnoštvom aktivnosti. Ponekad se stvarno zapitam kako sama stignem nešto što inače radi pet osoba!
Ovo je šesnaesti put da organiziram ovu veliku modnu manifestaciju i zahtjevno je zatvoriti projekt te skupiti dovoljan budžet za kvalitetnu realizaciju.”
Postoje li posebne poruke ili vrijednosti koje želite prenijeti kroz ovu reviju?
“Cilj manifestacije je promocija hrvatskog dizajna, obogaćivanje turističke ponude u Rijeci s prikazivanjem kvalitetnog i sadržajnog programa, poticanje poduzetništva i gospodarske suradnje s pogodnostima za poduzetnike i obrtnike, promicanje kulture odijevanja te promocija za mlade dizajnere, ali i pružanje prilike učenicima koji se obrazuju za dizajnere.
Pogodnosti za navedene suradnike podrazumijevaju veliku reklamu u brojnim medijima u Hrvatskoj te stvaranje pozitivnog imidža u široj javnosti koja rezultira prodajom njihovih dobara i usluga. Vrijednost koja se dobije sudjelovanjem i pozitivan imidž za sudionike je uistinu velik.”
Malta, posao, MedvejaIza nas je jedno dugo i toplo, da ne kažemo – vruće ljeto. Vidimo da ste jedan dio proveli na Malti? Kako ste zadovoljna tom državom i njihovom turističkom ponudom? “Malta je jako lijepa, a Valletta i Mdina su prekrasni gradovi koji odišu poviješću. Upoznali smo cijelu Maltu uzduž i poprijeko pa i otok Gozo na kojem se snimala “Troja”. Vidjeli smo Plavu lagunu, Kristalnu lagunu i Popajevo selo gdje je sniman film, a sve smo obišli brodom. Marsaxlokk je pak ribarski grad na jugoistočnoj strani otoka gdje turisti mogu uživati u morskim delicijama i svježe ulovljenoj ribi. Malta je u potpunosti orijentirana turistima i nudi puno sadržaja. Idealna je za mladež zbog velikog broja klubova i ugostiteljskih objekta.” Ima li nešto što biste posebno izdvojila s ljetovanja? “S Goza se širi prekrasan pogled na Maltu i Mediteransko more. Probali smo poznatu deliciju, kaktusov plod od kojeg se radi i sok. Gozo je poznat po uzgoju finih rajčica i lubenice, a vidjeli smo i izravno skupljanje jestive morske soli. Plava laguna stvarno oduzima dah, a more je kristalno bistro, prekrasne plave bole i jako toplo.” Je li vam ljeto općenito bilo radno (a vjerujemo da je) ili ste ipak stigla malo proputovati i odmoriti? “Svako ljeto mi je radno. S obzirom na obaveze koje imam u Poliklinici Medical Body Balance stalno sam radno i užurbano. Imam dogovorene i brojne PR aktivnosti no sigurno ću nakon Riječkih stepenica otići na produženi vikend do Kvarnera i pokušati se još malo odmoriti te uživati u moru potkraj turističke sezone jer je tad najljepše. Volim mir na plaži u Medveji kada turisti odu. Ja sam tu ipak – doma.” |
16 prekrasnih djevojaka za 16. Riječke stepenice
Tko su nam ovogodišnji voditelji/voditeljice?
“Zaštitno lice Riječkih stepenica je Davor Garić. Kada je on uz mene, kao voditeljicu koja s terase intervjuira poznate goste, program teče besprijekorno. Elokventan je i veliki profesionalac. Već dugi niz godina surađujemo. Kada on radi na projektu, onda mu se u potpunosti posvećuje. Tu smo jako slični i zadovoljstvo mi je raditi s njim.”
Znamo da se za Riječke stepenice uvijek traži karta više pa nas zanima stižu li neka posebna imena u ulozi uzvanika ili modela? Čeka li posjetitelje pokoje iznenađenje ili poseban trenutak tokom revije?
“Sa terase Grand Hotela Bonavia iz Dr. Vivian estetics kutka javljat će se poznate osobe iz društvenog, glazbenog i sportskog života u izravan televizijski prijenos na Kanalu Ri u pauzama između modnih revija.
Uzvanici neka ostanu iznenađenje još nekoliko dana, a onda ćemo ih skupa najaviti. Ove godine nema muških modela, 16. Riječke stepenice nosi prekrasnih šesnaest djevojaka.
Modne revije će, između ostalih, nositi aktualna Miss Universe Hrvatske Zrinka Ćorić, aktualna Miss Hrvatske Tomislava Dukić koja stiže iz dalekog Tomislavgrada samo za ovu prigodu, hrvatska predstavnica na 71. izboru Miss World Lucija Begić, bivša Miss Universe Hrvatske Andreja Erjavec, nekadašnja Kraljica Hrvatske Ema Gračan, missice Primorsko-goranske županije Andrea Bošnjak i Lana Krnić, Miss Zagreba Tara Begedin te brojne druge ljepotice.”
Koje su vaše ambicije i planovi za budućnost Riječkih stepenica?
“Plan je nastaviti s uspješnim radom i organizacijom na opće zadovoljstvo sudionika, sponzora, partnera, pokrovitelja i publike.”
BRZOPOTEZNA MODNAOmiljeni modni komad kojeg imate u ormaru i zašto? “Mala crna haljina, odlične salonke ili sandale s visokom potpeticom u više boja, crna kožna jakna, fora traperice i dobra torba. Ti komadi su vječni i mogu se kombinirati na razne načine. Modni uzori? “Pa zapravo ih i nemam. Ali jako mi se sviđa stil Cate Blanchett i Zendaye. Kako se vaš modni stil mijenjao kroz godine? “Mislim da i nije baš. Kada radim, volim poslovnu eleganciju, business casual, ovisno što mi je taj dan na rasporedu. Kada idem na crveni tepih onda je to neka divna večernja haljina.” Omiljeni brend ili dizajner kojem se uvijek vraćate? “Omiljeni brand mi je ALDUK. Osim što smo Ivan i ja veliki prijatelji, njegove haljine me lijepo oblače. Nosim samo njega pa čim dođem negdje već znaju čiji je potpis haljine koju imam na sebi.” Kako se moda i vaš stil odražavaju na vaše samopouzdanje? “Moda odražava osobnost čovjeka, iako kažu da ga odijelo ne čini. Smatram da je moje samopouzdanje odraz čvrstog karaktera. Ne želim da odjeća uopće utječe na moje samopouzdanje. Moda bi trebala biti igra, a ne opterećenje. Svjedoci smo lošeg utjecaja društvenih mreža na samopouzdanje mladih ljudi i njihovo mentalno zdravlje. Kontinuirano obrazovanje, kvalitetan sustav vrijednosti, predan rad i disciplina, poštovanje, vjerodostojnost, odanost, poniznost, ljubaznost i pozitivni primjeri ponašanja su vrline kojima utječemo na promjene u društvu i postajemo nekome uzor. Lažno samopouzdanja ljudi kroz fotografije, a kada su još pritom u dobrim i skupim odjevnim kombinacijama, dapače ruši samopouzdanje mladeži jer si to ne mogu priuštiti i svjedoci smo porasta anksioznosti i depresije.” |