Foto Marko Gracin
Upozoravaju na katastrofalnu situaciju u javnom gradskom prijevozu u Rijeci
povezane vijesti
Nezavisna vijećnica u Gradskom vijeću Grada Rijeka Iva Rinčić i vijećnik Akcije mladih zatražili su na konferenciji za medije smjenu uprave Autotroleja kao i svih članova Nadzornog odbora ovog komunalnog društva, zbog katastrofalne situacije u javnom gradskom prijevozu u Rijeci i okolici, gdje uslijed nedostatka vozača, svakodnevno ne prometuje i po više od dvjesto polazaka autobusa na redovitim linijama.
Rinčić i Vivoda predložili su i niz kratkoročnih i dugoročnih mjera kojima bi se, smatraju, popravilo sadašnje stanje, poput reorganizacije komunalnog društva, mreže javnog gradskog prometa, povećanja subvencija za javni gradski prijevoz te povećanje radnih prava i uvjeta rada za zaposlene u Autotroleju.
Situacija pred pucanjem
– Situacija je katastrofalna i pred pucanjem pa je nužno odmah provesti određene mjere, istaknula je Rinčić.
– Prvenstveno mislimo da u Gradu Rijeci vlada problem lošeg upravljanja, gdje vidimo da upravna vijeća i nadzorni odbori postavljaju po političkoj liniji, što dovodi do lošeg upravljanja pa ne možemo ni očekivati bolje rezultate od ovih koje vidimo. U Autotroleju vidimo i problem loše organizacije i gubitak povjerenja građana u ovo komunalno društvo.
U proteklih godinu dana Autotrolej je izgubio više od pedeset vozača, sada se tek poduzimaju neke kratkoročne mjere, ali činjenica je da je situacija alarmantna i neće se brzo riješiti, što dovodi do frustracija i problema za građane kao i radnike Autotroleja, rekla je Rinčić.
Posebno se osvrnula na ignoriranje problema od strane gradske vlasti koja je odgodila svibanjsku sjednicu Gradskog vijeća.
– Umjesto da zajedno probamo naći rješenje, problem se stavlja pod tepih i uopće se o njemu ne raspravlja. Kada je kriza eskalirala, prije tjedan dana, uputili smo zaključak Gradskom vijeću i gradonačelniku da na idućoj sjednici skupštine Autotroleja bude donesena odluka o smjeni direktora i nadzornog odbora, jer smatramo da je to politička odluka koja bi trebala dovesti do promjena, rekla je Rinčić, upozorivši da u Rijeci nedostaje sustavno promišljanje javnog prijevoza.
Koje mjere predlažu?
Od mjera koje predlažu, uz smjenu direktora i nadzornog odbora, istaknula je restrukturiranje Autotroleja, s utvrđivanjem potrebnog broja radnika na svim radnim mjestima.
– Zalažemo se za povećanje subvencija za javni gradski prijevoz. Grad Rijeka već sada izdvaja oko četiri milijuna eura u tu svrhu, ali smatramo da povećanje ima smisla samo ako će se to odraziti na stvarno povećanje razine usluge, pri čemu se zalažemo da prvo učenici, studenti i umirovljenici dobiju besplatni javni gradski prijevoz, rekla je Rinčić.
Ona i Vivoda predlažu i reorganizaciju linija javnog prijevoza, u skladu sa stvarnim potrebama građana, uz povećanje broja vozača kroz ulaganje u bolje radne uvjete i veća materijalna prava, kao i u edukaciju radnika.
– Konačno, tu je i problem održavanja vozila. Od samih radnika čujemo zabrinutost oko održavanja vozila te ako se u tom dijelu nešto ne promijeni, možemo očekivati nove kvarove i nove frustracije vozača, rekla je Rinčić.
Vivoda je dodao kako problem s održavanjem vozila u ispravnom stanju nije problem samo Autotroleja, već i drugih gradskih komunalnih i trgovačkih društava.
Sve je počelo sa Smojverom
– Otkad je taj posao preuzeo Rijeka plus, na čelu sa Željkom Smojverom, to se ponavlja i, primjerice, u Čistoći, gdje vozači upozoravaju da vozila nisu pravovremeno održavana, da se preskaču servisi i da se koriste zamjenski dijelovi koji nisu adekvatni, rekao je Vivoda.
O dugoročnim mjerama je naglasio potrebu za povećanjem subvencija u javnom gradskom prijevozu.
– Uz povećanje od sedam i pol milijuna eura godišnje, možemo doći do besplatnog prijevoza za građane Rijeke unutar prve zone. Što se tiče sustava javnog prometa, sustavnog razmišljanja nema.
Trebalo bi razmisliti o gradnji garaža na perifernim dijelovima grada, alternativnim prijevoznim sredstvima i tako dalje, ali takvog, sustavnog promišljanja, naprosto nema.
Mi predlažemo izgradnju komunalnih garaža na rubnim dijelovima šireg centra, gdje bi građani koji tamo parkiraju, mogli uzeti karticu od parkinga i njome se besplatno odvesti do centra, što bi umanjilo prometne gužve i pridonijelo stvaranju održivijeg i zelenijeg okoliša, rekao je Vivoda koji je upozorio i na loše upravljanje projektima, naročito europskim projektima i sufinanciranjem iz europskih fondova.