Foto S. Drechsler
Ne možemo biti zadovoljni dobivenim rezultatima i očito je da istraživanje ustavne pismenosti u Hrvatskoj treba nastaviti, kao i da treba uvesti edukaciju, kazala je prof.dr. Sanja Barić
povezane vijesti
Više od 46 posto članova akademske zajednice ne zna kako se formira hrvatska Vlada iako su posljednji izbori provedeni prije svega tri i pol mjeseca, a jednako tako 70 posto članova akademske zajednice ne zna da pravo EU ima primat pred pravom države članice, pa tako i Hrvatskom – dio je to podataka koje je na tribini Udruge za razvoj visokog školstva Universitas iznijela prof.dr. Sanja Barić s Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.
Izneseni podaci dobiveni su provedbom istraživanja ustavne pismenosti nastavnika visokoobrazovnih ustanova u Gradu Rijeci, a riječ je o prvom istraživanju ustavne pismenosti u Hrvatskoj.
Podaci su javno predstavljeni upravo na dan obilježavanja 30 godina Božićnog Ustava RH čime je ujedno obilježeno i 20 godina djelovanja Universitasa.
Navodeći kako je ipak očekivala malo bolje rezultate prof.dr. Barić je istaknula da su u istraživanju sudjelovali ne samo nastavnici Sveučilišta u Rijeci, već i Veleučilišta u Rijeci, kao i poslovne škole PAR, njih 561, odnosno 44 posto.
Čak 40 posto ispitanika priznalo je da nikada nije pročitalo Ustav, a 35 posto ne zna gdje se objavljuje službeni tekst Ustava te se o ustavnim temama obrazuju najviše putem medija.
Svega četvrtina ispitanika zna da mandat ustavnog suca traje osam godina, a 50 posto njih ne zna da je ustav donesen dok je Hrvatska bila u sastavu Jugoslavije. Kao jedan od poražavajućih rezultata prof.dr. Barić je istaknula i pitanje referenduma.
– Više od 42 posto ispitanika ne zna da je održan referendum o braku 2013. godine iako je to bio jedini uspješan referendum koji su građani pokrenuli. Ne možemo biti zadovoljni dobivenim rezultatima i očito je da istraživanje ustavne pismenosti u Hrvatskoj treba nastaviti, kao i da treba uvesti edukaciju, kazala je prof.dr. Barić.
Ujedno je najavila da će u iduće istraživanje biti usmjereno prema studentskoj populaciji te državnim službenicima te je istaknula da su i sami sudionici istraživanja iskazali potrebu za uvođenjem edukacije o ustavnoj pismenosti.