
Foto: Ana Križanec
"Svakako razumijemo zabrinutost građana i svjesni smo problematike", stoji u odgovoru
povezane vijesti
Upit o problemu parkiranja na Belvederu, zbog kojeg su građani već dva puta mirno prosvjedovali, naš list poslao je Gradu Rijeci još nakon prvog prosvjeda održanog 11. veljače, a odgovor smo dobili tek jučer, uoči novog okupljanja građana.
– Svakako razumijemo zabrinutost građana i svjesni smo problematike mogućnosti prometovanja te nedostatka parkirnog prostora na području Belvedera te kao Upravni odjel za komunalni sustav i promet radimo sve što je u našoj nadležnosti kako bi se promet odvijao nesmetano.
Međutim, to je prvenstveno razlog sve većeg porasta broja vozila u odnosu na raspoloživost postojećih parkirnih površina. Područje Omladinske i okolnih stambenih ulica urbanizirano je sredinom prošlog stoljeća, kada je potreba za parkirnim prostorima bila neusporedivo manja od današnje. Okolni prostor u cijelosti je urbaniziran i ne pruža mogućnosti izgradnje dodatnih parkirnih površina koje bi zadovoljile potrebe stanara i ostalih građana za dostupnim parkirnim mjestima. U postojećoj situaciji došlo je do enormnog povećanja broja vozila po kućanstvu te je nerijetko da jedna obitelj posjeduje i do tri vozila za koje je potrebno osigurati parkirni prostor, piše u odgovoru Grada Rijeke.
Nadalje, navode da se rješenju problema ne može pristupiti selektivno te omogućiti parkiranje isključivo vozila stanara.
Omladinska ulica te druge stambene ulice u okruženju su prvenstveno nerazvrstane ceste koje su kao takve javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Grada Rijeke te koju svatko može slobodno koristiti na način i pod uvjetima određenim Zakonom o komunalnom gospodarstvu i Odluci o nerazvrstanim cestama na području grada Rijeke.
Pretvaranje površina javne namjene u privatne, omogućavanjem prolaza i parkiranja samo određenoj skupini korisnika, nikako ne doprinosi rješenju prometnog zagušenja, već stvara suprotan učinak i dovodi do porasta broja nepropisno parkiranih vozila u svim okolnim ulicama centra. Razumijemo nezadovoljstvo stanara zbog svakako premalog broja parkirnih mjesta u navedenoj zoni, međutim prilagođavanje gradskog centra novim zahtjevima stanara i, s druge strane, ostalih građana je vrlo zahtjevno.
U predmetnoj zoni je od strane TD-a Rijeka Plus d.o.o. i ovog Odjela obavljen niz prometno tehničkih mjera uređenja prometa radi omogućavanja nesmetanog prolaza vozila te sprječavanja nepropisnog zaustavljanja i parkiranja vozila na pozicijama gdje dolazi do ometanja prometa. U rješavanju navedene problematike sudjeluju i prometni redari Grada Rijeke koji su tijekom prošle godine izdali 100 mjera u Omladinskoj te u okolnim ulicama.
Također je u navedenoj ulici na zahtjev mjesnog odbora uvedena naplata parkiranja s mogućnošću kupnje povlaštenih parkirnih karata za sve stanare okolnih zona, a kako bi se donekle smanjio pritisak parkiranja ostalih vozila u odnosu na vozila stanara, kažu u Gradu Rijeci.
Navode da je Upravni odjel za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo donio Odluku o Izmjenama i dopunama Detaljnog plana uređenja područja Brajda.
– Naime, važećim DPU-om područja Brajda na lokacijama Ulica Ivana Filipovića i Omladinske ulice predviđene su lokacije za izgradnju parkirališno-garažnih sadržaja.
Novim izmjenama navedenog plana planirat će se garažna građevina dovoljnog kapaciteta za smještaj vozila, a gdje bi krovna ploha bila iskorištena i kao javni sadržaj, igrališta, zelene površine te drugi prateći javni sadržaji, ističu u gradu Rijeci.