Potpisan ugovor

I ove godine vlakom i busom od Škrljeva sve do Jurdana po jedinstvenoj cijeni

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Dogovoren je nastavak suradnje HŽ Putničkog prijevoza, Autotroleja, Rijeke, Bakra i Matulja



U Gradskoj vijećnici Grada Rijeke potpisan je Ugovor o nastavku poslovne suradnje na provedbi uključivanja željeznice u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza Grada Rijeke.


Ugovor su potpisali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina, gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Mario Ćiković, direktor Komunalnog društva Autotrolej d.o.o. Alberto Kontuš te predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić.


Riječ je o produženju već postojećeg ugovora o suradnji HŽ Putničkog prijevoza i Autotroleja kojom korisnici željezničkog i autobusnog prijevoza u gradsko-prigradskom prijevozu Grada Rijeke mogu koristiti jedinstvenu putnu kartu za vožnju autobusom i vlakom, na potezu od Jurdana do Škrljeva.


Za sve korisnike Autotroleja




Svi korisnici mjesečnih i pojedinačnih karata Autotroleja, bez dodatne nadoplate, i ove će godine moći koristiti prijevoz vlakom i autobusom po jedinstvenoj cijeni.


To se odnosi na korisnike mjesečnih pokaznih karata za odgovarajuću zonu javnog prijevoza, korisnike godišnjih radničkih i 65+ karata te korisnike takozvanih cvikalica.


Vrijednost ugovora je 550 tisuća kuna, a radi se o iznosu kojim će Primorsko-goranska županija, gradovi Rijeka i Bakar te Općina Matulji sufinancirati prijevoz putnika u javnom gradsko-prigradskom prometu željeznicom.


Cilj nastavka suradnje u sklopu projekta integriranog putničkog prijevoza vlakovima HŽ Putničkog prijevoza i autobusima Autotroleja je potaknuti povećanje broja putovanja javnim prijevozom, te posljedično smanjenje broja osobnih vozila na cestama, a time i smanjenje zagađenje zraka, povećanje sigurnosti u cestovnom prometu.


Za sad je, prema riječima riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela, riječ o projektu kojim se popularizira javni promet vlakovima, a puna integracija željeznice u sustav javnog prometa očekuje se kada bude izgrađen drugi kolosijek kroz Rijeku, odnosno od Jurdana do Škrljeva, za što je u tijeku izrada projektne dokumentacije.



Uvod u gradsku željeznicu


– Ovo je uvod u potpunu integraciju željeznice u javni prijevoz, koja će se dogoditi s izgradnjom drugog željezničkog kolosijeka kroz grad. To nije fantazija, jer je već izrađen idejni projekt, a do kraja ove godine očekujemo izradu glavnog projekta i ishođenje građevinske dozvole.


Početkom iduće godine očekuje se raspisivanje natječaja za izvođenje radova, a nakon toga i njihov početak. U sklopu tog projekta predviđeno je petnaest stanica na području Rijeke, od Kantride, do Svetog Kuzma.


Njegovom realizacijom željeznicom će se moći koristiti građani Rijeke koji žive u neposrednoj blizini pruge, a to su stanovnici velikih mjesnih odbora, poput Kantride, Krnjeva, samog centra grada, Pećina, Vežice, pa do Svetog Kuzma, rekao je Obersnel, kazavši kako se prijevozom vlakovima u vanom gradskom i prigradskom prometu lani koristilo 14 tisuća putnika.


Župan Komadina je istaknuo kako Primorsko-goranska županija sa zadovoljstvom financijski participira u ovom projektu, čime rasterećuje proračune jedinica lokalne samouprave prilikom uspostave javnog servisa.


– Bila bi šteta da ne koristimo željeznicu Korištenje vlakova u javnom prijevozu dobro je s aspekta zaštite okoliša, a uz željezničke kolodvore planirana je i izgradnja parkirališta, čime bi se građanima, osobito u prigradu, omogućilo da do njih dođu automobilom te putovanje prema gradu nastave vlakom.


Nadam se da će i HŽ Putnički prijevoz uskoro omogućiti vožnju novim, modernim vlakovima, rekao je Komadina.


Kasnimo 20-tak godina


Predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Ukić podsjetio je kako je suradnja na ovom projektu započela 2018. godine, potpisivanjem sporazuma o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke temeljenog na Strategiji prometnog razvoja RH 2017.-2030., najavivši uvođenje novog, suvremenog vlaka na dionici od Škrljeva do Jurdana.


– HŽ Infrastruktura dobro napreduje na projektu izgradnje drugog kolosijeka kojim će i integracija vlakova u javni gradski promet u potpunosti zaživjeti. Što se tiče novih vlakova, već ove godine planiramo, nakon što krenu isporuke novih vlakova iz Končara, jedan od njih uvrstiti na ovu liniju.


Integracijom željeznice u javni prijevoz slijedimo trendove drugih gradova u Europi. Na žalost, u svemu tome kasnimo, dobrih dvadesetak godina, ali vjerujem da ćemo uhvatiti priključak i za nekoliko godina imati suvremeni javni prijevoz željeznicom, rekao je Ukić.


Želja otvaranje još postaja u Rijeci


Direktor Autotroleja Kontuš, planira se nadogradnja projekta, nešto usporena u 2020. godini zbog pandemije koronavirusa, a koja uključuje i otvaranje dodatnih željezničkih stajališta, a s ciljem povećanja broja putnika u integriranom putničkom prijevozu.


Gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić istaknuo je važnost ulaganja u promet kao temelj razvoja.


– U tijeku su velike investicije u prometnu infrastrukturu koje je potaknula Vlada Republike Hrvatske, od tunela Učka, preko ceste D 403, obnove ceste Meja-Oštrovica. Željeznica je, u jednom trenutku u prošlosti, izgubila primat u putničkom prijevozu, ali sada je tendencija da se putnici vraćaju željeznici, rekao je Klarić.


Matuljski načelnik Ćiković izrazio je zadovoljstvo uključivanjem željeznice u javni promet jer je tim projektom obuhvaćeno čak pet željezničkih postaja na području Općine.


– Mnogi naši sugrađani vraćaju se vlakovima. Želimo da se projekt nastavi, a prije svega naša je želja da se otvori još nekoliko postaja na području Rijeke, prvenstveno one kod Teatra Fenice u samom centru, kao i postaja na Sušaku, blizu Tower centra, što bi, vjerujemo, dodatno povećalo interes putnika, rekao je Ćiković.