Gospodarska suradnja

Hrvatsko-mađarski gospodarski forum “Primorje u fokusu” održan u Hiltonu

Vladimir Mrvoš

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza



Festival Hungarikuma – mađarski dani u Rijeci, od 5. do 7. studenog imao je i svoj gospodarski dio u okviru kojeg je održan Hrvatsko-mađarski gospodarski forum »Primorje u fokusu«. Skup je okupio pedesetak mađarskih i hrvatskih gospodarstvenika, u organizaciji njihova predstavništva u Hrvatskoj »Central European Economic Development Network Nonprofit Ltd. (CED)« u suradnji s mađarskim veleposlanstvom.


Csaba Demcsák, izvanredni i opunomoćeni veleposlanik Mađarske, napomenuo je da je tradicionalna i uspješna suradnja gospodarstva Mađarske i Hrvatske u stalnom porastu, a kao primjer kaže da su tvrtke iz Mađarske na drugom mjestu po ulaganjima u Hrvatsku s više 4,9 milijardi eura u prošloj godini.


– Naravno, tu treba napomenuti i 756 tisuća turista iz Mađarske kojima je Hrvatska omiljena ljetna destinacija, napomenuo je Demcsák. Zaključuje da je upravo Primorsko-goranska županija najrazvijeniji dio Hrvatske s kojim se ta suradnja može još bolje realizirati.




Ovaj gospodarski skup zamišljen je prvenstveno kao prezentacija mađarskih prehrambenih proizvoda premium kvalitete, odnosno sve popularniji direktan susret poslovnih ljudi iz Mađarske s gospodarstvenicima iz Primorsko-goranske županije.


Peter Skapinyecz, izvršni direktor CED-a, predstavio je CED kao instituciju mađarske vlade zaduženu za promicanje izvoza u srednjoj Europi.


– Cilj je poticati i podržati mađarske proizvođače i pružatelje usluga da uđu na strana tržišta u srednjoj Europi, čime se povećava obujam mađarskog izvoza i gospodarska konkurentnost ove regije. S dvanaest ureda u Mađarskoj te s dvadeset ureda u susjednim zemljama CED ima cjelokupnu sliku poslovne potražnje i ponude u srednjoeuropskoj regiji, rekao je Skapinycez.


Andrea Antal iz mađarskog Ministarstva poljoprivrede, predstavila je pojam Hungarikum, poveznicu svih događanja mađarskih dana u Rijeci, oznaku koju nose posebni mađarski nacionalni proizvodi. Svatko može dati prijedlog da se neki rad ili proizvod označi oznakom »Hungarikum«, a odgovarajući odbor odlučuje hoće li se prijedlog prihvatiti.


– Početkom 21. stoljeća organiziran je pokret koji je imao za cilj sistematizirati i sažeti mađarske vrijednosti. Nakon široke društvene i stručne rasprave, mađarska Vlada donijela je 2012. godine Zakon o mađarskim nacionalnim vrijednostima i Hungarikumima, rekla je Antal.


Na forumu gospodarstvenika i prezentaciji proizvoda sudjelovala je i grupa Bonafarm koja već uspješno plasira kvalitetne mađarske proizvode na hrvatsko tržište.


Miljenko Vaić, direktor tvrtke ove grupacije za regiju Adriatic, napomenuo je da je prije svega riječ o kvalitetnim proizvodima, od kojih se neki već se nalaze i u robnim markama trgovačkih lanaca.


– Naše tržište sve više pokazuje interes za proizvode vrhunske, odnosno premium kvalitete, a sve je manji interes kupaca za osrednju kvalitetu, pa u našoj ponudi imamo vrhunske proizvode poput tvrtke Pick, vrhunskih suhomesnatih proizvoda, imamo i široku paletu mliječnih proizvoda te ponudu vrhunskih vina, rekao je Vaić.