"Gradsko oko"

Hrvatska dobila besplatni alat za prijavu problema, Riječani se već dugo koriste sličnom platformom

Karmen Bosnić

»Gradsko oko« je sustav putem kojeg se zaprima najširi spektar komunalnih problema od grafita i vandalizma, do oštećenja asfalta



RIJEKA – Kako je Riječanima na raspolaganju »Gradsko oko«, internetska platforma putem koje građani mogu prijavljivati različite komunalne probleme u sustav koji objedinjeno koriste sve nadležne institucije Grada i koji se pokazao kao dobra platforma dvosmjerne komunikacije s građanima, Grad za sada nema potrebu uključiti se u servisni portal Popravi.to, odgovorili su nam iz Grada Rijeke na upit hoće li reagirati na prijave građana koje eventualno stignu putem besplatnog servisa Popravi.to, koji je nastao u suradnji Code for Croatia i Gonga, s ciljem da olakša prijavljivanje problema i šteta na javnim površinama i infrastrukturi na području cijele Hrvatske.


»Gradsko oko« je sustav putem kojeg se zaprima najširi spektar komunalnih problema od grafita i vandalizma, do oštećenja asfalta, prometnih znakova, sprava na dječjim igralištima, problema s javnom rasvjetom, olupina vozila na javnim površinama, nepropisno odbačenog otpada i slično, integriran je u gradske poslovne procese i organizaciju te isporučen od strane lokalnog IT dobavljača.


»Već u ovoj prvoj godini primjene ovaj sustav uvelike je ubrzao komunikaciju između građana i nadležnih službi koje postupaju prema prijavama te u potpunosti zadovoljava potrebe građana. Treba reći i da bi eventualna implementacija novog softverskog rješenja i njegova integracija u pozadinske procese tražila dodatne aktivnosti i troškove. Također, »Gradsko oko« je osim putem internetske stranice Rijeka.oko.hr dostupno građanima Rijeke i u vidu besplatne aplikacije za mobilne Android i iPhone uređaje što dodatno pojednostavljuje prijavu komunalnog problema jer direktno s mobilnog telefona, u trenutku kad uoče nered, u sustav vrlo jednostavno mogu poslati fotografiju s opisom problema koji prijavljuju. Aplikacija isto tako omogućuje da prijavitelj ima ažurnu informaciju o stanju obrade njegove prijave, tko ju je zaprimio, te na prijavljeni e-mail ili SMS porukom na prijavljeni broj mobitela dobiva obavijest kada je prijava riješena.




Također, u slučaju da prijavljeni problem nije u nadležnosti Grada Rijeke i povezanih tvrtki, građani o tome dobiju povratnu informaciju, ali i popratnu informaciju kome je problem upućen na rješavanje te kontakte navedene organizacije«, navode između ostaloga iz Grada Rijeke. Također, građani mogu komunalne probleme koje uoče prijaviti i putem besplatnog telefona komunalnog redarstva 0800 5100 ili e-maila: [email protected].