Otvoreno pismo

Građanska inicijativa Trsata pisala gradonačelniku: To što nam nudite potpuno je neprihvatljivo

Sanja Gašpert

Foto Građanska inicijativa Trsat

Foto Građanska inicijativa Trsat

Uputili su otvoreno pismo riječkom gradonačelniku Marku Filipoviću vezano uz zatvaranje ceste Vrtlarski put na Trsatu



Građanska inicijativa Trsata (GIT), koju čine stanovnici gradskog naselja Trsat, uputila je otvoreno pismo riječkom gradonačelniku Marku Filipoviću vezano uz zatvaranje ceste Vrtlarski put na Trsatu.


Riječ je, kako ističu u pismu članovi GIT-a, “o trajnom zatvaranju za promet ceste Vrtlarski put i birokratskom oglušivanju gradskih službi na pokušaje da se problem riješi spajanjem gornjeg kraka navedene ceste s novom prometnicom UO2-C izgrađenom za novu višestambenu jedinicu, a od koje nas dijeli 1,5 metar bijele ceste”.


Potpisivanje peticija


Novo rješenje lokalnom stanovništvu potpuno je neprihvatljivo, o čemu svjedoči i potpisivanje dviju peticija, kao i prošlotjedni sastanak Mjesnog odbora, na kojem je glavna točka dnevnog reda bilo zatvaranje ceste Vrtlarski put, a susretu je nazočilo stotinjak građana, što dovoljno govori o važnosti teme.




Prva peticija kojom su žitelji ovoga područja iskazali svoje nezadovoljstvo tim rješenjem potpisana je još u studenom 2022. godine, kada su stanovnici bili obaviješteni da će se cesta privremeno zatvoriti na godinu dana.


O tome su obavijestili Vijeće Mjesnog odbora Grada Trsata, a oni Direkciju plana, razvoja i gradnje, koji su im se kroz nekoliko dana obećali obratiti.



To se, govore stanovnici, nažalost nikada nije dogodilo, mada se tada ipak odustalo od zatvaranja navedene prometnice. Sljedeće zatvaranje događa se sredinom studenog 2023. godine, kada je organizirana i druga peticija s više od četiri stotine potpisnika i kada je gradski Ured za komunalni sustav dopisima obavijestio stanovnike, što je vidljivo i iz zapisnika sa sastanka s MO Grada Trsata, da će cesta Vrtlarski put biti zatvorena do početka svibnja 2024. godine, što bi značilo samo privremeno te da će se po isteku toga javnosti predstaviti novo prometno rješenje.


Prolaz im trajno oduzet


– Početkom svibnja, nažalost, mogli smo samo konstatirati da su postavljeni rubnjaci na gornjem dijelu ulice te da nam je prolaz trajno oduzet.


Moramo Vas izvijestiti da je stanovništvo kontinuirano držano u zabludi da će se taj prometni tok samo poboljšati i vratiti žiteljima na korištenje te da nam se nitko, unatoč informiranosti o našim potrebama, u međuvremenu nije obratio.


Cijelo vrijeme od zatvaranja Vrtlarskog puta stanari dijela Trsata iznad Kampusa voze alternativnim jednosmjernim i jedinim preostalim izlaznim pravcem preko Strmice, koji je sam po sebi nedostatan za lokalno stanovništvo.


Uzak je, neadekvatan i bez nogostupa, s izlaskom ispred same Osnovne škole Trsat. Višekratno smo Ured za komunalni sustav i promet upozoravali da je ovim načinom prometovanja ugrožena sigurnost školaraca, pješaka, vozača, ali i svih građana ovog kvarta, jer se nerijetko događalo da smo na toj uskoj prometnici ostali zaglavljeni i vozili u smjeru suprotnom od dozvoljenog.


Također, u vrijeme vjerskih ili koncertnih događanja na Trsatu, velik broj parkiranih auta u ionako uskim kvartovskim cestama onemogućuje prolazak autobusa, ali i vatrogasaca i hitnih službi čime je ozbiljno narušena sigurnost građana, navode članovi GIT-a u otvorenom pismu gradonačelniku Filipoviću.



Nadalje, ističu, ovaj je dio Trsata postao atraktivan građevinskim investitorima, zbog čega je posljednjih godina na ovome podučju niklo nekoliko višestambenih zgrada, dok se broj odlaznih i dolaznih prometnica drastično smanjio.


Donedavno smo imali četiri prometna pravca – preko Strmice, Vrtlarskog puta te još dvije poveznice s cestom Kačjak, dok sada imamo samo jedno dolazno te jedno odlazno rješenje, a broj stanovnika svakim danom raste, piše u otvorenom pismu GIT-a.


Traže ravnopravan status


– Svjesni smo i upoznati da je izgradnja novih zgrada i prometnica predviđena već ranije definiranim planom, međutim podsjetili bismo i da je dinamika usvojenog plana bila drugačije zamišljena.


Prvo je bilo predviđeno napraviti gornji dio Sveučilišne avenije, čime bi se osiguralo normalno prometovanje postojećih stanara, a onda nove zgrade i njihove prilazne ceste.


Na žalost, građevinska dozvola za Sveučilišnu aveniju već je drugi puta istekla, što znači da se sada mora ponovno pokrenuti cijeli proces izdavanja dozvole, što može i hoće potrajati godinama.


O samoj izgradnji da ne govorimo. Želimo istaknuti da nismo protiv planirane izgradnje, ali kao što su investitori platili skupe komunalije Gradu, platili smo i ih i svi mi te tražimo ravnopravan status.



Ono što također držimo izrazito nepravednim i zabrinjavajućim je da se velikom broju starosjedioca koji desetljećima koriste navedeni prolaz on bez obrazloženja, razgovora i dogovora oduzeo, da bi se jednom investitoru novoizgrađene stambene zgrade omogućila dva izlazna pravca upravo na račun ulice Vrtlarski put.


Iz svih navedenih razloga, mi građani Trsata okupljeni u Građansku inicijativu Trsat tražimo od Vas, našeg gradonačelnika, da se zauzmete za ravnopravan status svih građana.


Samo nam vrijeđate inteligenciju


“Znamo da ste navikli voziti se tuda, a sada morate koristiti alternativni pravac”, bez makar i deklarativne namjere da će se pokušati iznaći neko rješenje, nije ništa drugo do li vrijeđanje inteligencije.


Tražimo da nam osigurate spoj na novu prometnicu UO2-C izgrađenu za novu višestambenu jedinicu, što je moguće izvesti različitim intervencijama poput rezanja dijela novog pločnika, asfaltiranja spoja i postavljanja ogledala čime bi se osigurala sigurnost prometa.



Ovom privremenom mjerom lokalnom bi se stanovništvu omogućio izlaz na Sveučilišnu aveniju do izgradnje njezina gornjeg kraka – Sveučilišne avenije II, pišu članovi GIT-a te šalju zamolbu gradonačelniku Filipović da Grad pokrene izradu novog projekta Sveučilišne avenije II, budući da je starom projektu istekla građevinska dozvola.


Predlažemo i da se u obnovljenom projektu predvidi jeftinija dvotračna, umjesto prvotno planirane četverotračne ceste.


Molimo Vas da učinite sve što je u Vašoj moći kako bi se riješio ovaj ozbiljan problem koji nam svakodnevno smanjuje kvalitetu života, navode članovi Građanske inicijative Trsat.


GIT ne prihvaća razloge Grada


– U dopisu koji smo 16. svibnja primili od Ureda Grada obavještavaju nas kako nam ne mogu izaći u susret zbog nemogućnosti spajanja dviju ulica (postojeće i nove) zbog nedovoljne širine stare ceste Vrtlarski put za dvosmjerni promet, kao i nedovoljnog kuta zaokreta pri uključivanju na novu prometnicu (to se osim toga moglo izbjeći da su bili suradljivi i dogovarali se sa stanovništvom prije završnih radova što su očigledno željeli izbjeći).


Navedeni razlozi nisu prihvatljivi niti stoga što se ista ulica desetljećima koristila kao dvosmjerna, dok je bila još uža nego sada te također zato što je alternativna cesta preko Strmice na koju smo osuđeni također mjestimično podjednako uska i nepregledna.


Veliki problem za sigurnost prometa predstavlja i sada jedini dolazni put pretežno jednosmjernom ulicom Put Bože Felkera, koja se zbog izgradnje drugog višestambenog objekta na gornjem dijelu iste ulice već dugo vremena ilegalno koristi kao dvosmjerna za kamione i tegljače s prikolicama, što također jako zabrinjava lokalno stanovništvo, smatraju u GIT-u.