Vrtić je trebao biti smješten u prostorima kojima upravlja Studentski centar Rijeka / Foto : V. KARUZA
Razlog odustajanja od zajedničkog projekta je nemogućnost pronalaska zajedničkog pravnog okvira za realizaciju ideje
povezane vijesti
RIJEKA – Otvaranje dječjeg vrtića na Kampusu Sveučilišta u Rijeci dugonajavljivan je zajednički projekt Grada Rijeke i Sveučilišta, ali do njegove realizacije neće doći. Iako se od svojevrsnog korporativnog vrtića koji bi pohađala prvenstveno djeca zaposlenika riječkog sveučilišta nije odustalo, takav se predškolski objekt u partnerstvu Grada i Sveučilišta neće otvoriti, a to potvrđuju obje strane.
Prepreka suradnji
Prvotno zamišljen kao mjesto koje će biti i nastavna baza za studente Učiteljskog fakulteta, vrtić je trebao biti smješten u prostorima kojima upravlja Studentski centar Rijeka, a Grad je bio spreman uložiti sredstva u njegovo opremanje, ali i osigurati zaposlenike i njihove plaće te provođenje programa.
Prema pojašnjenju zamjenice riječkoga gradonačelnika Sandre Krpan, razlog odustajanja od zajedničkog projekta je nemogućnost pronalaska zajedničkog pravnog okvira za realizaciju ideje.
– Iako je Grad Rijeka bio inicijator ideje da se u sklopu Kampusa na Trsatu za djecu djelatnika Kampusa, ali i ostalu djecu, urede vrtićki kapacitet te smo s rektoricom Snježanom Prijić-Samaržija i njezinim suradnicima već ozbiljnije razrađivali ovaj projekt, nažalost, nismo uspjeli naći odgovarajući zajednički pravni okvir za realizaciju same ideje pa u ovaj projekt nećemo ući zajedničkim snagama. Drago mi je što će Sveučilište drukčijim modelom osigurati vrtićke kapacitete na svom području i svakako podržavamo taj njihov angažman, ističe Krpan.
Nema odustajanja
Činjenicu da Sveučilište u Rijeci ne odustaje od otvaranja predškolske ustanove na Kampusu potvrđuje i rektorica prof. dr. Snježana Prijić-Samaržija koja objašnjava da je prepreka suradnji s Gradom bila nemogućnost omogućiti prioritet upisa za djecu djelatnika i studenata sveučilišta.
– Sveučilište u Rijeci dulje vrijeme naglašava izazov kapaciteta dječjih vrtića za uključivanje djece, a posebice smo to istaknuli vezano uz rad ekspertne skupine za obrazovanje unutar ranijeg Savjeta za konkurentnost Urbane aglomeracije Rijeka i PGŽ-a kojom sam koordinirala. Štoviše, uz podršku naših najboljih stručnjakinja za rani i predškolski odgoj, Jasne Krstović i Lidije Vujčić, koje su sudjelovale u radu tijela zajedno s predstavnicima Grada, Primorsko-goranske županije i drugih stručnjaka, koncipirali smo zaključke koji su predstavljeni svim dionicima Urbane aglomeracije. Nastavo na te zaključke, ali poglavito inicijativu Grada Rijeke, započeli smo pregovore i pripreme za prenamjenu prostora na Kampusu za dječji vrtić koji bi bio primarno namijenjen djeci naših djelatnika i studenata. Vrtić je za nas važan jer utječe na podizanje kvalitete života i rada naših djelatnika i studenata u dijelu koji se tiče harmonizacije privatnog života i poslovnih obveza, a time je i podrška rodnoj ravnopravnosti, ističe rektorica.
Nastavak priprema
Dodaje i da je drugi razlog važnosti otvaranja vrtića vezan uz ciljeve održivog razvoja UN-a, u okviru čega su djelatnici sveučilišta istaknuli prioritet fokusiranja na unaprjeđenje zdravlja i blagostanje te kvalitetu obrazovanja, što uključuje rad na inovativnom predškolskom odgoju koji aktivnije uključuje roditelje, a sa sadržajima vezanim uz rano stjecanje znanstveno utemeljenih kompetencija djece na tragu najboljih europskih praksi.
– Nažalost, unatoč dobroj volji svih uključenih u pregovore, nakon više od godinu dana istraživanja mogućnosti, nismo našli pravni okvir koji bi omogućio da u dječji vrtiću na Kampusu, koji bi bio sklopu ustanova Grada Rijeke, prioritet imaju djeca djelatnika i studenata Sveučilišta u Rijeci. Sveučilište nastavlja pripreme za otvaranje vrtića unutar drugog pravnog okvira, koji još uvijek istražujemo. Međutim, smatram da je ključno da će se, u bilo kojem pravnom formatu, gradski kapaciteti za prihvat djece u sustav predškolskog odgoja povećati kroz doprinos Sveučilišta u Rijeci, čime će naš početni zajednički cilj biti postignut, zaključuje prof. dr. Prijić-Samaržija.