SNIMIO VEDRAN KARUZA
TZ Rijeke sufinancirat će nastup putničkih agencija i hotelijera na ITB-u u Berlinu od 4. do 6. ožujka, te na sajmu autobusera RDA u Kölnu
povezane vijesti
RIJEKA – Riječka turistička ponuda ove će godine biti predstavljena na glavim emitivnim tržištima, ali kako sada najave govore, i na Dalekom istoku. Uz pojačanu promociju na tržištu, Rijeku očekuje i stvaranje novog vizualnog identiteta turističke destinacije, čime će se zaokružiti izrada Plana upravljanja destinacijom, a u okviru kojeg će slijedom Zakona o turizmu prvi put biti izračunat i prihvatni kapacitet destinacije, što je obaveza koja očekuje većinu hrvatskih turističkih zajednica. Što se tiče komunikacije i oglašavanja na tržištima, u Turističkoj zajednici grada (TZG) Rijeke, naime, istakli su na naš upit kako će sufinancirati nastup riječkih putničkih agencija i hotelijera koji uz koordinaciju TZ-a planiraju zajednički zakupiti štand na ITB-u – International Travel Trade Showu, najvećoj svjetskoj turističkoj burzi, koja će se održati u Berlinu od 4. do 6. ožujka.
Naglasak na gastronomiji
Planira se i sudjelovanje na sajmu RDA u Kölnu koji će se održati 29. i 30. travnja. Nakon što je u listopadu prošle godine u Rijeci održano godišnje okupljanje članova RDA – Njemačkog udruženja autobusera, i najvećeg njemačkog udruženja te vrste, Kvarner će biti partnerska regija na njihovom sajmu, pa će se na njemu u suradnji s regionalnom turističkom zajednicom predstaviti i TZG Rijeke, odnosno riječki turistički sektor. Sajam je prvenstveno namijenjen autobuserima i profesionalcima iz turističke industrije, s ciljem povezivanja ponuditelja i organizatora putovanja. Na sajmu RDA riječke će snage tako predstaviti, primjerice, kulturne i druge znamenitosti te godišnje manifestacije.
U riječkom TZ-u ističu i kako je u planu sudjelovanje na sajmu ITB u Singapuru, od 15. do 17. listopada, s ciljem promocije Rijeke kao atraktivne cjelogodišnje turističke destinacije na azijskom tržištu. Kako je do dalekoistočnog ITB-a još dosta vremena, s obzirom na to da se održava tek najesen, konačna odluka o nastupu će se donijeti ovisno o stanju na tržištu u trenutku zakupa.
– Prezentacije na emitivnim tržištima planiraju se u suradnji s regionalnom turističkom zajednicom i partnerima koji sudjeluju u kreiranju turističkog proizvoda destinacije. Planira se i realizacija posebnih prezentacija na bliskim emitivnim tržištima s izraženim potencijalom za daljnji rast s naglaskom na gastronomiju u pripremi za titulu Europske prijestolnice gastronomije koju će Kvarner nositi 2026. godine, najavio je Petar Škarpa, direktor TZG-a Rijeke.
Cjelogodišnja destinacija
Značajno pojačane aktivnosti, kako na nastupima na sajmovima, tako i na posebnim prezentacijama, dakle, bit će ujedno i uvod u gastronomsku 2026. u kojoj će kvarnerska regija, a tako i sama Rijeka, biti u fokusu gastronomada iz čitave Europe, ali i cijelog svijeta.
Škarpa je pojasnio i kako se Rijeku promovira kao cjelogodišnju destinaciju s ciljem povećanja turističkog prometa i posjećenosti manifestacija u periodima izvan ljetne sezone. Naglasak je i na predstavljanju novih projekata i specifičnih oblika turizma, prije svega na gastronomiji te zadržavanje visoke pozicije na tradicionalnim emitivnim turističkim tržištima.
Inače, jedna od najvećih novosti ove godine u radu riječkog TZ-a jest i izrada i usvajanje Plana upravljanja destinacijom čija je svrha osigurati razvoj destinacije u smjeru održivosti, a koji treba usvojiti Gradsko vijeće. Prema Zakonu o turizmu, Plan upravljanja destinacijom temeljen je na izračunu prihvatnog kapaciteta koji se izrađuje u skladu s donesenim Pravilnikom o metodologiji izračuna prihvatnog kapaciteta, a ujedno će biti usklađen s Planom razvoja turizma Rijeke do 2028. godine.
Vizualni identitet
Uz ostale odrednice, kao dio donošenja novog strateškog okvira razvoja riječkog turizma, u planu je i izrada novog vizualnog identiteta Turističke destinacije koji obuhvaća sve vizualne elemente koji se koriste za promociju turističke ponude, kao i promociju svih pojedinačnih turističkih proizvoda i godišnjih manifestacija koji izravno utječu na percepciju Rijeke kao turističke destinacije te sudjeluju u stvaranju turističkog brenda.
– Kako bi se cjelokupna turistička ponuda predstavila na ujednačen, privlačan i prepoznatljiv način, potrebno je definirati osnovni vizualni izgled destinacije na koji će se nadovezivati svi potrebni segmenti i turistički proizvodi detaljnom definicijom potrebnih grafičkih i vizualnih elemenata kao što su logo, boje, fontovi, grafike i simboli, vizualni sadržaji, marketinški i informativni materijali svih formata, kazao je Škarpa.
Novi vizualni identitet turističke destinacije morat će biti usklađen sa strateškim ciljevima destinacije, prethodno definiranim planskim dokumentima te jasno isticati konkurentske prednosti Rijeke. Dodajmo i kako će se uz Plan grada te brošure Prvi put u Rijeci, Riječke plaže te Riječki tunel, ove godine izdati i novu brošuru Trsatski kaštel. Podsjetimo, Trsatski kaštel je dan na upravljanje TZG-u Rijeke u travnju prošle godine na period od 10 godina.
Ugošćavanje novinara i influencera iz svijeta
Osim nastupima na sajmovima i radionicama, TZG Rijeka destinaciju promovira i ugošćavanjem novinarskih ekipa te influencera iz svih krajeva svijeta. Tako je tijekom prošle godine bilo organizirano više od 20 organiziranih studijskih putovanja specijaliziranih novinara, blogera i influencera. Pojedina studijska putovanja uključivala su veće grupe sudionika. Sudionici su bili s glavnih emitivnih tržišta, ali je stigao i veći broj novinara iz Velike Britanije, Poljske, Slovačke, Koreje, Kine i Japana iz publikacija specijaliziranih za putovanja. Motivi dolaska u destinaciju različiti su, a uglavnom je fokus na gastronomiji, kulturi i lifestylu.