Da su brodograđevni radovi završeni, pokazuje i svečarsko ruho "Galeba" s gala zastavicama od pramca do krme / Foto Sergej DRECHSLER
Kao što je i bilo planirano, motorni brod »Galeb« bit će privezan uz Molo longo. U ovom trenutku se izvode pripremne radnje za tegalj broda i njegov smještaj na toj lokaciji, kažu u Gradu Rijeci, dodajući da je planirani završetak muzejskog opremanja broda travanj 2025. godine
povezane vijesti
RIJEKA – S brodom »Galeb«, očito, ništa ne može biti jednostavno i jednoznačno. Tako je svih minulih pet godina otkad je ovaj brod otegljen u Dalmont na obnovu, tako je i sada. Svi koji su zadnjih tjedana šetali Kraljevicom ili Oštrom mogli su uočiti da »Galeb« miruje u svečarskom ruhu s protegnutim gala zastavicama od pramca do krme. Izvana, sve djeluje da je napokon privedeno kraju. Ali, dojam je varljiva roba jer opremanje muzejskog postava potrajat će još barem nekoliko mjeseci što otvara pitanje gdje će se opremanje »Galeba« završiti. Prema zadnjim odgovorima iz Grada Rijeke – na Molo longu.
Obavjena primopredaja
Da bi se razjasnilo u čemu je stvar, treba se vratiti korak i podsjetiti na činjenicu da je u listopadu prošle godine obavljena primopredaja motornog broda »Galeb«. Odatle i gala (kodne) zastavice kojima je okićen brod. Primopredaja broda znači da je brodogradilište, u ovom slučaju kraljevički Dalmont, obavilo sve zahvate i poslove koje su ugovorom i njegovim kasnijim aneksima bili angažirani. Međutim, s obzirom na to da se tek krajem prošlog ljeta potpisao ugovor s izvođačem radova na uređenju muzejskog postava na »Galebu«, između Grada Rijeke i Dalmonta potpisan je ugovor kojim će ovo brodogradilište zadržati brod na vezu do konca siječnja ove godine. Za pretpostaviti je da se u međuvremenu spoznalo kako se radovi na uređenju i opremanju muzejskog postava dotad neće uspjeti završiti. Zadnje najave iz Grada Rijeke upućuju da će taj dio potrajati do travnja ove godine. Barem.
Brod dobio kapetana i tri člana posade
Nakon službene primopredaje »Galeba« u kraljevičkom brodogradilištu, ovaj brod dobio je i posadu za koju se mjesečno izdvaja blizu 7.000 eura. – Za sada je posada angažirana ugovorom o djelu i to kapetan i tri člana posade. Ukupan mjesečni trošak za njihov rad je 6.969,65 eura bruto. Kad upravljanje broda preuzme Muzej grada Rijeke, članove posade će zaposliti muzej i bit će zaposlenici muzeja, navode iz Grada Rijeke. |
U brodograđevnim kuloarima počelo se šuškati da se traži alternativni privez za »Galeb« jer, po svemu sudeći, držanje ovog 117-metarskog broda počinje remetiti druge poslove kraljevičkom brodogradilištu.
Stoga smo se Gradu Rijeci obratili s pitanjem kuda smjeraju s »Galebom« nakon 31. siječnja ove godine.
– Kao što je i bilo planirano, motorni brod »Galeb« bit će privezan uz Molo longo. U ovom trenutku se izvode pripremne radnje za tegalj broda i njegov smještaj na lokaciju na Molo longo, odgovorili su nam iz čega se može zaključiti da će »Galeb« osvanuti u riječkoj luci, na svojem stalnom vezu tik do starih dizalica na Molo longu, za dvadesetak dana. S obzirom na činjenicu da je brod daleko lakše, efikasnije, pa i jeftinije opremiti u brodogradilištu nego na nekoj vanjskoj lokaciji, drugim riječima da nije posve nemoguće da se s Dalmontom ipak dođe do nekakvog dogovora o produženju priveza dok se i muzejski dio prostora na brodu ne zgotovi, tražili smo od Grada dodatnu potvrdu znači li to da »Galeb« 31. siječnja, odnosno najkasnije 1. veljače, stiže u riječku luku, međutim, ovog puta naišli smo na totalni muk.
Peripetije s natječajem
Valja podsjetiti da je natječaj za opremanje muzejskog postava na »Galebu« bio proveden još u proljeće prošle godine. Stigla je samo jedna ponuda, ona Zajednice ponuditelja Černelić d.o.o. i Audio Video Consulting d.o.o., no postupak je na kraju poništen jer su uočeni nedostaci u ponudi. S obzirom na činjenicu da na natječaj nije pristigla nijedna druga prikladna ponuda, iz Grada Rijeke lanjskog svibnja posegnuli su za rješenjem da se s ovim dvjema tvrtkama posao sklopi kroz pregovarački postupak, pozivajući se na to da za ovakav potez imaju uporište u samom Zakonu o javnoj nabavi. Međutim, tijekom trajanja natječaja ostalo je zabilježeno da je jedan od potencijalnih ponuđača upozorio kako je izvedbeni rok iz natječaja prekratak, da je uobičajeni rok izvedbe projekata tog stupnja kompleksnosti u klasičnim građevinama minimalno od šest do devet mjeseci, a u ovom slučaju, gdje se još radi o brodu, da je realno očekivati da to bude minimalno od 9 do 12 mjeseci. Iz Grada su reagirali tako da su prvotni rok od četiri mjeseca produžili na šest mjeseci i rezultat je bio da je stigla jedna ponuda za ovaj, blizu milijun eura vrijedan posao. Prema dostupnim informacijama, ugovor s ovom zajednicom ponuditelja potpisan je (tek) u rujnu prošle godine što znači da je otad počeo teći i izvedbeni rok od šest mjeseci. |
Podne obloge
Dostupne informacije upućuju da je prije kojih mjesec, mjesec i pol dana bio održan operativni sastanak oko teglja »Galeba«, no recentnijih i pouzdanijih informacija hoće li se to i dogoditi krajem siječnja – nema. Bude li tome tako, za očekivati je da njegovo prvo privezivanje na Molo longu neće biti popraćeno pompom jer je riječ o još uvijek nezavršenom brodu. Nije u pitanju samo muzejski postav, svoje otrežnjenje doživjeli su i planovi o komercijalnom zakupu dijela broda za ugostiteljske i smještajne sadržaje što bi, danas-sutra, itekako dobro došlo, ponajprije u pogledu podjele troškova bivanja i održavanja »Galeba« na vezu u riječkoj luci.
– Grad Rijeka i dalje kontinuirano provodi razgovore i prezentacije s potencijalno zainteresiranim gospodarskim subjektima s područja Rijeke, ali i neposrednog okruženja te priprema raspisivanje novog natječaja za zakup komercijalnog dijela broda. Držimo da će dovršeni radovi na obnovi broda, aktivnosti prezentacije kao i postupak opremanja koji je u tijeku, pridonijeti bržoj realizaciji postupka davanja u zakup komercijalnog dijela broda, ustrajavaju iz Grada Rijeke na naš upit planira li se uopće više ići na novo raspisivanje tendera za zakup oko 1.000 četvornih metara prostora na »Galebu« ili se od te ideje potpuno odustalo.
S obzirom na informacije da se na samom brodu »Galeb« zadnjih više tjedana praktički ne odvijaju nikakvi radovi, od mjerodavnih u Gradu Rijeci htjeli smo čuti kako teku radovi na uređenju i opremanju muzejskog postava.
– Radove koje provodi Zajednica ponuditelja Černelić d.o.o. i Audio Video Consulting d.o.o. su u fazi radioničkih izvedbi projektirane opreme te je naručena većina gotove opreme, multimedijalne opreme i rasvjete, a s krajem siječnja planiraju se postaviti podne obloge. Muzej grada Rijeke, zajedno s vanjskim izvođačem, provodi potrebne predradnje kako bi se izradili temelji za vraćanje restauriranog namještaja na brod »Galeb«. Planirani završetak opremanja broda je travanj 2025. godine, odgovorili su.
I za kraj, zadnji u nizu zbrajanja dosad potrošenog novca na obnovu »Galeba« upućuje da je probijena granica od 15 milijuna eura.
Muzej grada
– Riječ je o iznosima s uključenim PDV-om pri čemu se ukupni iznos od 12.630.192,08 eura odnosi na sve aktivnosti vezane za zaštićeno kulturno dobro motornog broda »Galeb« od 2007. godine do 30. rujna 2024. godine, a uključuje kupnju broda, hitne mjere zaštite kulturnog dobra, održavanje (posada, tegalj, razne dozvole i pristojbe, električna energija, potrošni materijal, osiguranje, servis), projektnu dokumentaciju, stručni nadzor, radove obnove broda, restauratorske radove, opremu (komunikacijska oprema i oprema za videonadzor i protuprovalnu zaštitu), troškove financiranja te stalni muzejski postav. Za stavljanje broda u funkciju odnosno za završetak projekta predviđen je iznos od 2.691.756,43 eura što uključuje opremu stalnog muzejskog postava, rampu za pristup osoba smanjene pokretljivosti, troškove financiranja, završne stolarske radove, maritimnu studiju, projektnu dokumentaciju, nadzor, tegalj i održavanje. Podsjećamo, nakon dovršetka projekta obnove, upravljanje nad brodom »Galeb« preuzet će Muzej grada Rijeke, zaključuje se u odgovoru na naš upit.