
Foto: Nikola Blagojević
Posljednjih godina sve više na snazi dobivaju riječi održivost i second hand, ali i želja za upoznavanjem mnoštva kreativaca
povezane vijesti
Subota je u Rijeci prošla u znaku kreativnog sajma i buvljaka koji su za posjetitelje bili otvoreni od deset ujutro. U Palachu je održano proljetno izdanje buvljaka Finders Keepers gdje se moglo »uloviti« mnoštvo vintage komada, ali i »krpica« modernih brendova.
Buvljak je ugostio izlagače koji su pružili širok odabir odjevnih predmeta, obuće, knjiga, posuđa, nakita i – glazbenih ploča.
Jedna od organizatorica buvljaka Mia Uzelac kaže da je ovoga puta sudjelovalo više izlagača no inače.
»Kiša nam je malo poremetila planove jer smo razmišljali da se proširimo i na terasu, ali na kraju smo ipak uspjeli svi stati unutra«, kaže Uzelac.
RAZNOVRSNI IZLAGAČI
Ponuda buvljaka u prepunom Palachu bila je doista pozamašna pa je svatko mogao pronaći nešto za sebe.
»Uvijek se trudimo imati što raznovrsnije izlagače koji se ne ponavljaju dva puta zaredom da bi posjetiteljima bilo zanimljivije«, dodaje Uzelac.
Upitali smo je primjećuje li da se Riječanke i Riječani sve više okreću buvljacima i second handu, odnosno održivoj kupovini »iz druge ruke« na što odgovara da ima dvadesetak lica koji su stalni kupci, neovisno o vremenskim uvjetima, ali i sve više novih.
»Najviše nam je drago što svaki put ima ljudi koje prvi put vidimo što znači da mijenjamo mišljenje onih koji prije nisu bili kod nas. Ono što nam nedostaje i čega bismo više voljeli vidjeti u budućnosti su – muškarci, kako posjetitelji tako i izlagači. Muškarcima koji dolaze u pratnji svojih partnerica bude malo dosadno jer za njih nema previše toga u ponudi pa bi nekoliko muških izlagača bilo savršeno«, zaključuje Uzelac.
Nešto dalje, u Dječjoj kući, čeka nas nasmijana Klaudia Ružić, organizatorica Fine Design Marketa koji se održao u suradnji s Gradskom knjižnicom Rijeka u sklopu Dana p(oo)panja.
»Jako sam sretna odazivom jer me bilo malčice strah zbog kiše«, kaže nam Klaudia koja je na sajmu okupila lokalne, regionalne i međunarodne izlagače.
»Taj međunarodni moment mi je super, voljela bih da se kako nastavimo rasti, tako prijavljuje i sve više stranih izlagača. Imamo lokalne i regionalne, a selekcija je ovoga doista dobra i ima ih ukupno 27. Jako sam sretna ponudom«, kaže nam Klaudia.
Otkrila nam je pritom i da će naredni sajmovi pratiti događaje Dječje kuće pa će se idući održati u lipnju kada se otvara i Dječji tobogan.
»Tada imamo mogućnost napraviti sajam vani pa možda organizirati još više izlagača, a treći sajam bit će sredinom prosinca«, dodaje Ružić.
ODRŽIVOST I SECOND HAND
U Dječju kuću na Fine Design Market stigla je i izlagačica Aleksandra Ketz iz Beograda koja je oduševljena Rijekom u koju je stigla prvi put. Kroz osmijeh nam je na štandu jedinstvenih naušnica njezina brenda Ketz, komentirala da joj kiša koja nije stala padati uopće ne smeta jer, kako kaže, »imamo more« i to je dovoljan razlog za sreću.
S druge strane, Iva i Ana su s brendom Mini Industry stigle na sajam iz Zagreba i ovo im nije prvi put da su u Rijeci.
»Mi smo dolazile nekada na Art Bazzar i zato smo se rado odazvale ovom sajmu kojim smo vrlo zadovoljne«, kažu.
Njihov je brend prepoznatljiv po torbicama i nakitu, a odnedavno i po odjeći. »Sezone nam diktiraju kolekciju, ali trudimo se da je ne određuju jer smo za to da se uvijek nose boje!«, dodaju.
Kiša nimalo nije pokvarila doživljaj obilaženja buvljaka i sajmova jer smo navikli da vodi glavnu riječ u Gradu Koji Teče, a još nam je draže što posljednjih godina, sve više na snazi dobivaju riječi održivost i second hand, ali i želja za upoznavanjem mnoštva kreativaca kroz njihove jedinstvene proizvode na ovakvim događajima.