Foto Mateo Levak
"Ono što nas isto veseli što idemo na "kapetanovo krstarenje" tako da će biti puno iznenađenja. Nadam se da ćemo vidjeti i delfine"
povezane vijesti
Oko 4.000 putnika s velikih i malih kruzera, popularno zvanih jedrenjaka, pretvorilo je jutros riječku luku u pravu košnicu. Naime, iz Rijeke su na sedmodnevno krstarenje isplovili brodovi iz flote ID Riva tours, a stigla su ponovno dva velika kruzera Mein Schiff 5 i Marella Explorer iz flote TUI Cruises. Živo je tako bilo na Molo longu, ali i na Gatu Karoline Riječke obzirom da su jedrenjaci bili privezani uz gat, dok je na lukobranu bio privezan Marella Explorer.
Od rana jutra gosti su stizali na jedrenjake što svojim automobilima, što transferima, dočekivalo ih je osoblje ID Rive, ukrcavalo se prtljagu, dopremalo posljednje potrebne namirnice i ostalo, obavljala završna uređivanja brodova…
Prava kruzing sezona
Ponovno je to ona prava kruzing sezona koja donosi u Rijeku pravi turistički šušur. Kako smo za našeg obilaska doznali od Marija Konte iz ID Rive, i danas je iz Rijeke isplovila cijela riječka flota, dakle ukupno 11 ID Rivinih jedrenjaka. Ukupno je ovog puta na ukrcaju i iskrcaju bilo skoro 550 putnika, od čega se oko 280 njih iskrcalo, a oko 270 ukrcalo na ID Rivine brodove.
– Trenutno imamo nešto preko 90 posto popunjenosti naših brodova i ako se nastavi ovakav buking kakve su i najave, ove godine možemo očekivati dostizanje 2019. sezone. S time smo jako zadovoljni. Naši brodovi plove od sredine travnja do sredine listopada, dakle, punih sedam mjeseci, što je izvrstan postotak i time smo jako zadovoljni. Imamo jako puno starih gostiju. Još uvijek se pridržavamo mjera kao što je držanje razmaka, dezinficiranje ruku i slično, iako nismo obavezni, i gosti to prepoznaju i vraćaju nam se s povjerenjem. Gosti su zadovoljni sa svime, a i činjenicom da nismo dirali cijene, kazao je Konta. Inače, kompletna riječka flota je u pogonu bila već sredinom svibnja, a prema najavama plovit će i duboko u posezonu.
Inače, brodovi iz Rijeke idu za Krk, potom Rab, Zadar, Dugi otok, Kornate, Lošinj, Cres i vraćaju se u Rijeku. A u ovim ljetnim tjednima nema bike tura, već samo klasična krstarenja. Osim što će, primjerice, moći guštati u kupanju u manje posjećenim uvalama, za goste su organizirane vođene ture u Rabu i Zadru, posjet Kornatima, a po željama se organiziraju i dodatna vođenja, izleti i slično.
Gosti željni putovanja
Većina gostiju koja se ukrcava na ID Rivinu flotu dolazi vlastitim automobilom, no ima i onih koji leze za Zračnu luku Rijeka i onda se rade transferi do grada, odnosno mjesta ukrcaja. A što se tržišta tiče, i ove godine prevladavaju zemlje njemačkog govornog područja, prvenstveno Njemačka, potom Austrija i Švicarska.
A među brodovima koji su krenuli već od samog počeka ove sezone, dakle, još u travnju, je i Mb Vita na čelu s kapetanom Silvijem Vukovićem koji nam je otkrio kako plovi već 37 godina. Što se ovogodišnje sezone tiče, kazao je kako je odlična, počelo se ploviti 23. travnja i plan je odraditi sezonu do polovice listopada.
– Mi smo jako zadovoljni, ovo je ona prava sezona, nakon dvije godine pandemije. Općenito je sezona za male kruzere dobra, plovi rekao bih 95 posto svih brodova, tu i tamo možda ima koja pauza, ali vidi se da su gosti željni putovanja. Mi smo konkretno puni preko 90 posto i nadam se da će se dobre brojke i nastaviti te zahvaljujem svima u ID Rivi na odličnom poslu, kazao je ovaj morski bard prisjetivši se i kako je prije toliko godina izgledao kruzing na jedrenjacima.
Slikovito je rekao da je to više bilo “piratsko jedrenje”, dakle, nisu bili važni wi-fi, klima i slično, nego samo kabina za prespavati. Danas su, pak, jedrenjaci ustvari prave luksuzne jahte koje nude gostima potpuni komfor. Konkretno, mb Vita kapaciteta je 36 putnika, a ima 7 članova posade.
Prvi put na kruzeru
A ispred Vite zatekli smo veselu grupu njemačkih gostiju koja se spremala ukrcati na brod. jedan od njih, Ingo Bucher, kazao je kako su stigli jednog gradića 50 kilometara udaljenog od Frankfurta. U Hrvatsku su stigli prošli tjedan, u Pazin gdje su rentali kuću s bazenom. To se pokazalo jako dobrim rješenjem za ove dvije obitelji, obzirom da nije bilo gužvi, a iz Pazina su radili izlete po cijeloj Istri.
– I evo nas sada ovdje, ukrcat ćemo se na jedrenjak i idemo tjedan dana na krstarenje. Za većinu je ovo prvi put da su na kruzeru, dok sam ja prije nekoliko godina bio na kruzeru u Kini na rijeci Yangtze tako da imam malo iskustva s kruzerima, ha, ha. Bili smo i na velikom kruzeru Aida koja je ustvari veliki hotel na moru, evo kao ovaj TUI-jev brod ovdje. Tako da se veselimo ovoj promjeni. Planirali smo ovaj put za 2020., ali zbog korone smo morali odgoditi. Inače, htjeli smo ići na jedrenjak, jer je naš susjed bio na jednom, Kapetanu Kuki, i stvarno je bio oduševljen. Ono što nas isto veseli što idemo na “kapetanovo krstarenje” tako da će biti puno iznenađenja. Nadam se da ćemo vidjeti i delfine! Stvarno očekujem da ćemo se krasno provesti i sretni smo što smo konačno ovdje, ispričao nam je simpatični sugovornik.
Inače, osim malih kruzera, danas su u Rijeci, dakle, bila i dva velika kruzera. Kapetan Rajko Jurman, voditelj komercijalnih poslova Lučke uprave Rijeka, koordinirao je posao oko priveza svih brodova, dokazaka autobusa koji su goste vozili na izlete i ostalo. Kazao nam je kako je na Marella Exploreru stiglo 1.665 putnika, te na Mein Schiffu 5 oko 2.300 putnika. To je blizu 3.900 putnika, pa ako se tome pribroje putnici s jedrenjaka, kroz luku je jučer prošlo preko 4.000 putnika.
– Trebalo je to sve i logistički posložiti tako da smo male kruzere smjestili na područje Gata Karoline Riječke te uz Adamićev gat gdje obavljaju svoje logističke operacije. Marella Explorer sidri na Riječkom lukobranu. Naime, Lučka uprava je investirala u nove pontone koji omogućavaju da se i ovakvi brodovi većeg gaza vežu uz lukobran. Tako da možemo ovdje prihvatiti čak i veće brodove od ovog obzirom da se usidre osam metara od kraja i tu imaju dovoljnu dubinu, pojasnio je Jurman. Dodao je kako dio putnika i ove subote ide na organizirane izlete, primjerice na Krk, u Zagreb, Istru, ali i po Rijeci i Liburnijskoj rivijeri.
Tako je samo za Mein Schiff 5 organizirano 17 autobusa, od čega najviše autobusa ide za Trsat i Liburniju, tri su išla za Krk, a svakako valja istaknuti i da je organiziran i izlet na rafting u Gorskom kotaru.
Ove sezone oko 42.000 putnika
Ove godine je dosad u Rijeci bilo 7 dolazaka velikih kruzera s preko 10.500 putnika, te dolazak 174 manja kruzera s oko 7.500 putnika, što je dakle, oko 18.000 putnika. Do kraja sezone se očekuje još deset dolazaka velikih kruzera i 114 dolazaka malih jedrenjka s oko 5.200 putnika.
– Buking je dobar tako da bismo do kraja godine imali sveukupno oko 300 ticanja jedrenjaka s oko 13.000 putnika i 17 ticanja velikih kruzera s oko 28.000 putnika. Što bi, dakle, bilo oko 42.000 putnika cijele sezone. U najavi imamo i neke nove kompanije. Naime, po prvi put nam dolazi jedan brod MSC-a, i to MSC Simfonia, kao i Serrenissima koja je brod iz flote Noble Caledonia. Inače, u pravilu se svake godine na dolazak odluči neka nova kompanija. Dosta se radi u suradnji s Gradom i Turističkom zajednicom grada Rijeke na promociji Rijeke kao kruzing destinacije te nas tako primjerice u rujnu očekuje predstavljanje u Malagi na sajmu Seatrade Cruise Med gdje imamo zajednički štand sa Zajednicom lučkih uprava gdje ćemo opet predstavljati našu destinaciju i pregovarati s kompanijama za sezone 2023. i 2024., rekao je Jurman.